Συζήτηση για τη διοικητική μεταρρύθμιση & το πρόγρ. Καλλικράτης


  Στη χτεσινή συνέντευξη τυπου της παράταξης ‘Νεα Καρδίτσας’ συζητήθηκαν τα θέματα τις διοικητικής μεταρρύθμισης και του προγράμματος Καλλικράτης. Ο κ. Τέγος στα πλαίσια της συνέντευξης σχολίασε και την αλλαγή του αντιδημάρχου κ. Γενναδίου η σύνταξη των οικονομικών που όπως ο ίδιος ανέφερε έγινε μετά επαίνου και του ανατεθεί Ο κ. Βεριλλής επέλεξε αυτόν τον τρόπο να ανανεώσει την υποψηφιότητα του. Και τη στήριξη του Δήμου έχει αναλάβει η παράταξη του κ. Παλαμιώτη με τις ψήφους της να βγάλει από τη δύσκολη θέση τον κ. Βεριλλή.

Η τοποθέτηση του Χρήστου Τέγου επικεφαλής του συνδυασμού.

Κατά την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (4-1-2010), ζητήσαμε από τον κ. Βερίλλη να συζητηθεί στο σώμα το θέμα της νέας διοικητικής μεταρρύθμισης που η κυβέρνηση προανήγγειλε, προκειμένου να ενημερωθούν και προβληματιστούν οι δημοτικοί σύμβουλοι και στην συνέχεια να υποβληθούν κάποιες προτάσεις τόσο στο συνέδριο της ΤΕΔΚ Καρδίτσας, όσο (και κύρια) στο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ. Ως γνωστόν, το συνέδριο της ΚΕΔΚΕ (18 έως 20 Ιανουαρίου) θα καθορίσει τις θέσεις της Τ.Α. του α’ βαθμού (Δήμοι), σχετικά με την νέα διοικητική μεταρρύθμιση, ζητώντας από την κυβέρνηση να συμπεριλάβει στο σχέδιο νόμου αλλά και στο τελικό κείμενο μια σειρά θέσεις – προτάσεις της.

Παραδόξως ο κ. Βερίλλης μας απάντησε ότι τέτοια συζήτηση θα γίνει όταν θα δημοσιοποιηθούν οι επίσημες προτάσεις του Υπουργείου Εσωτερικών (!!)  Και διερωτόμαστε. Τότε, όταν δηλαδή το Υπουργείο θα έχει καταλήξει στις τελικές του θέσεις, τι νόημα θα έχουν οι δικές μας προτάσεις; Και σε ποιον θα απευθύνονται; Μήπως θα καλέσουμε τους κυβερνητικούς βουλευτές του νομού μας ή των άλλων νομών να καταψηφίσουν τις προτάσεις του κόμματος στο οποίο ανήκουν; Επειδή προφανώς αυτό είναι πρακτικά αδύνατον, ο κ. Βερίλλης (όπως τόσες φορές μέχρι σήμερα), απλώς φυγομαχεί. Η ΚΕΔΚΕ μέσω του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΙΤΑ) έχει συντάξει από τον Οκτώβριο του 2007 έως και τον Οκτώβριο του 2008 τέσσερες μελέτες σχετικά με την διοικητική μεταρρύθμιση τις οποίες ουσιαστικά υιοθετεί και η σημερινή κυβέρνηση. Ο κ. Βερίλλης βέβαια δεν αξιώθηκε να τις μελετήσει. Ομολόγησε ότι τις αγνοεί πλήρως.   Δεν μας ξεκαθάρισε όμως για ποιον λόγο ο ίδιος και οι  δημοτικοί σύμβουλοι θα πάνε στο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ. Για εκδρομή ή για πραγματική συμμετοχή σε διάλογο; Και ποιες απόψεις θα υποστηρίξουν ή θα εγκρίνουν εκεί; Προσωπικές; Κομματικές; Άλλες; Πάντως όχι αυτές στις οποίες πιθανά θα κατέληγε το δημοτικό συμβούλιο, αν γινόταν μια εμπεριστατωμένη συζήτηση. Έτσι αντιλαμβάνεται την δημοκρατική διαδικασία ο κ. Βερίλλης. Κατά τα άλλα, αντί απάντησης, μας επέπληξε γιατί τάχα προσπαθούμε να οξύνουμε την κατάσταση(!!)

Εμείς πάντως, για την ενημέρωση των δημοτών μας, πολύ σύντομα και με πολλούς τρόπους θα διατυπώσουμε τις απόψεις μας και την αντίθεσή μας σχετικά με το πρόγραμμα Καλλικράτης.

Κατ’ αρχήν διαφωνούμε με την φιλοσοφία, τον σχεδιασμό, τους στόχους της διοικητικής μεταρρύθμισης όπως προτείνεται από την κυβέρνηση. Εύκολα (αλλά και απροβλημάτιστα) μπορεί κάποιος να θεωρεί προς την σωστή κατεύθυνση την ισχυροποίηση μέσω συνένωσης των δήμων, ότι επέρχεται π.χ. οικονομία από την κατάργηση των έμμισθων θέσεων δημάρχων, αντιδημάρχων, προέδρων Δ.Σ. και οργανισμών, πλην όμως αυτά είναι μια καλοστημένη παγίδα.

  • § Αν δεν ξεκαθαρισθούν μια σειρά θέματα όπως η αποκλειστική υποχρέωση χρηματοδότησης των οργανισμών Τ.Α. από το κεντρικό κράτος (υποχρέωση που καταργήθηκε στην τελευταία τροποποίηση του συντάγματος, άρθρο 102, παρ. 5),
  • § Αν δεν μας εξηγήσουν με ποιους τρόπους θα επέλθει η περιβόητη οικονομία κλίμακας από τις ενοποιήσεις θέσεων, αρμοδιοτήτων, δράσεων (με τον ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ 1 καμία θέση δεν καταργήθηκε στους συνενωμένους δήμους και κοινότητες),
  • § Αν δεν πάψουν να μεταφέρονται αρμοδιότητες στην Τ.Α. και μάλιστα χωρίς πόρους,
  • § Αν η μεταρρύθμιση δεν αλλάξει τον στόχο του λεγόμενου λιγότερου κράτους υπέρ των περισσότερων τοπικών φόρων άμεσων και έμμεσων,
  • § Αν δεν καταργηθούν οι δυνατότητες για δημιουργία δημοτικών επιχειρήσεων με μορφή Α.Ε. που στην αρχή εμφανίζονται σαν προσπάθεια αποκέντρωσης και χτύπημα στην γραφειοκρατία, πλην όμως στην συνέχεια καταλήγουν να μετατρέπονται σε φορείς έμμεσης φορολόγησης αφού καθιερώνουν αμειβόμενες υπηρεσίες σε δράσεις και παροχές που παλαιότερα ήταν δωρεάν για τους δημότες, αν δεν εξασφαλισθούν πρώτα όλα αυτά, τότε εμείς και βέβαια είμαστε κατά του σχεδίου Καλλικράτης.

Δεν μπορούμε – για να αναφέρουμε και ένα συγκεκριμένο παράδειγμα – να συμφωνήσουμε  για το μεγάλωμα και την ισχυροποίηση των Δήμων Σοφάδων και Παλαμά μέσω της συνένωσης τους με γειτονικούς δήμους και μετά από 2,3 ή 4 χρόνια το Γυμνάσιο Σοφάδων ή το Δημοτικό Σχολείο Παλαμά που θα ξεκινήσουν φέτος με την διαδικασία των ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) και θα κοστίσουν περίπου 3 έως 4 εκατομμύρια ευρώ το κάθε ένα (πολύ ακριβότερα από το να γινόταν απ΄ ευθείας από το κράτος), να αποπληρωθούν για τα επόμενα 23,22 ή 21 αντίστοιχα χρόνια με δαπάνες των νέων συνενωμένων δήμων. Αυτό κατά την άποψή μας θα είναι καταστροφικό για τους δήμους αυτούς. Πλην όμως φοβόμαστε ότι κατά κει οδηγεί το πράγμα το πρόγραμμα Καλλικράτης.

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΩΝ ΤΟΥ 2010


Η τοποθέτηση του Γιώργου Φαλάρα Δημοτικού Συμβούλου

Τρεις μέρες πριν λήξει το 2009, η διοίκηση του Δήμου έφερε επιτέλους και ψήφισε (κατά πλειοψηφία) τον προϋπολογισμό του 2010, καθώς και το πρόγραμμα εκτελεστέων έργων και μελετών.

Εδώ πρέπει να σημειώσουμε κάποια πράγματα για ενημέρωση:

  1. Για πρώτη φορά στα χρονικά έρχεται για έγκριση ταυτόχρονα πρόγραμμα και προϋπολογισμός. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το πρόγραμμα έργων έρχεται για τελείως τυπικούς λόγους, αφού η οποιαδήποτε αλλαγή του θα επιφέρει αλλαγή του προϋπολογισμού (πράγμα αδύνατον δύο μέρες πριν το τέλος του χρόνου). Άρα το πρόγραμμα έρχεται μόνον και μόνον για ενημέρωση μας, μη επιδεχόμενο καμία αλλαγή.
  2. Παραβιάστηκαν όλες οι προβλεπόμενες στον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων χρονικές προθεσμίες για την έγκριση του προγράμματος έργων και του προϋπολογισμού. Αυτό δεν το λέμε από μανία τυπολατρίας. Οι προθεσμίες που προβλέπονται, μπαίνουν προκειμένου να μπορούν να λειτουργούν εύρυθμα οι υπηρεσίες του Δήμου. Προσέξτε λοιπόν τώρα τι προβλήματα δημιουργούνται με την καθυστέρηση. Μέχρι να συνταχθεί και να γραφεί η σχετική απόφαση έγκρισης του προϋπολογισμού, λόγω και εορτών και αργιών, θα περάσει τουλάχιστον το πρώτο 10ήμερο του Γενάρη. Μέχρι να φύγει, εγκριθεί και επιστρέψει από την Περιφερειακή Διοίκηση η απόφαση, θα περάσουν άλλες 10 έως 15 ημέρες. Μετά την έγκριση, οι οικονομικές υπηρεσίες πρέπει να εισαγάγουν όλα τα στοιχεία του προϋπολογισμού και του προγράμματος έργων και μελετών του 2010 στο σύστημα (εγγραφή νέων έργων, ποσά κλπ). Κατόπιν πρέπει να συνεδριάσει η Δημαρχιακή Επιτροπή, προκειμένου να ψηφίσει τις προβλεπόμενες ανά δαπάνη πιστώσεις. Να συνταχθούν και να γραφούν οι αποφάσεις αυτές (χωριστή απόφαση για κάθε δαπάνη), να εγκριθούν και  μετά επί τέλους να αρχίσουν οι πληρωμές προμηθειών, δαπανών έργων κλπ. ,δηλαδή με καθυστέρηση δύο τουλάχιστον μηνών στην καλύτερη περίπτωση. Αν σκεφθούμε ότι συνολικά στον Δήμο γίνονται κατά προσέγγιση πληρωμές ύψους 30,00 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο, αυτό σημαίνει ότι οι δύο μήνες που αυτές θα καθυστερήσουν, θα επιφέρουν μία καθυστέρηση πληρωμών ύψους 5 εκατ. ευρώ στην αγορά της Καρδίτσας. Αν συνυπολογίσουμε την οικονομική κρίση, την ανυπαρξία ρευστού στην αγορά, το γεγονός ότι λόγω κυβερνητικής αλλαγής καθυστέρησε η αποστολή σημαντικών ποσών για πληρωμές σε Νομαρχία και Δήμους, αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς πόσο επιζήμια έως τραγική είναι η παραδοσιακή αυτή ανευθυνότητα της δημοτικής αρχής του κ. Βερίλλη.
  3. Στο περιεχόμενο αυτό καθ΄αυτό του προϋπολογισμού έχουμε αναφερθεί κατ’ επανάληψη. Εδώ θα αρκεσθούμε να επαναλάβουμε μόνον ότι και ο φετινός προϋπολογισμός είναι καθαρά τυπικός και υπηρεσιακός, λείπουν βασικά στοιχεία αναπτυξιακού προγράμματος, διεκδικήσεων, αναμόρφωσης. Εν πολλοίς είναι πλασματικός, ανεφάρμοστος και βέβαια, αν και ο τελευταίος προϋπολογισμός της διοίκησης Βερίλλη, δεν προβλέπει -όπως και οι προηγούμενοι- τίποτα από αυτά που έταξε και με βάση τα οποία ουσιαστικά υπέκλεψε την ψήφο των δημοτών. Τα 137 “δεσμεύομαι” του προεκλογικού του προγράμματος θα παραμείνουν οριστικά και αμετάκλητα στοιχεία μιας απλής έκθεσης μιας  ευφάνταστης αλλά και πλήρους ανίκανης Δημοτικής αρχής.
  4. Το ξαναείπαμε. Δυστυχώς για την Καρδίτσα, η τελευταία τετραετία ήταν  τετραετία στασιμότητας αν όχι άτακτης και ασύνταχτης υποχώρησης. Για τον λόγο αυτό βέβαια και η δημοτική αρχή δεν τόλμησε να κάνει κανενός είδους δημόσιο απολογισμό, κατά παράβαση βέβαια και εδώ των προβλεπόμενων στον Κώδικα. Κατά τα άλλα όμως, ο κ. Βερίλλης πριν λίγες μέρες δήλωσε ότι ανέθεσε στον αποπεμφθέντα από την θέση του αντιδημάρχου κ. Γεννάδιο την σύνταξη του νέου προεκλογικού του προγράμματος για τις εκλογές του 2010(!!) Αν αυτό δεν λέγεται θράσος, τότε οι λέξεις μάλλον έχουν χάσει το νόημα τους.

Μεγάλο αριθμό εποχιακών και προεκλογικών προσλήψεων δρομολογεί για το 2010 η διοίκηση του Δήμου.

Τοποθέτηση του Μανώλη Τσίπρα – Δημοτικού Συμβούλου.

Είναι γεγονός ότι εδώ και χρόνια η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει αναδειχθεί  στον στυλοβάτη και συνειδητό παράγοντα προκειμένου να εφαρμοστούν στο δημόσιο όλων των ειδών οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Τα τοπικά σύμφωνα απασχόλησης καθώς και η μερική απασχόληση όπως θα γνωρίζετε πρωτοεμφανίστηκαν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Σήμερα οι εργαζόμενοι στην Τ.Α. έχουν πολλές και διαφορετικές σχέσεις εργασίας, που κεντρικό στόχο έχουν τις φτηνές και ευέλικτες εργασιακές σχέσεις. Έχει πλέον γίνει σχεδόν κανόνας η πρόσληψη συμβασιούχων και όχι μόνιμου προσωπικού. Το δε σύνολο των κοινωνικών προγραμμάτων υλοποιείται από κάθε μορφής συμβασιούχους, αρκετοί από τους οποίους εργάζονται περισσότερα από 10 χρόνια.

Την πολιτική αυτών των σχέσεων εργασίας προωθεί και η διοίκηση του Δήμου Καρδίτσας με στόχο εντός του 2010 να τις επεκτείνει ακόμα περισσότερο. Από τα στοιχεία που υπάρχουν αποδεικνύεται ότι το 2009 στο Δήμο Καρδίτσας (μόνο στις υπηρεσίες του Δήμου όχι στα Ν.Π.Δ.Δ. και επιχειρήσεις) εργάστηκαν:

20 άτομα με 2μηνες συμβάσεις,

10 άτομα με 5μηνες

15 άτομα με 8μηνες καθώς και

29 άτομα με stage.

Οι περισσότεροι από αυτούς καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες των υπηρεσιών του Δήμου.  Αναλογικά αποτελούν το 18% του συνόλου των εργαζομένων.

Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο (4-1-2010) η πλειοψηφία του ενέκρινε την εισήγηση της διοίκησης, αγνοώντας πλήρως και τα αιτήματα του συνδικαλιστικού κινήματος των εργαζομένων στους ΟΤΑ αλλά και τις πραγματικές και μόνιμες ανάγκες των υπηρεσιών του Δήμου και προχωρώντας σε εντυπωσιακή αύξηση προγραμματισμού του αριθμού των εποχιακών εργαζόμενων για το 2010.

Συγκεκριμένα αποφασίστηκε να ζητηθεί η έγκριση για 50 άτομα με 2μηνες συμβάσεις (γίνονται χωρίς κριτήρια) και 32 άτομα με 8μηνες συμβάσεις, διπλασιάζοντας τον αριθμό τους σε σχέση με πέρυσι. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι πέρα από τα παραπάνω αποφασίστηκε επιπλέον η «έγκριση επιχειρησιακού σχεδίου μερικής απασχόλησης» και με βάση αυτό ο Δήμος θα ζητήσει 100 νέες θέσεις για συμβάσεις διάρκειας 18 μηνών με εβδομαδιαίο χρόνο εργασίας 20 ώρες. Η αμοιβή του προσωπικού αυτού θα είναι περίπου 610 € μηνιαίος (μισθός και ασφάλεια) ανά άτομο.

Τον εντυπωσιακό αυτόν αριθμό των εργαζομένων με μερική απασχόληση, το σχέδιο τους κατανέμει σε όλες τις υπηρεσίες και όλα τα Νομικά Πρόσωπα του Δήμου (παιδικούς σταθμούς, πολιτική προστασία, περιβάλλον, πολιτισμό, αθλητισμό κ.λπ).

Αντί λοιπόν η δημοτική αρχή για τις ελλείψεις σε προσωπικό να στραφεί σε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με την κατάργηση του θεσμού των εκτάκτων και της μερικής απασχόλησης, προχωρά στην εντυπωσιακή τους αύξηση. Δεν το κάνει τυχαία. Φέτος είναι προεκλογική χρονιά και θέλει ο κ. Βερίλλης και οι συνεργάτες του όσο μπορούν να προχωρήσουν σε ευκαιριακές, εποχιακές, ρουσφετολογικές προσλήψεις των ανέργων της περιοχής μας με αμοιβές πείνας, αλλά και να υπηρετήσει την πολιτική της κυβέρνησης που μειώνει δραματικά τους θεσμοθετημένους πόρους της Τ.Α. με τον προϋπολογισμό του 2010.

ΔΗΚΕΚ – ΠΑΥΣΙΛΥΠΟ

Τοποθέτηση του Νικόλαου Λάμπρου Δημοτικού Συμβούλου – μέλους Δ.Σ. ΔΗΚΕΚ.

Στο δημοτικό συμβούλιο της 4-1-2010 συζητήθηκε μεταξύ άλλων και ο απολογισμός της ΔΗΚΕΚ για το 2008, ο οποίος εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία. Φυσικά μειοψηφήσαμε. Αν και κατηγορηθήκαμε ότι ασχοληθήκαμε πάρα πολύ με τα θέματα της ΔΗΚΕΚ και τον Πρόεδρο της, σε βάρος μάλιστα άλλων σοβαρών προβλημάτων του Δήμου, θεωρούμε ότι λόγω της πρωτοφανούς για τα δημοτικά πράγματα της Καρδίτσας κακοδιαχείρισης (για να μην χρησιμοποιήσουμε βαρύτερους χαρακτηρισμούς), ήμασταν  υποχρεωμένοι να αναδείξουμε το πρόβλημα. Αναδείξαμε, αλλά αποδείξαμε και με στοιχεία, μεταξύ άλλων ότι ο πρόεδρος της ΔΗΚΕΚ κ. Ξυδιάς:

  • § παραβίασε αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου σε σχέση με το ύψος των δαπανών για τις εκδηλώσεις Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς του 2008-09
  • § διαχειρίστηκε με αδιαφανή τρόπο χρήματα της ΔΗΚΕΚ (πλασματικά τιμολόγια, πληρωμές που έγιναν με επιταγές σε διαταγή “εμού του ιδίου”, παραποιημένα συμφωνητικά κλπ)
  • § προσέλαβε και απασχόλησε παράνομα προσωπικό στο Παυσίλυπο
  • § με ρουσφετολογικές τακτικές αύξησε υπέρμετρα το προσωπικό της ΔΗΚΕΚ και του Παυσίλυπου
  • § υπέβαλε τον ισολογισμό του 2008 με ψεύτικες εγκρίσεις, χωρίς έγκριση από ορκωτό λογιστή, μετά απέσυρε τον ισολογισμό, πήρε παράνομη απόφαση για ορισμό ορκωτού και επί τέλους μετά από αρκετά πισωγυρίσματα έφερε έναν ισολογισμό που εκτός των παραπάνω εμφανίζει την τραγική οικονομική κατάσταση στην οποία περιήλθε η ΔΗΚΕΚ τα δύο χρόνια διοίκησης του κ. Ξυδιά.

Βέβαια τα περισσότερα από τα παραπάνω, μετά και από έλεγχο διαπαραταξιακής επιτροπής που κατέληξε σε αντικρουόμενα πορίσματα, ερευνά πλέον η δικαιοσύνη. Αυτό όμως δεν εμπόδισε τον κ. Βερίλλη να στηρίξει απολύτως τον απόντα από την συνεδρίαση κ. Ξυδιά καθώς και τις ενέργειες του. Σύντομα λοιπόν θα αναλάβει και τις δικές του ευθύνες. Εμείς όμως επιμένουμε, η ΔΗΚΕΚ να καταργηθεί απορροφούμενη από τον Δήμο. Οι αρμοδιότητες της αλλά και το προσωπικό της, κατά την άποψή μας πάντα, θα μπορούσαν να αποτελέσουν την βάση για έναν πολιτιστικό οργανισμό του Δήμου, που σήμερα φαίνεται σαν περισσότερο από κάθε άλλη φορά αναγκαίος και απαραίτητος, ενδεχομένως υπό την εποπτεία και τον έλεγχο ενός αντιδημάρχου. Τους προτρέπουμε να το τολμήσουν. Διαφορετικά, δυστυχώς και φέτος θα συζητάμε και θα καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τα νέα τραγικότερα αποτελέσματα του 2009, πέραν των ευθυνών (ενδεχομένως και ποινικών) του σημερινού προέδρου της.

Δημόσιος απολογισμός

  • § Οι σοβαρές εξελίξεις στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της χώρας μας με βάση τη δρομολογούμενη από την Κυβέρνηση διοικητική μεταρρύθμιση (πρόγραμμα Καλλικράτης)
  • § Η έλλειψη του οποιουδήποτε απολογισμού έργου και προγραμματισμού για 3 συνεχή χρόνια από τη σημερινή Δημοτική Αρχή του Δήμου Καρδίτσας
  • § Ο απολογισμός της δικής μας μόνιμης παρουσίας στα δημοτικά πράγματα του Δήμου Καρδίτσας την τελευταία τριετία και τέλος
  • § Επειδή μας ενδιαφέρουν οι απόψεις και η κριτική όλων των δημοτών μας για όλα τα παραπάνω ζητήματα,

σχεδιάζουμε τη διοργάνωση μιας δημόσιας συζήτησης την Κυριακή 31-1-2010. Τις λεπτομέρειες αυτής της εκδήλωσης απολογισμού – δημόσιας συζήτησης θα τις ανακοινώσουμε σύντομα στον τοπικό τύπο.

Προηγούμενο άρθρο Νέο έργο οδοποιίας στα Τοπικά Διαμερίσματα του Δήμου Καρδίτσας
Επόμενο άρθρο Ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΔΙΑΜΗΝΥΕΙ Ο Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ