Τα εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, ή αλλιώς του Ε65, αναμένεται να επισκεφθεί την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου ο Πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο επικεφαλής της κυβέρνησης θα δει από κοντά την πρόοδο που έχει συντελεστεί στο νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, αυτό που ξεκινά από τη Λαμία και συναντά στην Ξυνιάδα το έτοιμο και σε λειτουργία τμήμα του Ε65. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες θα τον συνοδεύουν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Με μήκος 32,5χλμ και κόστος 310εκατ.ευρώ είναι σήμερα το σημαντικότερο οδικό έργο που κατασκευάζεται στη χώρα, χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 ως αναβαλλόμενο τμήμα της παραχώρησης της Κεντρικής Οδού. Ο κ.Μητσοτάκης θα επισκεφθεί και το σημαντικότερο σημείο του έργου που δεν είναι άλλο από την οδική σήραγγα Όθρυος που με μήκος 3χλμ θα συγκαταλέγεται όταν λειτουργήσει μέσα στις 10 μεγαλύτερες στη χώρα. Μέχρι σήμερα σύμφωνα με ασφαλείς πηγές έχουν διανοιχθεί 2.400 μέτρα και μέσα στο 2020 εκτιμάται ότι θα έχει διανοιχθεί πλήρως.
Η παρουσία του Πρωθυπουργού σε αυτό το έργο είναι μεγάλης βαρύτητας, δεδομένης της διαπραγμάτευσης που έχει ξεκινήσει στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ και τον Κώστα Καραμανλή, για την έγκριση χρηματοδότησης και του βόρειου τμήματος από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό (στην περιοχή του Κηπουριού) μήκους 64χλμ. Το εκτιμώμενο κόστος είναι 400εκατ.ευρώ. Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες ο Πρωθυπουργός παρακολουθεί στενά το έργο του Ε65 και διατηρεί επαφή με την αρμόδια Επίτροπο της Ευρ.Επιτροπής, κυρία Μαργκρέτε Βεστάγκερ.
Με την επίσκεψη Μητσοτάκη θα επισημοποιηθεί το έντονο ενδιαφέρον της κυβέρνησης για την ολοκλήρωση όλου του άξονα από τη Λαμία μέχρι την Εγνατία Οδό. Σήμερα ο σε λειτουργία αυτοκινητόδρομος μήκους 80χλμ από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα θεωρείται «τυφλός», όντας ο μοναδικός που δεν συνδέεται με κανέναν άλλο άξονα του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της χώρας.
Το κατασκευαστικό αντικείμενο στο Λαμία-Ξυνιάδα έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ. Ανεξάρτητοι μηχανικοί είναι οι εταιρείες ΑECOM και ΟΜΕΚ. Όταν ολοκληρωθεί, θα αποτελέσει νέο τμήμα της παραχώρησης της Κεντρικής Οδού, θυγατρικής του ομίλου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, πέρα από τη διάνοιξη της σήραγγας που έχει φτάσει τα 2.400 μέτρα, τα ποσοστά προόδου, ομαδοποιούνται ως εξής:
-Συνολικό ποσοστό προόδου (total progress) 31.43%.
-Ποσοστό προόδου σηράγγων (tunnel progress) 27,15%
-Ποσοστό προόδου Τεχνικών (Bridges) 38.00%
-Ποσοστό προόδου Ασφαλτικών οδοστρωμάτων (Asphalt Pavements) 20.57%
-Ποσοστό προόδου Χωματουργικών εργασιών (Earthworks) 31.22%.
Από το www.ypodomes.com