Τοποθέτηση της κ. Μ. Θεοχάρη για των τελών κυκλοφορίας & την απόσυρσης αυτοκινήτων


  «Η ρύθμιση για την αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας και την κατάργηση της απόσυρσης οχημάτων, έρχεται για να διορθώσει την κατάσταση με την οποία ήρθαμε αντιμέτωποι εξαιτίας των αποφάσεων της προηγούμενης κυβέρνησης. Έρχεται για να εξασφαλίσει ένα μέτρο κοινωνικής δικαιοσύνης που εξέλειπε από την προηγούμενη ρύθμιση», είπε, μεταξύ άλλων, στην τοποθέτησή της η βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Μαρία Θεοχάρη, στο πλαίσιο της συζήτησης στη Βουλή, της τροποποίησης της εν λόγω Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου.

Στην ομιλία της αναφέρθηκε κατ’ αρχάς στην ανάγκη αναπροσαρμογής των τελών κυκλοφορίας προς το δικαιότερο. Η ρύθμιση που είχε επιβάλει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εμφάνιζε μεγάλες αποκλίσεις στα τέλη που καλούνταν να καταβάλουν οι κάτοχοι ΙΧ, με αποτέλεσμα οι οικονομικά ασθενέστεροι, που κατά κανόνα έχουν μικρότερου κυβισμού αυτοκίνητα, να πληρώνουν αυξημένα τέλη έως και 400%, ενώ η αύξηση για τους κατόχους μεγάλων οχημάτων ήταν μόλις 20%.

Η ρύθμιση εισάγει περιβαλλοντικά, αλλά και κοινωνικά κριτήρια στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, για να περιορίσουμε την επιβάρυνση των λιγότερο ρυπογόνων και ενεργοβόρων αυτοκινήτων μικρού κυβισμού. Έτσι, όσον αφορά το μέγεθος του κινητήρα, οι κάτοχοι αυτοκινήτων μικρού κυβισμού θα καταβάλλουν προοδευτικά μειωμένα τέλη, ενώ αυξάνονται τα τέλη για τους κατόχους αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού. Παράλληλα, ταξινομούνται τα οχήματα σε 4 κλάσεις, δηλαδή βάσει των εκπομπών ρύπων ανάλογα με την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Παράλληλα, η τροποποίηση ενθαρρύνει το αγοραστικό κοινό προς τα φιλικά προς το περιβάλλον υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, απαλλάσσοντας πλήρως από τα τέλη κυκλοφορίας τα έως 1920 κ.ε. αυτοκίνητα και προβλέποντας μειωμένα τέλη, που αντιστοιχούν στο 50% των τελών της κλάσης στην οποία εμπίπτουν, για τα μεγαλύτερου κυβισμού υβριδικά ΙΧ.

Η δεύτερη αλλαγή στην οποία αναφέρθηκε η Βουλευτής αφορά στην κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης που καθιέρωσε η προηγούμενη κυβέρνηση, και κρίνεται απαραίτητη, μπροστά στο μέγεθος της τραγικής οικονομικής κατάστασης που κληρονομήσαμε.

«Στην παρούσα οικονομική συγκυρία, που καλούμαστε να ‘σφίξουμε το ζωνάρι’ και να κάνουμε περικοπές σε όλους τους τομείς, το μέτρο της απόσυρσης θα αποτελούσε υπερβολική επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό, της τάξεως των 400 εκ. ευρώ, κάτι που η οικονομική κατάσταση της χώρας τη δεδομένη στιγμή απλά δεν το αντέχει.

Θα ήταν, εξάλλου, υποκριτικό να ισχυριζόμαστε ότι προσπαθούμε να προωθήσουμε την προστασία του περιβάλλοντος από τους ρύπους, τη στιγμή που εφαρμόζοντας το μέτρο της απόσυρσης οι θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις θα ήταν αμελητέες, ενώ αντίθετα θα επιβαρυνόταν η συγκοινωνία στα αστικά κέντρα.

Δική μας δέσμευση είναι η ανάπτυξη του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και η προώθηση τρόπων μετακίνησης που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος αντί να το επιβαρύνουν. Έτσι, λοιπόν, δίνουμε τη δυνατότητα στους δικαιούχους να εισπράξουν το μισό ποσό του κινήτρου που τους αντιστοιχεί και το υπόλοιπο να το πάρουν με τη μορφή 2 καρτών απεριορίστων διαδρομών στα ΜΜΜ.

Η τροποποίηση είναι καθ’ όλα εναρμονισμένη με τη δέσμευσή μας για την προστασία του περιβάλλοντος και την προσπάθεια μείωσης των ρυπογόνων αυτοκινήτων, που αποτελούν κύριο παράγοντα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα αστικά κέντρα και επιβαρύνουν τόσο το περιβάλλον όσο και τη δημόσια υγεία. Πιστεύουμε ότι πρόκειται για μέτρο περισσότερο οικολογικό, και όχι εισπρακτικού χαρακτήρα, που συνάδει με την περιβαλλοντική συνείδηση που μας χαρακτηρίζει ως κυβέρνηση και που θα πρέπει να περάσει και ως νοοτροπία σε όλους τους Έλληνες πολίτες», κατέληξε η κα. Μαρία Θεοχάρη.

Προηγούμενο άρθρο Nα χρηματοδοτηθούν οι Δ. Αργιθέας & Αχελώου για αποκατάσταση
Επόμενο άρθρο Η τοποθέτηση του κ. Ντ. Ρόβλια για τους νέους Δήμους του Νομού Καρδίτσας