Ζήτησε την ψήφο των Καρδιτσιωτών με ειλικρίνεια και δυναμισμό… Η Μαρία Θεοχάρη είναι η πρώτη γυναίκα βουλευτής της Καρδίτσας. Τελικά η πολιτική δεν είναι θέμα φύλου, αλλά ιδεών, απόψεων, ικανοτήτων. Στη συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Γνώμη», αναφέρεται στους στόχους που έχει θέσει η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, στη νέα διοικητική μεταρρύθμιση, στις ελλείψεις και τις προτεραιότητες που έχει θέσει η ίδια για το Νομό μας.
Ερ.: Το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι για τις γυναίκες υπάρχει στην Ελλάδα από το 1952. Εσείς όμως είστε η πρώτη γυναίκα που εκλέγεται στο νομό μας. Πως αισθάνεστε για αυτή σας την πρωτιά; Είναι περισσότερο τιμή ή βάρος; Ποιες είναι οι πρώτες σας εντυπώσεις από την παρουσία σας στο Ελληνικό κοινοβούλιο;
Μ. Θεοχάρη: Η θέση της γυναίκας στην Ελληνική κοινωνία έχει βελτιωθεί σημαντικά τις τελευταίες δεκαετίες. Χρόνιες αδυναμίες και λανθασμένες αντιλήψεις που για αιώνες επικρατούσαν στη χώρα (αναφορικά με τη θέση και το ρόλο της γυναίκας στο κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό γίγνεσθαι) έχουν παρέλθει οριστικά. Ταυτόχρονα η αλλαγή των αντιλήψεων της ελληνικής οικογένειας για το ρόλο και τη θέση των γυναικών στην πολιτική, κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου, έχει μεταστραφεί οριστικά αποβάλλοντας σε μεγάλο βαθμό τα αρνητικά στερεότυπα κατάλοιπα και τους. Είμαι η πρώτη γυναίκα που εκλέγεται στο νομό και είναι μεγάλη χαρά για μένα να εκπροσωπώ στη βουλή την γυναίκα αγρότισσα, νοικοκυρά, εργαζόμενη, άνεργη, μισθωτή αλλά και όλους τους συμπολίτες μου. Η εκλογή μου στο Ελληνικό κοινοβούλιο με τιμά ως άνθρωπο, αλλά η μεγαλύτερη όμως τιμή είναι η εμπιστοσύνη και η στήριξη που με έχει δώσει ο λαός της Καρδίτσας σε όλη τη διάρκεια της πολιτικής μου δράσης. Αισθάνομαι δε εκτός από ικανοποίηση, τεράστια ευθύνη απέναντι στον πολιτικό χώρο του ΠΑΣΟΚ αλλά και στους πολίτες που μέχρι τώρα με στήριξαν και συνεχίζουν να με στηρίζουν. Οι πρώτες μου εντυπώσεις από την παρουσία μου στη βουλή είναι πολύ καλές, έχω κάνει και την πρώτη μου ομιλία δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στα προβλήματα των κατοίκων του νομού μας.
Ερ.: Πως κρίνετε τον βηματισμό της κυβέρνησης τις πρώτες ημέρες της οι οποίες μάλιστα όπως λέγατε προεκλογικά είναι και οι πιο κρίσιμες; Στο φλέγον θέμα της οικονομίας για παράδειγμα μετά τον καταιγισμό πυρών από την Ε.Ε. είχαμε χθες προειδοποίηση διεθνούς οικονομικού οίκου για υποβάθμιση της πιστοληπτικής μας ικανότητας. Είναι εφικτή τελικά η έξοδος από την κρίση ταυτόχρονα με ένα πρόγραμμα ενίσχυσης της αγοράς και της κοινωνικής συνοχής;
Μ. Θεοχάρη: Ο βηματισμός της κυβέρνησης τις πρώτες μέρες κρίνεται θετικός,
προσπαθεί να βάλει μια τάξη στα πράγματα. Ο χρόνος των 100 πρώτων ημερών θα είναι καθοριστικός για την κυβέρνηση και την πορεία της χώρας, καθώς θα επιχειρηθούν μεγάλες τομές και θα ληφθούν δύσκολες αποφάσεις. Ήδη η ανάγκη να υπάρξει αλλαγή στο πρότυπο της ανάπτυξης και της παραγωγικής βάσης της χώρας είναι μεγάλη, επίσης προσπαθεί η κυβέρνηση να νοικοκυρέψει τα οικονομικά μεγέθη της χώρας με δραστικό περιορισμό της κρατικής σπατάλης και ταυτόχρονα να στηρίξει τα μικρά και μεσαία εισοδήματα. Η νέα κυβέρνηση, όπως τόνισε ο πρωθυπουργός, εκπροσωπεί τους πολίτες, τα ατομικά τους δικαιώματα, αλλά και το συλλογικό συμφέρον. Είναι γεγονός ότι ως χώρα αντιμετωπίζουμε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ καλείται και πάλι να οδηγήσει τη χώρα στην έξοδο από την κοινωνική, οικονομική και πολιτική κρίση. Το βάρος της ευθύνης τεράστιο, γιατί η χώρα μετά την πολιτική της προηγουμένης κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας βρίσκεται σε πλήρη διάλυση και διεθνή ανυποληψία. Πιστεύω πως με πολλή δουλειά και λίγα λόγια μπορούμε να τα καταφέρουμε και να βγάλουμε τη χώρα από την κρίση. Για να γίνει αυτό πρέπει να πετύχουμε τους στόχους που βάλαμε μέσα στην τετραετία, όπως η μείωση της ανεργίας, η διασφάλιση περισσότερων και καλύτερων θέσεων απασχόλησης, η αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της παραγωγικότητας της οικονομίας μας και των ελληνικών επιχειρήσεων, η αποτελεσματική αντιμετώπιση των περιφερειακών ανισοτήτων, η μείωση των εισοδηματικών ανισοτήτων και η βελτίωση της ποιότητας ζωής για όλους τους Έλληνες, στο κέντρο και στην περιφέρεια. Η επιτυχία της κοινωνικής συνοχής συνίσταται με τη δίκαιη κατανομή των παραγόμενου θετικού οικονομικού αποτελέσματος μέσα από την ποιοτικά καλύτερη απασχόληση, βασισμένη στη γνώση και την καινοτομία σ’ ένα αναβαθμισμένο περιβάλλον. Όσον αφορά στο εμπόριο και στην αγορά, σταθερή επιδίωξή μας είναι η εύρυθμη λειτουργία των αγορών, με όρους υγιούς και θεμιτού ανταγωνισμού και αποτελεσματική προστασία των καταναλωτών. Θέλουμε ελεύθερες και ανταγωνιστικές αγορές, χωρίς όμως ασυδοσία, αλλά λειτουργία με κανόνες που διασφαλίζουν τον ανταγωνισμό και τη σταθερότητα των τιμών, ενθαρρύνουν τη επιχειρηματικότητα και διασφαλίζουν την ασφάλεια, την επάρκεια και την ποιότητα των παρεχομένων προϊόντων και υπηρεσιών.
Ερ:. Από τα πρώτα μέτρα της κυβέρνησης ήταν η κατάργηση των stage, μια κίνηση που προκάλεσε αντιδράσεις. Ποια είναι η προσωπική σας θέση; Πιστεύετε ότι έπρεπε να υπάρξει κάποια διαφορετική -έστω στα σημεία- προσέγγιση του θέματος; Ακούγεται επίσης ότι πολλοί απασχολούμενοι με stage -κακώς κατ’εμέ- κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Ψύχραιμες και ουδέτερες φωνές ζητούν εδώ και τώρα ουσιαστική αναδιάρθρωση του δημοσίου με καταγραφή των απασχολούμενων και των θέσεων που αυτοί καλύπτουν, καταγραφή των ουσιαστικών αναγκών του δημοσίου και πλήρωση των θέσεων πρώτα με μετακινήσεις υπαλλήλων και στη συνέχεια με μετρημένες προσλήψεις όταν και όπου προκύπτει ανάγκη. Συμφωνείτε; Υπάρχει τέτοια σκέψη στην κυβέρνηση; Και τελος, τα stage τελικά θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν για τον ιδιωτικό τομέα ή θα εγκαταλειφθούν ως πρακτική;
Μ. Θεοχάρη: Ένα από τα πρώτα μέτρα της κυβέρνησης ήταν η κατάργηση των stage, μια θέση που είχε αναπτύξει προεκλογικά και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η απόφαση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να προχωρήσει στη διακοπή των προγραμμάτων stage για το Δημόσιο ήταν απολύτως δικαιολογημένη. Πρέπει να πούμε πως στόχος των προγραμμάτων αυτών ήταν η απόκτηση εργασιακής εμπειρίας, όχι η αντιμετώπιση της ανεργίας με ανασφάλιστους και πενιχρά αμειβόμενους νέους, σε θέσεις μάλιστα που δεν τους προσέφεραν καμία εξειδίκευση. Υπήρχε δε μεγάλος κίνδυνος μέσα από τη μοριοδότηση που είχε μεθοδεύσει η προηγούμενη κυβέρνηση τα stage να γίνουν ένας εύκολος τρόπος για να πριμοδοτηθούν ορισμένοι εις βάρος των υπολοίπων στις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ. Σίγουρα το μέτρο ήταν αυστηρό αλλά δίκαιο, τα παιδιά που απασχολήθηκαν ή απασχολούνται ακόμη σε τέτοια προγράμματα δεν φταίνε σε τίποτα πληρώνουν την παθογένεια του πολιτικού μας συστήματος, όπου κυριαρχούσε το ρουσφέτι και είχαμε την εδραίωση των πελατειακών σχέσεων. Τα τελευταία χρόνια είχαμε άνθιση των ελαστικών σχέσεων εργασίας όπου το Δημόσιο και αντί να προσλαμβάνει μόνιμο προσωπικό προωθούσε τους νέους σε συμβάσεις έργου και προγράμματα stage με αποτέλεσμα αυτοί οι νέοι να είναι όμηροι της κάθε πολιτικής εξουσίας. Τώρα πρέπει να μπει ένα τέλος στις προσλήψεις ημετέρων στο Δημόσιο από το παράθυρο και με νομοθετική ρύθμιση να πριμοδοτούνται αντικειμενικά κριτήρια των υποψηφίων, μεταξύ των οποίων το πτυχίο ή τα μεταπτυχιακά διπλώματα, ενώ να καταργηθούν αναξιοκρατικές διαδικασίες τύπου προφορικής συνέντευξης. Παράλληλα όμως θα πρέπει να υπάρξουν γενικότερες πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της ανεργίας με ειδικά προγράμματα για τους νέους των stage, τόσο όσων δουλεύουν στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Τα προγράμματα stage πρέπει να υπάρχουν μόνο ως προγράμματα μαθητείας στον ιδιωτικό τομέα με πλήρη μισθό και ασφαλιστική κάλυψη. Το διαβατήριο του «μπάρμπα στην Κορώνη» δεν θα ισχύει πλέον στις προσλήψεις σε δημόσιους φορείς οι οποίοι θα πρέπει πρώτα να καταγράψουν τις ανάγκες τους σε προσωπικό και στη συνέχεια να προβούν στις απαραίτητες προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ που θα διασφαλίζει τη διαφάνεια και την αξιοκρατία. Υποσχεθήκαμε προεκλογικά ότι θα αναβαθμίσουμε το ΑΣΕΠ και θα το καταστήσουμε ξανά αξιόπιστο φορέα για τη διαχείριση των προσλήψεων στο Δημόσιο. Δεν γίνεται να το κάνουμε αυτό και παράλληλα να έχουμε από το παράθυρο τόσες χιλιάδες ρουσφετολογικές προσλήψεις. Δεν γίνεται και δεν θα νομιμοποιήσουμε αυτή την αθλιότητα. Όλα τα παιδιά είναι παιδιά του ελληνικού λαού, έχουν όλα ίδια και ίσα δικαιώματα και πρέπει να έχουν τις ίδιες δυνατότητες και ισότιμη αντιμετώπιση.
Ερ.: Να έρθουμε σιγά σιγά στα δικά μας. Ο Καποδίστριας β’ θα εφαρμοστεί από τις ερχόμενες δημοτικές εκλογές ή δεν επαρκεί ο χρόνος; Αληθεύει το σενάριο ότι θα παραταθεί η θητεία των υφιστάμενων δημοτικών και νομαρχιακών συμβουλίων μέχρι να ολοκληρωθεί η προώθηση του σχεδίου; Γνωρίζετε το μοντέλο που προωθείτε για το νομό μας; Εσείς ποιο θεωρείτε ότι θα ήτανε το ιδεατό; Τελικά αυτή η μεταρρύθμιση θεωρείτε πως θα «απογειώσει» την τοπική αυτοδιοίκηση ή θα αποτελέσει ταφόπλακα για μικρούς δήμους και κοινότητες. Πως θα εγγυηθείτε τη σωστή λειτουργία του νέου μοντέλου;
- Μ. Θεοχάρη:
- Η κυβέρνηση επεξεργάζεται με υψηλούς ρυθμούς το σχετικό νομοσχέδιο που αποτελεί ισχυρό μεταρρυθμιστικό εγχείρημα στη διοικητική δομή της χώρας. Το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει ριζική μείωση του αριθμού
περιφερειών, νομαρχιών και δήμων με ταυτόχρονη μεταφορά
αρμοδιοτήτων και πόρων προς την περιφέρεια. Αυτό το σχέδιο νόμου πρέπει να κατατεθεί από την κυβέρνηση για διαβούλευση με όλους τους κοινωνικούς φορείς για να κατατεθούν οι προτάσεις όλων έτσι ώστε να διαμορφωθούν από κοινού κάποιες θέσεις του, με στόχο την κατάληξη σε κοινά κριτήρια σχεδιασμού και εφαρμογής ώστε στη συνέχεια να προχωρήσει η Βουλή στη νομοθέτησή του. Αν αυτό γίνει νωρίς νομίζω πως θα προλάβουμε οι επόμενες δημοτικές εκλογές να γίνουν αφού θα έχει διαμορφωθεί ο νέος διοικητικός χάρτης της χώρας μας. Η μείωση των Δήμων σε όλη τη χώρα θα έχει αντίκτυπο και στον δικό μας νομό, ο αριθμός των Δήμων που τελικά θα υπάρξει δεν τον γνωρίζω εξ’ άλλου αυτό θα είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς του νομού. Για να πετύχει όμως η νέα διοικητική μεταρρύθμιση που οραματίζεται η νέα κυβέρνηση, θα πρέπει να συμφωνήσουμε στις γενικές κατευθύνσεις που θα πρέπει να είναι, πρώτον, οικονομική επάρκεια, με πρώτο άμεσο βήμα την απόδοση των οφειλομένων στους υφιστάμενους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τη σύνταξη ολοκληρωμένου επιχειρησιακού σχεδίου υποστήριξης και κάλυψης των βασικών ελλειμμάτων που κληροδοτούν οι σημερινοί σε υποδομές και προσωπικό. Δεύτερον, κριτήρια χωροταξικής ενότητας. Ουσιαστική διαβούλευση για την εφαρμογή, κοινά αποδεκτών κριτηρίων για τη διαμόρφωση των νέων χωρογραφικών ενοτήτων και όποιοι μικροκομματικοί σχεδιασμοί έγιναν με την προηγούμενη μεταρρύθμιση, λειτούργησαν τελικά με αντίθετα κομματικά οφέλη. Τρίτον: Η διαχείριση των εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων. Να υπάρχει ξεκάθαρος σχεδιασμός για ενσωμάτωση στη Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση όλων των αναπτυξιακών και κοινωνικών κρατικών περιφερειακών λειτουργιών, καθώς να δοθεί και η διαχείριση των αντίστοιχων εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων. Δημοκρατική λειτουργία και συμμετοχή των πολιτών. Πρώτη προτεραιότητα θα πρέπει να είναι η κατάργηση του αντιδημοκρατικού 42%. Η καθιέρωση της απλής αναλογικής. Η διασφάλιση ουσιαστικού δημοκρατικού ελέγχου και κινήτρων για τη συμμετοχή και ενεργοποίηση των πολιτών. Αν συμφωνήσουμε ότι αυτά είναι οι βασικοί παράγοντες για την επιτυχία μίας νέας μεταρρύθμισης, τότε πολύ εύκολα θα συμφωνήσουμε και για τον νέο τρόπο λειτουργίας της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, θα είναι κέντρο σχεδιασμού και συντονισμού της περιφερειακής ανάπτυξης, με αιρετό Περιφερειάρχη και Περιφερειακό Συμβούλιο, για να μπορέσει να αποτελέσει θεσμικά και πολιτικά θεμελιώδη προϋπόθεση για ισόρροπη περιφερειακή και ενδοπεριφερειακή ανάπτυξη. Οι Νομαρχίες να λειτουργήσουν ως αποκεντρωμένοι περιφερειακοί θεσμοί, με αιρετά Όργανα, πόρους και αρμοδιότητες. Πολλά και σημαντικά είναι τα πλεονεκτήματα από τη δημιουργία μεγάλων Δήμων, καθοριστικά για την κοινή αναπτυξιακή πορεία των πόλεων και της περιφέρειας. Ο Καποδίστριας 2 με τις συνενώσεις των δήμων έχει στόχο την ισχυροποίηση τους, την εξασφάλιση της βιωσιμότητάς τους και την προώθηση της τοπικής ανάπτυξης. Οι νέοι Δήμοι θα πρέπει να συγκροτηθούν έτσι ώστε να εξασφαλίζουν: την βιωσιμότητα, τις δυνατότητες παροχής ικανοποιητικών υπηρεσιών και αναπτυξιακών παρεμβάσεων, την ανταγωνιστικότητά τους, την αξιοποίηση του ενδογενούς δυναμικού, την προστασία του αστικού, αγροτικού και φυσικού περιβάλλοντος, την ισόρροπη ανάπτυξη και τελικά την συγκράτηση του πληθυσμού στην ύπαιθρο. Έτσι θα έχουμε δημιουργία μιας νέας δυναμικής, η οποία θα ενώσει τις παραγωγικές και δημιουργικές δυνάμεις της ευρύτερης περιοχής, με πολλαπλασιαστικά οφέλη κοινωνικά, πολιτιστικά και οικονομικά. Ο τόπος μας διαθέτει δημιουργικό και αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό σε όλους τους τομείς, που μπορεί στο νέο Δήμο να αναδείξει τις ικανότητές του και να συμβάλλει στην ανάπτυξη της περιοχής. Πιστεύω πως βασική αρχή και προϋπόθεση για την επιτυχή λειτουργία των αποκεντρωμένων θεσμών της Αυτοδιοίκησης, είναι η διαφάνεια και ο κοινωνικός έλεγχος, καθώς και η ενθάρρυνση συμμετοχής των πολιτών στα Όργανα λήψης των αποφάσεων, για να κάνουμε πάλι τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης ως κυρίαρχους αντιπροσωπευτικούς δημοκρατικούς Οργανισμούς, που θα έχουν την ευθύνη επίλυσης των τοπικών υποθέσεων.
Ερ.: Είμαστε κατεξοχήν αγροτικός νομός. Μπορείτε να μας αναπτύξετε τις κινήσεις της κυβέρνησης για τα θέματα των αγροτών τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα; Τι θα γίνει για παράδειγμα με το θέμα των επιδοτήσεων οι οποίες τελειώνουν σε 3 χρόνια;
Μ. Θεοχάρη: Είμαστε κατεξοχήν αγροτικός νομός και τα μέτρα της κυβέρνησης σε ότι αφορά τη γεωργία μας αφορά άμεσα. Το αγροτικό ζήτημα στη χώρα μας είναι μείζον πολιτικό ζήτημα γιατί οι πόροι, εθνικοί και κοινοτικοί, όπως αυτοί διανεμήθηκαν τα τελευταία χρόνια, δεν υποστήριξαν την δημιουργία υποδομών, δομών και θεσμών για τη διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού. Δε διασφάλισαν ούτε την ενίσχυση του αγροτικού εισοδήματος από την
αγορά, στη βάση μιας δίκαιης αναλογίας ποιότητας και τιμής των
προϊόντων. Αντίθετα ενίσχυσαν την αθέμιτη συμπεριφορά της αγοράς και την
παρουσία πλέον των καρτέλ στην καθημερινότητά μας.
Φθάσαμε στο σημείο τα αγροτικά προϊόντα να μην πωλούνται πλέον,
αλλά να ξεπουλιούνται, αφού με την παράδοση των προϊόντων από
τους παραγωγούς στους εμπόρους γίνονται συμβόλαια «μηδενικών
τιμών». Καλείται τώρα η κυβέρνηση να εγγυηθεί το μέλλον της υπαίθρου και
των αγροτών , να προχωρήσει άμεσα σε μια αγροτική μεταρρύθμιση.
Μια μεταρρύθμιση που θα απαντάει στα ερωτήματα των αγροτών «τι να
Παράγω ;», «τι θα γίνει μετά το 2013 ;» ερωτήματα που σήμερα
εντείνουν την ανασφάλειά του. Δε μπορεί πλέον να ισχύουν λογικές “όλα τα κιλά, όλα τα λεφτά”. Για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης που πλήττει κυρίως τους αγρότες, βασική προτεραιότητα είναι η στήριξη του αγροτικού εισοδήματος με ένα πακέτο βραχυπρόθεσμων μέτρων. Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνεται:
- 1) η αύξηση στο 11% του συντελεστή επιστροφής ΦΠΑ στους αγρότες
(που υπάγονται στο ειδικό καθεστώς), για όλα τα προϊόντα φυτικής και ζωικής παραγωγής. Θα εξεταστεί η δυνατότητα για κλιμάκωση του ποσοστού, εφόσον είναι εφικτό από την εθνική και κοινοτική νομοθεσία.
- 2) η επανεξέταση της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης
πετρελαίου, ώστε να είναι αντικειμενικός και να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες των μεγάλων τομέων παραγωγής
- 3) η στήριξη των αγροτών στο πλαίσιο της γενικής ενίσχυσης των
πολιτών με χαμηλά εισοδήματα με την καταβολή του επιδόματος αλληλεγγύης ήδη ανακοινώθηκε από τον Πρωθυπουργό.
4) Αύξηση της βασικής σύνταξης του αγρότη και της αγρότισσας, ώστε να διαμορφωθεί σταδιακά στα 550 ? για τον ένα και στα 950 ? για το ζευγάρι αγροτών. Άμεσα η κυβέρνηση προχώρησε στην αύξηση της σύνταξης του ΟΓΑ κατά 30 ευρώ από 1η Οκτωβρίου 2009, όπως ήδη ειπώθηκε και από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό.
Μακροπρόθεσμα η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει προς ένα νέο μοντέλο αγροτικής ανάπτυξης που έχει στον πυρήνα της φιλοσοφίας του την «πράσινη ανάπτυξη». Ένα μοντέλο που θα επικυρωθεί από ένα κοινωνικό συμβόλαιο μεταξύ αγροτών και πολιτείας. Ένα συμβόλαιο που θα εγγυάται το παρόν των αγροτών και θα διασφαλίζει το όραμα και την ελπίδα της νέας γενιάς των αγροτών. Η Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) θα είναι ένα σημαντικό μέρος της εθνικής στρατηγικής της νέας κυβέρνησης. Να επισημανθεί ότι οι διαπραγματεύσεις σταδιακά θα αρχίσουν τους επόμενους μήνες για να προσδιοριστεί και η νέα αγροτική πολιτική της Ε.Ε που θα εφαρμοστεί μετά το 2013 και θα είναι σκληρές. Πάντως, η στήριξη της ΚΑΠ θα συνεχιστεί και οι συζητήσεις πλέον επικεντρώνονται σε έναν προβληματισμό «για το πώς θα δίνονται και σε ποιους». Για το λόγο αυτό σε εθνικό επίπεδο πρέπει να έχουν διαμορφωθεί με διαφάνεια οι νέοι όροι και οι συνθήκες, ώστε οι παραγωγοί να έχουν την καλύτερη δυνατή στήριξη. Το εισόδημα, η απασχόληση, οι περιβαλλοντικές πρακτικές, καθώς και η ορθολογική διαχείριση γης και νερού φαίνεται ότι έχουν προσδιοριστεί ως πρωτεργάτες στη νέα αυτή διαβούλευση. Η σημερινή κυβέρνηση διαφέρει και το έχει αποδείξει και στο παρελθόν στον τρόπο με τον οποίο διαπραγματεύεται με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα αγροτικά προβλήματα έχουν ογκωθεί και χρειάζονται παρεμβάσεις, το αγροτικό εισόδημα πρέπει να στηριχθεί και μετά το 2013 με κάθε τρόπο.
Ερ.: Ήσασταν μέλος του τομέα αθλητισμού. Οι αθλητικές υποδομές στο νομό είναι ουσιαστικά ανύπαρκτες-το δημοτικό στάδιο π.χ. είναι επικίνδυνο αλλά η ανακατασκευή συνεχώς κολλάει. Τι σκοπεύετε να κάνετε για αυτό και σε τι χρονικό ορίζοντα; Υπάρχει στα σκαριά σχέδια για δημιουργία περαιτέρω αθλητικών υποδομών;
Μ. Θεοχαρη: Είναι γεγονός πως οι αθλητικοί χώροι του Νομού Καρδίτσας παρουσίαζαν εικόνα πλήρους εγκατάλειψης. Τα τελευταία χρόνια έγιναν κάποιες μεμονωμένες προσπάθειες για να βελτιωθεί η απαράδεκτη εικόνα που υπήρχε και για να καταστούν λειτουργικοί στη χρήση τους. Σκοπός όμως είναι να αναβαθμίσουμε το αθλητικό και πολιτιστικό επίπεδο όχι μόνο της πόλης μας αλλά του Νομού μας γενικότερα. Οι σύλλογοι όλων των ομαδικών αθλημάτων, όπως και των ατομικών, είναι πάρα πολλοί και οι χώροι άθλησης φυσικά δε φτάνουν να καλύψουν ούτε στο ελάχιστο τις ανάγκες τους. Ο νομός μας ήταν και συνεχίζει να είναι ο φτωχός συγγενής σε δίκτυο υποδομών άθλησης. Στα χωριά τα γήπεδα ποδοσφαίρου βρίσκονται σε άθλια κατάσταση, με ελάχιστες βέβαια εξαιρέσεις.
Τα αποδυτήρια, η περίφραξη και ο αγωνιστικός χώρος τους, παραπέμπουν σε υποδομές τριτοκοσμικών χωρών. Είναι σίγουρο πως αν δεν υπήρχαν ορισμένοι ρομαντικοί παράγοντες ακόμα, το επαρχιακό ποδόσφαιρο θα είχε σβήσει, δε θα υπήρχαν σύλλογοι και όσα παιδιά ασχολούνται με το άθλημα αυτό θα έψαχναν για άλλες διεξόδους, τις οποίες δυστυχώς ήδη μια μεγάλη μερίδα της νεολαίας μας έχει ακολουθήσει. Γήπεδα άλλων αθλημάτων ή χώρους για την ανάπτυξη του μαζικού αθλητισμού δύσκολα βρίσκουμε και μόνο στις μεγάλες πόλεις της περιοχής μας, στις οποίες βέβαια δεν επαρκούν. Στην πόλη της Καρδίτσας ο Οργανισμός Αθλητικών Κέντρων και Χώρων Άθλησης του Δήμου Καρδίτσας έχει στην επίβλεψή του συνολικά εικοσιένα (21) γήπεδα ποδοσφαίρου, μεταξύ των οποίων το δημοτικό αθλητικό κέντρο και τα περιφερειακά γήπεδα. Στα περισσότερα εξ αυτών, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες και το μεράκι που επιδεικνύεται τελευταία, οι συνθήκες άθλησης δεν είναι οι καλύτερες, αφού η έλλειψη χρηματοδοτήσεων από την πλευρά της Πολιτείας φρενάρει την οποιαδήποτε προσπάθεια για κάτι καλύτερο. Τα προβλήματα στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο είναι γνωστά με την κατασκευή της ανατολικής κερκίδας και του κλειστού προπονητηρίου κάτω απ΄αυτή να έχουν τον πρώτο λόγο. Τα τελευταία τρία χρόνια έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις από την παρούσα Δημοτική Αρχή, όμως κανένας δε μπορεί να αμφισβητήσει πως χρειάζονται άμεσα έργα, για να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο τη λειτουργικότητα του Δ.Α.Κ , να αλλάξει η εικόνα του προς το καλύτερο ,να εξυπηρετήσει σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες άθλησης όλων των πολιτών και της Αναγέννηση ιδιαίτερα, με σκοπό να καταστεί ένα ολοκληρωμένο αθλητικό συγκρότημα, που θα βοηθήσει στην πρόοδο και περαιτέρω ανάπτυξη του τοπικού αθλητισμού. Η Καρδίτσα και η ευρύτερη περιοχή, στερούνται κλειστών χώρων προπόνησης κατά τους χειμερινούς μήνες με συνέπεια αθλητές στίβου, υψηλού επιπέδου, να μην προπονούνται κανονικά. Η διαμόρφωση κλειστής αίθουσας προπόνησης κάτω από την κερκίδα, για την οποία όλοι θα παλέψουμε να κατασκευαστεί σύντομα, θα είναι μέσα στις άμεσες προτεραιότητές μας. Θα έλεγα πως για μένα αποτελεί προσωπικό στοίχημα η χρηματοδότηση κατασκευής της ανατολικής κερκίδας και κατ΄επέκταση η διαμόρφωση του κλειστού προπονητηρίου. Γνωρίζω πως το υπάρχον κλειστό γυμναστήριο της πόλης μας δεν επαρκεί ούτε για τις στοιχειώδεις ανάγκες του ΣΠΑΚ, του Απόλλωνα, του Δόλοπα και άλλων ομάδων που το χρησιμοποιούν. Είναι σαφώς πολύ μικρό και η κατασκευή του νέου, πραγματικά κλειστού Γυμναστηρίου της πόλης μας φαντάζει μονόδρομος. Η προσπάθειά μας για την ολοκλήρωσή του,καθώς άρχισαν οι εργασίες κατασκευής του, θα είναι μεγάλη. Η περιοχή μας και τα παιδιά μας χρειάζονται το χώρο εκείνο που θα αποτελέσει το «παλάτι» του αθλητισμού. Στα μεγάλα σχολικά συγκροτήματα θα μπορούσαν να κατασκευαστούν κλειστοί χώροι άθλησης και αποτελεί μεγάλη παράλειψη το ότι ενώ δόθηκαν σε λειτουργία νέες σχολικές μονάδες, αυτές δε διαθέτουν κλειστούς χώρους άθλησης ,που θα μπορούσαν να καλύψουν τόσο τις ανάγκες μικρών συλλόγων για άθληση όσο και τις ανάγκες των προγραμμάτων μαζικού αθλητισμού. Ένας χώρος του αθλητισμού ,που επίσης θεωρείται αδικημένος στην περιοχή μας είναι η κολύμβηση, αφού το κολυμβητήριο της πόλης μας με την 25άρα πισίνα που διαθέτει θεωρείται πολύ μικρό για να καλύψει τις ανάγκες των συλλόγων που δραστηριοποιούνται σ΄αυτό. Η κατασκευή ενός σύγχρονου κολυμβητηρίου με 50άρα πισίνα δε μπορεί να αποτελεί άπιαστο όνειρο για τους Καρδιτσιώτες. Το αθλητικό κέντρο «ΠΑΛΕΡΜΟ» αποτελεί πόλο έλξης, για άθληση, πολλών συμπολιτών και συνάμα καλύπτει τις ανάγκες του μαζικού και του σωματειακού αθλητισμού. Οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις χρειάζονται βελτίωση και αναμόρφωση με σκοπό να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των συμπολιτών μας. Η κατασκευή ενός νέου αθλητικού κέντρου στο βορειοδυτικό τμήμα της πόλης θα έδινε πνοή στην πόλη μας, εξυπηρετώντας ακόμα περισσότερο τις ανάγκες για άθληση των Καρδιτσιωτών και όχι μόνο. Ο Νομός Καρδίτσας και η πόλη μας ιδιαίτερα έχουν ανάγκη από σύγχρονα αθλητικά κέντρα. Η συνεισφορά της περιοχής μας στον αθλητισμό είναι μεγάλη, καθώς έχουμε να επιδείξουμε Ολυμπιονίκες ,Παγκόσμιους πρωταθλητές και πολλές διακρίσεις σε ομαδικά αθλήματα. Θεωρώ πως είναι καιρός να τύχουμε ανάλογης προσοχής από την Πολιτεία. Από την πλευρά μου μπορώ να δεσμευτώ πως θα είμαι κοντά στους τοπικούς φορείς και θα δώσω τον καλύτερό μου εαυτό για να βγάλουμε την Καρδίτσα από την αφάνεια, δίνοντας σ΄αυτή το κύρος που πραγματικά της αξίζει
Ερ.: Ποιο κατά τη γνώμη σας είναι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόβλημα του νομού, αυτό που θα βάζατε πρώτο στην ατζέντα των διεκδικήσεων ως βουλευτής;
Μ. Θεοχαρη: Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή στο νομό Καρδίτσας είναι η ανεργία και η μείωση του αγροτικού εισοδήματος. Έτσι θα αγωνιστώ με όλες μου τις δυνάμεις για να στηρίξει η κυβέρνηση την τοπική οικονομία με μια σειρά από μέτρα με στόχο την ανάπτυξη έτσι ώστε να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και παράλληλα με την στήριξη του αγροτικού εισοδήματος να ανέβει το βιοτικό επίπεδο των αγροτών μας. Ο νομός Καρδίτσας κατέχει κομβική γεωγραφική θέση στην ευρύτερη περιοχή, γεγονός που διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό επιχειρηματικές και εμπορικές δραστηριότητες και όχι μόνο. Ο πρωτογενής τομέας παραγωγής αν στηριχθεί μπορεί να αποτελέσει τη βάση μιας ισχυρής οικονομικής ανάπτυξης και προόδου.
Ερ.: Οι φιλοδοξίες σας περιλαμβάνουν μια κυβερνητική θέση ή θεωρείτε ότι είστε ακόμη πολιτικά νέα για να ελπίζετε σε κάτι τέτοιο;
- Μ. Θεοχαρη: Σκοπός μου στις εκλογές του Οκτώβρη ήταν να εκλεγώ βουλευτής για να προσφέρω όλες μου τις δυνάμεις για να γίνουν οι μέρες της δημοκρατίας και του τόπου μας καλύτερες και δημιουργικότερες. Ο λαός της Καρδίτσας έκανε αυτή την επιθυμία μου πράξη και τον ευχαριστώ πολύ. Όπως γνωρίζεται τα μέλη της κυβέρνησης τα επιλέγει ο Πρωθυπουργός και μόνο αυτός. Σήμερα είμαι βουλευτής και θα αγωνίζομαι για την επίλυση των προβλημάτων του τόπου μου μέσα από αυτή την ιδιότητα, το αύριο δεν το γνωρίζει κανείς. Η μεγαλύτερη φιλοδοξία μου είναι να υπηρετώ όσο καλύτερα μπορώ τους συμπολίτες, μου έτσι ώστε να μην προδώσω ποτέ τις προσδοκίες τους.