Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων κα. Άννα Διαμαντοπούλου κατέθεσε η βουλευτής Καρδίτσας κα. Μαρία Θεοχάρη την Πέμπτη 8 Απριλίου 2010 στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με θέμα τη συγκέντρωση βαθμίδων ειδικών σχολείων Καρδίτσας σε κοινό κτηριακό συγκρότημα.
Όπως προβλέπεται από το νόμο, οι σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ιδρύονται για κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες. Στο νομό Καρδίτσας λειτουργούν ειδικά σχολεία (προσχολικής αγωγής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), τα οποία όμως δεν στεγάζονται στο ίδιο κτήριο ούτε βρίσκονται στην ίδια περιοχή, δημιουργώντας δυσκολίες στη μετακίνηση των μαθητών.
Συγκεκριμένα, στην πόλη της Καρδίτσας λειτουργεί το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Νομού με τέσσερις βαθμίδες εκπαίδευσης, στο οποίο έχουν εγγραφεί και φοιτούν κατά το τρέχον σχολικό έτος έντεκα μαθητές με ιδιαίτερης βαρύτητας προβλήματα. Το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Καρδίτσας φιλοξενείται για τέταρτη συνεχή χρονιά στο κτήριο του ΕΠΑΛ Σοφάδων και σ’ αυτό φοιτούν σήμερα 20 μαθητές. Τέλος, το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α’ Βαθμίδας Σοφάδων στεγάζεται επίσης στο κτήριο του ΕΠΑΛ και λειτουργεί για δεύτερη συνεχή χρονιά με 14 φοιτούντες μαθητές.
Στην ερώτηση που κατέθεσε η Μαρία Θεοχάρη, αναφέρθηκε στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων των Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες των Ειδικών Σχολείων ως και Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες του Νομού Καρδίτσας, και επισήμανε ότι η κτηριακή υποδομή των προαναφερθέντων σχολικών μονάδων δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της Ειδικής Αγωγής, τόσο λόγω έλλειψης αιθουσών όσο και – κυρίως – εξαιτίας του γεγονότος ότι τα σχολεία ειδική αγωγής του Νομού βρίσκονται σε διαφορετικές περιοχές, δυσχεραίνοντας την πρόσβαση των μαθητών. Ο Σύλλογος θεωρεί ότι αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο υπάρχει αυτός ο «πλασματικός» αριθμός μαθητών (ενώ σε αντίστοιχες πληθυσμιακά πόλεις είναι μεγαλύτερος) και απωθεί πολλούς γονείς με παιδιά με Ειδικές Ανάγκες και κυρίως με αυτισμό, έτσι ώστε να μη θεωρούν θελκτικό το περιβάλλον και να καταφεύγουν στα γενικά σχολεία, δημιουργώντας επιπλέον προβλήματα.
Η Βουλευτής κατέληξε τονίζοντας ότι τα παιδιά με ειδικές ανάγκες μόνο σε ένα ειδικά οργανωμένο περιβάλλον και στελεχωμένο με ειδικό επιστημονικό, βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό, θα μπορούν να έχουν την εκπαίδευση που χρειάζονται με εξειδικευμένες παρεμβάσεις, τόσο από πλευράς προσωπικού με τις ανάλογες ειδικότητες, όσο και από πλευράς κτηριακής υποδομής και ειδικά εξοπλισμένων αιθουσών, και απηύθυνε στην Υπουργό το ερώτημα εάν προτίθεται το Υπουργείο να προβεί στη δημιουργία κοινού σχολικού συγκροτήματος στην πόλη της Καρδίτσας, για την συγκέντρωση όλων των Ειδικών Σχολείων του Νομού, και εάν ναι, πότε προβλέπεται να γίνει αυτό.