Με μεγάλη έκπληξη, αλλά και έντονο προβληματισμό πληροφορηθήκαμε τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας και του τ. Γεν. Γραμματέα Δ. Χασάπη για τις «Καθηγητικές Σχολές». Ο πρώτος υποστήριξε ότι «ο συγκεκριμένος όρος δεν υφίσταται σε καμία άλλη χώρα», αναρωτήθηκε δε «για ποιο λόγο η Φιλοσοφική ή η Φυσικομαθηματική ορίζονται ως Καθηγητικές. Ο δεύτερος κατέθεσε την άποψη ότι «οι καθηγητές έχουν απίστευτα μεγάλο παιδαγωγικό έλλειμμα», πρόσθεσε δε ότι «δεν παρήχθησαν ως εκπαιδευτικοί αλλά ως γλωσσολόγοι, ιστορικοί, χημικοί ή μηχανολόγοι».
Σε όλα αυτά υπάρχει ισχυρότατος και απόλυτα τεκμηριωμένος επιστημονικός αντίλογος. Αυτό όμως που διαπιστώνεται είναι η ευθεία αμφισβήτηση της παιδαγωγικής μας επάρκειας. Οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης το δηλώνουν ρητά.
Διαφωνούμε απόλυτα με τις αντιλήψεις αυτές και θεωρούμε ότι δεν είναι καθόλου τυχαίες. Στόχος η απαξίωση του λειτουργήματός μας και η επιβολή μιας ατομικής επικίνδυνης αξιολόγησης. Παράλληλα δε οι δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές συνάδελφοί μας και οι νέοι πτυχιούχοι δεν θεωρούνται πλέον ως εκπαιδευτικοί. Με βάση δε τη λογική αυτή το κράτος δεν έχει καμία υποχρέωση επαγγελματικής τους αποκατάστασης. Με τον τρόπο αυτό δικαιολογούνται οι μηδενικοί διορισμοί και οι ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών.
Η Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. καταγγέλλει τις συγκεκριμένες δηλώσεις και απαιτεί την άμεση αποκατάσταση του επιστημονικού μας κύρους. Θεωρούμε ότι επιχειρείται η δημιουργία κοινωνικού αυτοματισμού και προσβολής της παιδαγωγικής μας οντότητας. Είμαστε απόλυτα αντίθετοι με το κυβερνητικό σχέδιο εξοβελισμού από την Εκπαίδευση των συναδέλφων αναπληρωτών. Οι καιροί είναι χαλεποί και οφείλουμε να επαγρυπνούμε.
Ε.Ε. ΔΑΚΕ Kαθηγητών Δ.Ε.