Aίτημα των Θεσσαλών για Προαστιακό Σιδηρόδρομο


Ζητά με ερώτηση του στη Βουλή ο Σπύρος Ταλιαδούρος

Ο Βουλευτής Καρδίτσας και τ. Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δ. Ρέππα, ζητά την δημιουργία του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Θεσσαλίας καθώς η σύνδεση της Δυτικής και της Ανατολικής Θεσσαλίας σήμερα είναι ουσιαστικά ανύπαρκη, γεγονός που υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλίας αλλά και δυσχεραίνει την οικονομική ανάπτυξη του τόπου.

Ειδικότερα το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

«Το θέμα της σιδηροδρομικής απομόνωσης της Δυτικής Θεσσαλίας από την υπόλοιπη Ελλάδα και κυρίως από τα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας, τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα είναι γνωστό και η τοπική κοινωνία αναμένει εναγωνίως την ανταπόκριση της πολιτείας στο δίκαιο και πάγιο αίτημα της,  για απευθείας δρομολόγια του ΙNTERCITY προς τη Βόρεια Ελλάδα και την Αττική.

Παράλληλα, η ενδοθεσσαλική σιδηροδρομική σύνδεση της Δυτικής Θεσσαλίας με την Ανατολική Θεσσαλία είναι άκρως προβληματική και κατ‘ ουσίαν ανύπαρκτη, γεγονός που καθιστά την μετακίνηση των Θεσσαλών με τρένο εντός της Θεσσαλίας δύσκολη έως αδύνατη.

Σε μια εποχή όπου η κινητικότητα για επαγγελματικούς κυρίως λόγους αλλά και για εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας η ανυπαρξία σιδηροδρομικής σύνδεσης των τεσσάρων θεσσαλικών πρωτευουσών, Λάρισας, Βόλου, Τρικάλων και Καρδίτσας, συνιστά ανασταλτικό παράγοντα της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης της ελληνικής περιφέρειας, με κάθετη συρρίκνωση του όγκου συναλλαγών.

Η υλοποίηση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Θεσσαλίας είναι απόλυτα ρεαλιστική και εφικτή αν αξιοποιηθούν οι ήδη υφιστάμενες υποδομές της διαδρομής Βόλος-Λάρισα –  Παλαιοφάρσαλος – Σοφάδες – Καρδίτσα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα. Με τη δημιουργία του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Θεσσαλίας, η σύνδεση της Δυτικής και της Ανατολικής Θεσσαλίας θα γίνεται εντός δύο (2) ωρών και η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των Θεσσαλών θα είναι γεγονός. Εάν δε, υλοποιηθεί το ώριμο αίτημα της Δυτικής Θεσσαλίας για ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα σε συνδυασμό και με τα προσδοκώμενα έργα αναβάθμισης ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στη γραμμή Βόλος – Λάρισα η σιδηροδρομική διασύνδεση των πόλεων της Θεσσαλίας θα καλύπτεται με το τρένο σε περίπου 1.30 ώρα.

Εκτός όμως από την κοινωνική συνεισφορά του τρένου στους Θεσσαλούς, η δημιουργία του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Θεσσαλίας θα έχει τεράστια πρακτική σημασία στους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013, καθώς θα διευκολύνει πολύ τη μετακίνηση των επισκεπτών – φιλάθλων για την παρακολούθηση των αγώνων.

Για τους λόγους αυτούς ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  • 1. Προτίθεται να προβεί στην υλοποίηση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Θεσσαλίας για την εξυπηρέτηση του επιβατηγού κοινού;
  • 2. Προτίθεται να ικανοποιήσει το αίτημα ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα σε συνδυασμό και με τα προσδοκώμενα έργα αναβάθμισης ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στη γραμμή Βόλος – Λάρισας;»
Προηγούμενο άρθρο Συνάντηση του προέδρου της ΔΗ.Κ.Ε.Κ. με τον δ/ντή της ΑΝ.ΚΑ.
Επόμενο άρθρο «ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ» ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟ ΝΕΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ