Το πράσινο φως για την κατάθεση πρότασης στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014 -2020 του έργου «Κατασκευή τμήματος της Παράκαμψης Καρδίτσας από έξοδο προς Αγιοπηγή έως έξοδο προς Μητρόπολη» άναψε το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας μετά από εισήγηση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού. Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 8.569.000 ευρώ και αφορά τη βελτίωση του υφιστάμενου τμήματος από τον κόμβο Ταυρωπού (έξοδο προς Μητρόπολη), έως τον κόμβο Κουμουνδούρου (έξοδο προς Αγιοπηγή). Με το οποίο ολοκληρώνεται ο περιφερειακός δακτύλιος της Καρδίτσας. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή κύριας αρτηρίας δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας, σηματοδοτούμενου κόμβου για την ασφαλή πρόσβαση στο χώρο του σιδηροδρομικού σταθμού, παράπλευρης οδού και την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων σε συνολικό μήκος 1,1 χλμ για τη μείωση της όχλησης της κατοικημένης περιοχής από τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής και του σταθμού.
«Ολοκληρώνουμε τον περιφερειακό δακτύλιο της πόλης με 8,5 εκατ. ευρώ, αλλάζοντας τη εικόνα σε ένα σημείο όπου σήμερα υπάρχει περιβαλλοντικά και αρχιτεκτονική ρύπανση» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας. «Σε συνεργασία με τις υπηρεσίες μας προχωράμε σ’ ένα έργο κομβικής σημασίας στο οποίο διεισδύουν οι επιθυμίες των πολιτών της Καρδίτσας. Το έργο αναβαθμίζει το αστικό περιβάλλον της περιοχής, ενισχύει την οδική ασφάλεια και παράλληλα μειώνει την ηχορύπανση από τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής. Με τα έργα δημιουργούνται θέσεις εργασίας και μόχλευση στην τοπική πραγματική οικονομία» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Η περιοχή του έργου ανήκει στο γεωγραφικό διαμέρισμα της Θεσσαλίας και στο Νομό Καρδίτσας. Το οδικό έργο (Τμήμα Περιφερειακού Καρδίτσας), σύμφωνα με το Πρόγραμμα Καλλικράτης ανήκει στο Δήμο Καρδίτσας της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Η βελτίωση του υφιστάμενου τμήματος από τον κόμβο Ταυρωπού (έξοδο προς Μητρόπολη), έως τον κόμβο Κουμουνδούρου (έξοδο προς Αγιοπηγή) αποτελεί τμήμα του συνολικού έργου Παράκαμψης Καρδίτσας. Μεγάλο τμήμα της Παράκαμψης Καρδίτσας (Περιφερειακός Καρδίτσας) έχει ήδη κατασκευασθεί και με το εν λόγω τμήμα ολοκληρώνεται ο περιφερειακός δακτύλιος της Καρδίτσας.
Συνοπτικά το αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνει :
– Τη διαπλάτυνση- κατασκευή του κύριου οδικού τμήματος από την έξοδο προς Μητρόπολη έως έξοδο προς Αγιοπηγή. Στην κύρια αρτηρία εφαρμόζεται τυπική διατομή κύριας οδού με 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 7.0 μ, πεζοδρόμιο και διαχωρισμένη κυκλοφορία με κρασπεδωμένη κεντρική νησίδα πλάτους 2.0μ .
-Την κατασκευή ενός (1) Ισόπεδου Κόμβου στο εν λόγω οδικό τμήμα (Ι.Κ. Καραΐσκάκη) για τη σύνδεση της κύριας οδικής αρτηρίας με τον Σιδηροδρομικό Σταθμό. Ο κόμβος αυτός θα είναι σηματοδοτούμενος για την ασφαλή πρόσβαση στο χώρο του σιδηροδρομικού σταθμού. Ο κόμβος επιτρέπει την δεξιά αλλά και την αριστερή στροφή προς την οδό Καραΐσκάκη καλύπτοντας όλες τις κινήσεις.
– Τη προσαρμογή του εν λόγω οδικού τμήματος στον ήδη κατασκευασμένο Κόμβο επί της οδού Κουμουνδούρου και στον κόμβο της οδού Ταυρωπού.
– Τη κατασκευή παράπλευρης οδού αστικού τύπου όπου οι τοπικές συνθήκες το επέτρεπουν.
– Την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων κατά μήκος του έργου, παραπλεύρως του ορίου απαλλοτρίωσης της ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, ύψους 2,50m, συνολικού μήκους 1.100m περίπου. Η εν λόγω περίφραξη δύναται με διττό τρόπο να καλύψει την έλλειψη περίφραξης σε πολλά τμήματα εντός του κατοικημένου ιστού της πόλης ή την μη συντηρημένη επαρκώς (λόγω συχνών βανδαλισμών) περίφραξη αλλά και να μειώσει την όχληση της κατοικημένης περιοχής από τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής και του σταθμού.
- – Τη διαμόρφωση δεξιά και αριστερά από το χώρο του Σταθμού, χώρων στάθμευσης σε θέσεις που να μην επηρεάζουν τον περιβάλλοντα χώρο. Καθώς επίσης προβλέπεται κατάλληλη εσοχή για στάθμευση λεωφορείων που θα εξυπηρετούν την πρόσβαση στο Σταθμό αλλά και την γύρω περιοχή καθώς και χώρων στάθμευσης ΤΑΧΙ.
- Προσβασιμότητα πεζών και ΑΜΕΑ
Για την εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ, θα γίνει κατάλληλη διαμόρφωση των κεκλιμένων επιπέδων (ραμπών) των πεζοδρομίων, στις θέσεις των προβλεπόμενων διαβάσεων πεζών, ενώ θα κατασκευαστεί και οδηγός όδευσης τυφλών, για την εξυπηρέτηση ατόμων με προβλήματα όρασης. Συγκεκριμένα, ο οδηγός όδευσης τυφλών θα γίνει στο πεζοδρόμιο που αναπτύσσεται μεταξύ του σταθμού και του κόμβου Κουμουνδούρου.
Επίσης έχει προβλεφθεί σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές, και η δυνατότητα στάθμευσης “ΑΜΕΑ” στους διαμορφωμένους χώρους στάθμευσης .
- ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ – ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ
- Η συλλογή των ομβρίων του καταστρώματος υλοποιείται με κατάλληλα κιβώτια αποχέτευσης και υδροσυλλογής τα οποία διαθέτουν πλευρικά ανοίγματα σε κατάλληλες θέσεις και τοποθετούνται στην οριογραμμή της οδού και έξω από τις κύριες λωρίδες κυκλοφορίας.
- ΣΗΜΑΝΣΗ -ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΟΔΟΥ
Προβλέπεται η τοποθέτηση οριζόντιας και κατακόρυφης μόνιμης σήμανσης και Σ.Α.Ο., σύμφωνα με την εγκεκριμένη οριστική μελέτη οριζόντιας – κατακόρυφης σήμανσης και ασφάλισης
Η ασφάλιση του έργου επιτυγχάνεται με τις ακόλουθες εργασίες:
- Την τοποθέτηση μονόπλευρων πλευρικών μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας (Σ.Α.Ο.) τοποθετημένα με έμπηξη κατά μήκος της κύριας αρτηρίας επί της κεντρικής νησίδας.
- Την τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων στις θέσεις όπου θα κατασκευαστούν τοίχοι αντιστήριξης και στην άκρη του πεζοδρομίου της κύριας αρτηρίας με σκοπό την ασφάλεια των πεζών και καθοδήγησή τους στις προβλεπόμενες πεζοδιαβάσεις.
- Την τοποθέτηση περίφραξης σιδηροδρομικής γραμμής στη δεξιά οριογραμμή, περί τις Χ.Θ. 4+350 έως Χ.Θ. 4+600.
ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΣ
Στο έργο θα γίνει εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού σε όλο το μήκος του. Ο σχεδιασμός του συστήματος ηλεκτροφωτισμού του έργου θα είναι για εγκατάσταση συνεχούς ηλεκτροφωτισμού. Τα φωτιστικά σώματα οδικού φωτισμού τύπου βραχίονα, θα είναι τελευταίας τεχνολογίας με φωτεινές πηγές τεχνολογίας διόδων φωτοεκπομπής (LED), προσφέροντας πολλά πλεονεκτήματα, όπως:
- Μεγάλη εξοικονόμηση ενέργειας – έως και 85%
- Καλή απόδοση χρωμάτων, καθιστώντας ευκολότερο για τους χρήστες τον προσανατολισμό τους
- Μεγάλη διάρκεια ζωής – μέχρι και 100.000 ώρες, με αποτέλεσμα σε λιγότερο συντήρηση
- Ενιαίο, υψηλής ποιότητας λευκό φώς.
ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Η υπάρχουσα οδός, έχει αστικό χαρακτήρα με μη διακεκριμένη επιφάνεια κυκλοφορίας περιλαμβάνοντας μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και μεταβλητού πλάτους διατομή .
Ο ιδιαίτερα αυξημένος αστικός κυκλοφοριακός φόρτος λόγω πρόσβασης στο Σιδηροδρομικό Σταθμό που παρατηρείται στο εν λόγω οδικό τμήμα σε συνδυασμό με τα ελλιπή τεχνικά χαρακτηριστικά της διατομής , απουσία διαχωρισμού των αντίθετων κινήσεων και έλλειψη παράπλευρου δικτύου το καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνο από την άποψη της οδικής ασφάλειας και αυξημένο κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων .
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΛΥΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΕΡΓΟ
Με την κατασκευή του εν λόγω έργου επιλύονται αρκετά προβλήματα της περιοχής και συγκεκριμένα:
- Ολοκλήρωση του περιφερειακού δακτυλίου της Καρδίτσας με αποτέλεσμα την ταχύτερη, ασφαλέστερη και πιο άνετη σύνδεση της Λάρισας, της Καρδίτσας και της Ε65, που αποτελεί τμήμα του ΔΕΔ-Μ και βελτιώνεται η ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση της Καρδίτσας με την Λάρισα .
- Η ολοκλήρωση του περιφερειακού δακτυλίου λύνει κυκλοφορικά αστικά προβλήματα της πόλης λόγω της αποφόρτισης αστικών οδών .
- Βελτιώνει την εξυπηρέτηση του Σιδηροδρομικού Σταθμού , με τη διαμόρφωση κόμβου μπροστά στο Σιδ. Σταθμό και των χώρων προσωρινής στάθμευσης .
- Με την κατασκευή παράπλευρων οδών κατεύθυνσης όπου οι τοπικές συνθήκες το επέτρεπαν εξασφαλίζεται η άνετη και ομαλή επικοινωνία και εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών και περιοχών.
- Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού , λόγω της τήρησης των προδιαγραφών των ισχυουσών ΟΜΟΕ, των επιλεγμένων διατομών του έργου και των Σ.Α.Ο. εξασφαλίζει την οδική ασφάλεια
- Ολοκλήρωση του περιφερειακού δακτυλίου της Καρδίτσας με αποτέλεσμα την ταχύτερη, ασφαλέστερη και πιο άνετη σύνδεση της Λάρισας, της Καρδίτσας και της Ε65, που αποτελεί τμήμα του ΔΕΔ-Μ και βελτιώνεται η ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση της Καρδίτσας με την Λάρισα .