Υλοποιούνται δωρεάν εκπαιδευτικά προγράμματα
Η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας, έθεσε σε λειτουργία Σχολή Γονέων στην Καρδίτσα. Στο πλαίσιο των Σχολών Γονέων αναπτύσσονται δωρεάν δέκα (10) εκπαιδευτικά προγράμματα. Η διαδικασία των αιτήσεων έχει ξεκινήσει ήδη. Οι αιτήσεις θα γίνονται δεκτές έως τις 14 Μαίου. Για τη συμπλήρωση των τμημάτων απαιτείται η συμμετοχή τουλάχιστον 18 πολιτών. Τα προγράμματα υλοποιούνται στην περιοχή κατοικίας τους.
Για οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με το πρόγραμμα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Υπεύθυνη του προγράμματος, κ. Μαριάννα Κεραμίδα τηλ. επικοινωνίας: 6977679879. Οι εγγραφές γίνονται στην έδρα του Κ.Ε.Ε. του Νομού Καρδίτσας, που στεγάζεται στην Υψηλάντου 7, τηλ.: 24410 77614 .
Αυτή τη στιγμή λειτουργούν εννέα τμήματα μάθησης στο Ν. Καρδίτσας τα οποία υλοποιούν τρία εκπαιδευτικά προγράμματα που θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος του Ιουνίου. Η λειτουργία τους αναμένεται να συνεχιστεί τον Οκτώβριο. Η παρακολούθηση των προγραμμάτων πραγματοποιείται δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα, σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε ομάδας. Το θέμα κάθε τμήματος επιλέγεται από την κάθε ομάδα, όπως επίσης οι ημέρες και οι ώρες παρακολούθησης. Η κατανομή τους έχει ως εξής:
•1. Καρδίτσα (4) τμήματα με θεματολογία:
-Η οικογένεια στη σύγχρονη εποχή (διάρκειας 50 ωρών)
-Συνεργασία εκπαιδευτικών – οικογένειας (διάρκειας 25 ωρών)
•2. Σοφάδες (3) τμήματα (2 από αυτά παρακολουθούνται από Αθίγγανους) με θεματολογία:
-Διαφυλικές σχέσεις (διάρκειας 25 ωρών)
-Συνεργασία εκπαιδευτικών-οικογένειας (διάρκειας 25 ωρών)
•3. Παλαμάς (1) τμήμα με θεματολογία:
-Η οικογένεια στη σύγχρονη εποχή (διάρκειας 50 ωρών)
4. Μητρόπολη (1) τμήμα με θεματολογία:
-Διαφυλικές σχέσεις (διάρκειας 25 ωρών)
Θεματολογία Προγραμμάτων Σχολών Γονέων
1. Η Οικογένεια στη Σύγχρονη Εποχή – 50 ώρες (Δομή και λειτουργία της ελληνικής οικογένειας, ανάπτυξη και εξέλιξη από τη βρεφική ως την εφηβική ηλικία, γονεϊκοί ρόλοι, επικοινωνία και διαπροσωπικές σχέσεις, προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών, τρόποι πειθαρχίας και σωματική τιμωρία, η οικογένεια σε κρίση: διαζύγιο – πένθος – απουσία, Προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο, οικογένεια και σχολική επίδοση, οριοθέτηση τρόπου και χρόνου ενασχόλησης με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, ενίσχυση της κριτικής σκέψης και των μηχανισμών άμυνας του παιδιού ώστε να αντιστέκεται στα αρνητικά τηλεοπτικά πρότυπα).
2. Υγεία και Οικογένεια – 50 ώρες (Υγεία και παιδί, Υγεία και ασφάλεια στο χώρο της οικίας, του σχολείου και χώρων παιδικής αναψυχής, Εξάρτηση από καπνό, αλκοόλ, ναρκωτικά, Οδική συμπεριφορά και ασφάλεια, Υγεία και ενήλικος και Τρίτη ηλικία, θέματα διατροφής, σημασία της σωματικής άσκησης, ενήλικος και νοσήματα, πολυφαρμακία, υγεία και ασφάλεια στο χώρο εργασίας).
3. Διαφυλικές σχέσεις – 25 ώρες (Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και παιδί, διαμόρφωση ταυτότητας φύλου, μητρότητα και πατρότητα, σεξουαλική αγωγή και ενήλικος, σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα-AIDS, προετοιμασία για γονεϊκότητα)
4. Ανάπτυξη στην τρίτη ηλικία – 25 ώρες (Τρίτη ηλικία και οικογένεια, Ρόλος στην οικογένεια και την ανατροφή των παιδιών, Διαχείριση ελεύθερου χρόνου).
5. Παιδί και Νέες Τεχνολογίες – 25 ώρες (Ωφέλειες από τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής, Παιδαγωγική χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, Επιπτώσεις από τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής, Ιστοσελίδες με επικίνδυνο ή ακατάλληλο περιεχόμενο, θετικές και αρνητικές συνέπειες από τη χρήση των κινητών τηλεφώνων).
6. Οικιακή Οικονομία στη σύγχρονη ελληνική οικογένεια – 25 ώρες (Κατανάλωση και διαφήμιση, καταναλωτική συμπεριφορά, η στάση των παιδιών απέναντι στις επιταγές της μόδας, οικογενειακός προϋπολογισμός, οι γονείς ως πρότυπα οικονομικής διαχείρισης, διαπαιδαγώγηση των παιδιών για τη διαχείριση προσωπικών τους αγαθών και χρημάτων, που τους δίνονται, π.χ. χαρτζιλίκι).
7. Συνεργασία εκπαιδευτικών-οικογένειας – 25 ώρες (Συνεργασία εκπαιδευτικού-γονέων- παιδιού, επικοινωνία με γονείς και μαθητές, διάγνωση κλίσεων, αναγκών, ενδιαφερόντων μαθητών, επαγγελματικός προσανατολισμός, προώθηση της ισότητας των φύλων, ενίσχυση της κριτικής σκέψης, εξετάσεις, τρόποι αποτελεσματικής μελέτης, σχολική διαρροή, προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών, επιθετικότητα, δειλία, πειθαρχία, συνεργασία γονέων-μεταναστών, βία στο σχολείο (Bullying).
8. Ψυχολογική Υποστήριξη και Αγωγή Υγείας ευάλωτων κοινωνικών ομάδων – 25 ώρες (Ψυχολογική Υποστήριξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, οικογένεια και παιδί, παιδί και σχολείο, κοινωνική ένταξη ευπαθών ομάδων γυναικών, Αγωγή Υγείας, νοσήματα, εμβόλια, διατροφή και κανόνες υγιεινής)
9. Συμβουλευτική Γονέων Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες – 50 ώρες (Αίτια δημιουργίας προβλημάτων, χαρακτηριστικά παιδιών με ειδικές ανάγκες, η λειτουργία της οικογένειας με παιδί με ειδικές ανάγκες, θεσμοί και κέντρα υποστήριξης παιδιών με ειδικές ανάγκες, ένταξη των παιδιών στις σχολικές μονάδες, ενημέρωση για τρόπους κοινωνικής ένταξης).
10. Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια – 25 ώρες (Δημιουργία και μεταβίβαση στερεοτύπων για το φύλο, φύλο και Μ.Μ.Ε., ενδοοικογενειακή βία, σωματεμπορία και παράνομη διακίνηση γυναικών (Trafficking), μονογονεϊκή οικογένεια, διακρίσεις στο χώρο της εκπαίδευσης και της εργασίας).
Σκοπός του έργου είναι να στηρίξει τους γονείς έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με επιτυχία στο σύνθετο και δύσκολο ρόλο τους, όπως αυτός διαμορφώνεται στις σύγχρονες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες. Οι συνεργάτες εκπαιδευτές είναι εξιδεικευμένοι στην εκπαίδευση ενηλίκων και έχουν τις ακόλουθες ειδικότητες: Ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί. Η εκπαιδευτική διαδικασία έχει ως στόχο την ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευομένων, συμφωνα με τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων (θεωρητικό μέρος, συζήτηση / ανταλλαγή απόψεων και βιωματικές ασκήσεις). Το πρόγραμμα απευθύνεται σε γονείς παιδιών όλων των ηλικιών, κάθε εθνικής προέλευσης, ηλικίας και μόρφωσης, σε μελλοντικούς γονείς, γονείς ατόμων με ειδικές ανάγκες, εκπαιδευτικούς, ενήλικες τρίτης ηλικίας, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Η Σχολή αναπτύσσει τμήματα μάθησης κατά προτεραιότητα με τους δήμους που έχουν ενταχθεί στο «Δίκτυο Εκπαίδευσης -Επιμόρφωσης Ενηλίκων». Η λειτουργία του έργου υποστηρίζεται από το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ι.Δ.Κ.Ε.) της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.).