Μην καταδικάζετε τη Δυτική Θεσσαλία σε σιδηροδρομικό αποκλεισμό
Ερώτηση του Σπύρου Ταλιαδούρου στη Βουλή
Ο Βουλευτής Καρδίτσας και τ. Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με ερώτηση που κατάθεσε στη Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δ. Ρέππα ζητά τη λήψη μέτρων για να αποφευχθεί η φημολογούμενη κατάργηση του απευθείας δρομολογίου 591/592 του Ιντερσίτυ από τη Δυτική Θεσσαλία προς και από τη Β. Ελλάδα και συγκεκριμένα τη Θεσσαλονίκη, γεγονός που θα σηματοδοτήσει, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το σιδηροδρομικό αποκλεισμό της ευρύτερης περιοχής.
Επιπλέον ο κ. Βουλευτής ζητά από τον Υπουργό να ξεκαθαρίσει τη θέση του για την επαναδρομολόγηση του δρομολόγιου του Ιντερσίτυ Δ. Θεσσαλίας από και προς την Αθήνα, υλοποιώντας τη δέσμευση που έχει δώσει ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Ν. Σηφουνάκης, για επαναδρομολόγηση του συρμού από τις 7 Οκτωβρίου 2010, που ακόμη εκκρεμεί.
Ειδικότερα η ερώτηση του κ. Ταλιαδούρου έχει ως εξής:
«Άδικη και προκλητική χαρακτηρίζεται από τους Θεσσαλούς η αντιμετώπιση της Δυτικής Θεσσαλίας από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ A.E., καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, σχεδιάζεται η κατάργηση και του απευθείας δρομολογίου 591/592 του Ιντερσίτυ για τη Β. Ελλάδα και συγκεκριμένα τη Θεσσαλονίκη. Η κατάργηση του υπερπλήρους και οικονομικά βιώσιμου αυτού δρομολογίου, στο όνομα της οικονομικής εξυγίανσης του Οργανισμού, δεν αποτελεί παρά την καταδίκη της Δυτικής Θεσσαλίας σε σιδηροδρομικό αποκλεισμό από την υπόλοιπη Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, η κατάργηση του απευθείας δρομολογίου προς τη Θεσσαλονίκη, αποτελεί τη χαριστική βολή των σιδηροδρομικών μετακινήσεων από και προς τη Δυτική Θεσσαλία, καθώς πρώτο πλήγμα αποτέλεσε η κατάργηση και μη επαναφορά του δρομολογίου του Ιντερσίτυ από και προς την Αθήνα, παρά τη δέσμευση του τότε Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΣΕ, κ. Σ. Καλογιάννη και στη συνέχεια του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Ν. Σηφουνάκη, για επαναδρομολόγηση του συρμού από τις 7 Οκτωβρίου 2010.
Η επιστροφή στο απαράδεκτο καθεστώς των ανταποκρίσεων δικαιολογημένα προκαλεί θύελλα αντιδράσεων στην τοπική κοινωνία καθώς η ταλαιπωρία του επιβατηγού κοινού θα είναι απίστευτη λόγω και του γεγονότος ότι οι αμαξοστοιχίες του Προαστιακού δε διαθέτουν υπηρεσίες φορτωτικής αποσκευών, με αποτέλεσμα οι επιβάτες αυτού να αλλάζουν αποβάθρες φορτωμένοι με αποσκευές.
Όταν η πολιτική για την πράσινη ανάπτυξη και τη διασφάλιση ποιότητας ζωής συνηγορούν στην ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς, που κινούνται σε αποκλειστικό διάδρομο, για τον απεγκλωβισμό από τη χρήση του ΙΧ και την προστασία του πολεοδομικού ιστού της περιφέρειας,
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
- Τι μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να μην προχωρήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. σε κατάργηση του απευθείας δρομολογίου του Ιντερσίτυ της Δυτικής Θεσσαλίας από και προς τη Θεσσαλονίκη;
- Θα επαναδρομολογηθεί τελικά το δρομολόγιο του Ιντερσίτυ Δ. Θεσσαλίας από και προς την Αθήνα, σύμφωνα με τη δέσμευση του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Ν. Σηφουνάκη, για επαναδρομολόγηση του συρμού από τις 7 Οκτωβρίου 2010, που ακόμη εκκρεμεί;»