Θανάσης Σίσκος
H νέα εγκύκλιος της υπουργού Παιδείας για την πολύπαθη Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ) έγινε δεκτή με αίσθημα ανακούφισης από όλους τους εκπαιδευτικούς εκτός από κείνους που ευνοήθηκαν σκανδαλωδώς εξαιτίας του τρόπου που εφαρμόστηκε την τελευταία πενταετία, αλλά και εκείνων που ασκούσαν διοίκηση στη δημόσια σφαίρα με στόχο το πολιτικό και κοινωνικό όφελος.
Για την ιστορία του πράγματος , η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη ήταν ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που εισήγαγε στην εκπαίδευση το ΠΑΣΟΚ με σκοπό να βοηθηθούν όλοι οι μαθητές του Λυκείου που επιθυμούσαν να παρακολουθήσουν μαθήματα απογευματινά για να ανακουφιστούν οι γονείς τους από την οικονομική αιμορραγία των φροντιστηρίων. Για την τόνωση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας δίνονταν μάλιστα η δυνατότητα στους μαθητές να προτείνουν οι ίδιοι τον καθηγητή τους και να συμμετέχουν στην επιλογή μαζί με τον διευθυντή της σχολικής μονάδας και την αρμόδια επιτροπή.
Αντ’ αυτού, η ΠΔΣ , όπως όλοι γνωρίζουμε, κατάντησε από την κυβέρνηση της παρακμής- δίνοντας το δικαίωμα της επιλογής των εκπαιδευτικών σε μονοπρόσωπο όργανο δηλαδή το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης- σε πρόγραμμα ντροπής, ένα πρόγραμμα πρόσληψης εκπαιδευτικών με αδιαφανείς διαδικασίες, διόγκωσε τις πελατειακές σχέσεις και την εξάρτηση με το κόμμα , εξευτέλισε τους νέους επιστήμονες που υποχρεώνονταν να συνωστίζονται στα πολιτικά γραφεία για να εξασφαλίσουν δύο διδακτικές ώρες την εβδομάδα , χωρίς καμιά προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης , και από την άλλη έβλεπαν εκπαιδευτικούς που μόλις πήραν το πτυχίο τους , να παίρνουν δέκα διδακτικές ώρες και να προηγούνται των άλλων στο διορισμό, γιατί ήταν απλά επιλογή των γαλάζιων στελεχών.
Η νέα εγκύκλιος για την ΠΔΣ θέτει τέρμα στον εξευτελισμό , στην αδιαφάνεια, στις πελατειακές σχέσεις. Ορίζεται με σαφήνεια ο τρόπος πρόσληψης και αποκαθιστά την ισονομία μεταξύ των υποψηφίων. Η υποχρεωτική δημοσιοποίηση του πίνακα των υποψηφίων στην ιστοσελίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, του προσδιορισμού των ωρών διδασκαλίας (10) που μπορεί να εργάζεται κάθε εκπαιδευτικός και ό,τι άλλο προβλέπεται στην εγκύκλιο , είναι αποφάσεις που στοχεύουν στην κατάκτηση της εμπιστοσύνης του πολίτη στο κράτος και έχουν την αποδοχή της ΟΛΜΕ, καθώς αποτελούσε πάγιο αίτημά της.
Είναι μια ακόμη απόδειξη της προσπάθειας του Γιώργου Παπανδρέου και της νέας υπουργού Παιδείας να εγκαθιδρυθεί σύστημα αδιάβλητο, αξιοκρατικό και αξιοπρεπές για τους εκπαιδευτικούς, όπως το υποσχέθηκε προεκλογικά στους πολίτες αυτής της χώρας.
Τελικά είναι και η δικαίωση των ανθρώπων που σε δύσκολους καιρούς υπερασπίστηκαν κανόνες, αρχές και αξίες στην εκπαίδευση.
Ο Γραμματέας της Ν.Ε.
Θανάσης Σίσκος