Ο Βουλευτής Καρδίτσας και τ. Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με ερώτηση που είχε καταθέσει στη Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, εν όψει και της σύστασης της Διυπουργικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, ζήτησε τον επαναπροσδιορισμό του τρόπου πληρωμής των διοδίων στις Εθνικές Οδούς έτσι ώστε να εξαλειφθούν οι αδικίες για τους οδηγούς και κυρίως γι’ αυτούς που διανύουν μικρές αποστάσεις καθώς και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στους αυτοκινητόδρομους, με ταυτόχρονο έλεγχο της ταχύτητας των οδηγών.
Η απάντηση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, κ. Γ. Μαγκριώτη μεταξύ των άλλων αναφέρει τα εξής:
«Η χρέωση των χρηστών σύμφωνα με την διανυόμενη απόσταση θα ήταν δυνατή σε περίπτωση εφαρμογής του κλειστού συστήματος διοδίων, σημειώνεται όμως ότι λόγω της συχνότητας και της μορφής των κόμβων στον ΠΑΘΕ, η υιοθέτηση και λειτουργία θα ήταν δυνατή στην περίπτωση αποκλειστικά ηλεκτρονικής πληρωμής του διοδίου. Η λύση αυτή που απαιτεί σημαντικές νομοθετικές ρυθμίσεις αποτελεί αντικείμενο που εξετάζεται από το Υπουργείο.
Όσον αφορά στη δυνατότητα ελέγχου της ταχύτητας των οδηγών σε περίπτωση εφαρμογής του κλειστού συστήματος διοδίων, βάση του χρόνου εισόδου- εξόδου και της διανυόμενης απόστασης θα μπορούσε ενδεχομένως να αποτελέσει μια μέθοδο εκτίμησης της ταχύτητας των οδηγών και οι εκτιμήσεις να χρησιμοποιηθούν για στατιστική ανάλυση της συμπεριφοράς των χρηστών, ωστόσο στην παρούσα κατάσταση δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν βάση επιβολής κυρώσεων δεδομένου ότι από τον ΚΟΚ-Ν 2696/99 δεν προβλέπεται η επιβολή ποινών με βάση την υπολογιζόμενη μέση εκτιμώμενη ταχύτητα κίνησης.
Όσον αφορά στη χρέωση των οδηγών ανάλογα με τον τόπο κατοικίας τους, κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από την Σύμβαση Παραχώρησης, αποτελεί όμως αντικείμενο της εμπορικής πολιτικής του Παραχωρησιούχου η παροχή εκπτώσεων σε συχνούς ηλεκτρονικούς χρήστες.»