Οι πειραματικές διδασκαλίες κύριο παιδαγωγικό εργαλείο για την προαγωγή του εκπαιδευτικού μας συστήματος
Δήλωση του Σπύρου Ταλιαδούρου στην εκδήλωση εορτασμού των 80 χρόνων λειτουργίας του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών
Ο Βουλευτής Καρδίτσας και τ. Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος κατά την διοργάνωση της επετειακής εκδήλωσης των 80 χρόνων από την έναρξη λειτουργίας του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών, που έγινε χθες στην Αθήνα, στην αίθουσα Τελετών του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου παρέστη ως εκπρόσωπος του Προέδρου της Ν.Δ., κ. Α. Σαμαρά δήλωσε ότι το Πειραματικό σχολείο αναδείχθηκε σε Σχολείο Αριστείας καθώς οι πειραματικές διδασκαλίες αποτελούν επί σειρά ετών το κύριο παιδαγωγικό εργαλείο για την προαγωγή της αριστείας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ειδικότερα η δήλωση του κ. Ταλιαδούρου έχει ως εξής:
Με ιδιαίτερη συγκίνηση εκπροσωπώ σήμερα τον Πρόεδρο της Ν.Δ.,κ. Α. Σαμαρά, στην εκδήλωση των 80 χρόνων του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενός σχολείου που στη συνείδηση ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας, καθηγητών και μαθητών, που αποφοίτησαν από αυτό αλλά και της Αθηναϊκής κοινωνίας, εν γένει, έχει ταυτιστεί με το εργαστήρι του πνεύματος, όπου μέσω των πειραματικών διδασκαλιών η εκπαιδευτική διαδικασία προήχθη προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της μαθητικής κοινότητας γενικότερα.
Είναι γνωστό ότι η παιδεία διαχρονικά διαδραματίζει έναν κρίσιμο ρόλο στην κοινωνική, πολιτική, οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη ενός τόπου αλλά και στη θεμελίωση του πνεύματος, της γνώσης, των δεξιοτήτων και ανθρώπινων πόρων προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις του μέλλοντος. Η παιδεία αποτελεί το εχέγγυο του μέλλοντος μας.
Το Πειραματικό Σχολείο, υψηλής παιδευτικής στάθμης σχολείο, προς αυτή την κατεύθυνση συμβάλλει καθοριστικά στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού μας συστήματος και στην ενίσχυση της ανταποκρισιμότητας του στις επιταγές της παιδαγωγικής επιστήμης. Οι πειραματικές διδασκαλίες αποτελούν το κύριο παιδαγωγικό εργαλείο για την προαγωγή της αριστείας του εκπαιδευτικού μας συστήματος
Συμβάλλει σημαντικά στην ποιοτική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αναβαθμίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε μια ζωηρή και διαδραστική προσπάθεια στην οποία εμπλέκονται όχι μόνο οι ίδιοι αλλά και οι μαθητές.
Σήμερα ο θεσμός των Πειραματικών Σχολείων εξακολουθεί και υφίσταται. Χρέος όμως της πολιτείας είναι να τα θωρακίσει περαιτέρω ώστε να επιτελούν το ρόλο για τον οποίο έχουν δημιουργηθεί, την προαγωγή της καινοτομίας και της αριστείας. Πρέπει να εκσυγχρονιστεί το θεσμικό τους πλαίσιο και να τους δοθεί μεγαλύτερη αυτονομία, με απώτερο στόχο να παίξουν καθοδηγητικό ρόλο στην ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.»