Το Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας πάει … Μέγαρο


  Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας

Στο πλαίσιο υλοποίησης προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας με τίτλο: «Αγαπώ τον αληθινό εαυτό μου», μαθητές των τμημάτων Α1 και Β1  Γυμνασίου , του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας πραγματοποίησαν διήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη στις 25 και 26 Φεβρουαρίου 2010, με τις ακόλουθες βιωματικές επισκέψεις-δραστηριότητες:

  • 1. Ξενάγηση με την πολιτιστική γραμμή του ΟΑΣΘ σε σημαντικούς αρχιτεκτονικούς θησαυρούς-μνημεία της αρχαίας, μεσαιωνικής, ρωμαϊκής αλλά και σύγχρονης ιστορίας της Θεσσαλονίκης. Το λεωφορείο της γραμμής αυτής με αφετηρία το Λευκό Πύργο και σε μια διαδρομή μιας ώρας περίπου μέσα από σημαντικούς δρόμους της πόλης (Τσιμισκή, Εγνατίας, Αγίου Δημητρίου κ.τ.λ.) ξετύλιξε μπροστά στα έκθαμβα μάτια των μαθητών την εικόνα της σύγχρονης αλλά και της παλιάς πόλης με το επιβλητικό κάστρο της. Η Χ.Α.Ν.Θ., ο Πύργος του Ο.Τ.Ε., ο χώρος της Διεθνούς Έκθεσης, η Ροτόντα, οι πλατείες Αριστοτέλους και Ναυαρίνου, η αψίδα του Γαλέριου, το Δημαρχείο, το Μουσείο Βυζαντινής Ιστορίας και αναρίθμητες εκκλησίες που σε μεταφέρουν με τη βυζαντινή αρχιτεκτονική τους νοσταλγικά πίσω στην ιστορία και στο χρόνο, παρουσιάστηκαν με ηχογραφημένη μετάδοση πληροφοριών, που διαθέτει το υπερσύγχρονο εν λόγω λεωφορείο. Συνοδευόταν βέβαια η παρουσίαση και από διευκρινιστικές λεπτομέρειες που παρείχε ο φιλικός και καταρτισμένος ξεναγός της γραμμής. «Η ιστορία της πόλης μέσα από μια διαδρομή», είναι μια ευφάνταστη και πρωτότυπη σύλληψη κατάδειξης των μνημείων της πόλης που πρόσφατα άρχισε να λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη. Υπήρξε μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τους μαθητές. Εντυπωσιάστηκαν από την περιεκτική παροχή γνώσεων μέσα σε τόσο σύντομο χρόνο και για μεγάλο αριθμό μνημείων σε αντιδιαστολή με τον παραδοσιακό τρόπο μετάδοσης πληροφοριών και υλοποίησης επισκέψεων.

  • 2. Στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές παρακολούθησαν παράσταση καλλιτεχνικού πατινάζ. Οι μοναδικοί χορευτές- παγοδρόμοι του State ice Ballet της Αγίας Πετρούπολης της Ρωσίας ανέβηκαν στην παγωμένη σκηνή του Μεγάρου, για να ζωντανέψουν στα έκθαμβα μάτια των θεατών το παραμύθι «Η Ωραία Κοιμωμένη», του P.I. Tchaikovsky. O συνδυασμός του μαγικού στοιχείου των παραμυθιών με την υποβλητική μουσική επένδυση, την άψογη καλλιτεχνική επιμέλεια του Konstantin Rassadin, τη δεξιοτεχνία των καλλιτεχνών και τα απόλυτα εναρμονισμένα σκηνικά και κοστούμια στάθηκε ικανός να μαγέψει τους μαθητές και να τους προσφέρει ένα δίωρο ουσιαστικής ψυχαγωγίας, αποκόμισης γνώσης και νέων εμπειριών με ζωντανό τρόπο. Σύμφωνα με δηλώσεις-καταγραφές των ίδιων των παιδιών πρόκειται για μια μοναδική εμπειρία που θα ήθελαν να ξαναβιώσουν.

  • 3. Στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης οι μαθητές με τη βοήθεια μελών του διοικητικού προσωπικού περιηγήθηκαν στις εγκαταστάσεις της σχολής και επισκέφθηκαν την έκθεση μουσικών οργάνων. Είχαν επίσης την ευκαιρία να συνομιλήσουν με δύο αρμόδιους υπαλλήλους-μουσικούς του τμήματος για τη λειτουργία της σχολής, το πρόγραμμα σπουδών, τους κλάδους εξειδίκευσης, τις επαγγελματικές διεξόδους των αποφοίτων και γενικά για τις προοπτικές του επαγγέλματος του μουσικού. Τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να υποβάλλουν ερωτήσεις-απορίες και να δεχτούν εμπεριστατωμένες απαντήσεις από τους ειδικούς. Στο τέλος της ενημέρωσης τους παρασχέθηκε και ο Οδηγός Σπουδών του Τμήματος 2009-2010 για πληρέστερη ενημέρωση. Επιπλέον τους δόθηκε η μοναδική ευκαιρία όχι μόνο να παρακολουθήσουν, αλλά και να συμμετάσχουν ενεργά στο μάθημα «διεύθυνση χορωδίας» της μουσικού καθηγήτριας κας Μαρίας Μελιγκοπούλου, η οποία με φιλικό τρόπο ενσωμάτωσε φυσικά και αβίαστα τους μαθητές στους φοιτητές- μέλη της χορωδίας της. Έτσι οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου δέχτηκαν όχι μόνο θεωρητική ενημέρωση αλλά έκαναν και πρακτική εξάσκηση των μουσικών γνώσεων και δεξιοτήτων τους. Έφυγαν δε από τη σχολή ενθουσιασμένοι, καλοδιάθετοι και με θετικούς «προβληματισμούς» για τις μελλοντικές επαγγελματικές τους επιλογές.

Αξίζει να επισημανθεί ότι η επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη έγινε  με τρένο και οι μετακινήσεις τους μέσα στην πόλη με αστική συγκοινωνία. Η επιλογή αυτή εκφράζει την καλλιεργημένη περιβαλλοντική τους συνείδηση, ενώ παράλληλα ανέπτυξε τις δεξιότητες μετακίνησής τους σε ένα περιβάλλον πολυπλοκότερο από εκείνο της πόλης που ζουν.

          Μέσα από τις επισκέψεις-δραστηριότητες και με ένα βιωματικό, ζωντανό, άμεσο, επιτόπιο άρα και εύκολα αφομοιώσιμο τρόπο οι μαθητές αποκόμισαν γνώσεις και εμπειρίες, ενισχύοντας παράλληλα και τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό.

          Στο Βιωματικό Πολιτιστικό Διήμερο τους μαθητές συνόδευσαν ο κ. Βλάστος Αιμίλιος, μαθηματικός και συντονιστής του προγράμματος και η κ. Τέτσιου Γεωργία, φιλόλογος.

Προηγούμενο άρθρο Η ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Επόμενο άρθρο Tα μέτρα είναι άδικα, σκληρά και ατελέσφορα