Ειδήσεις

Το 2020 η πλήρης κάλυψη του Θεσσαλικού Σιδηρόδρομου με ηλεκτροκίνηση


Το 2020 όλη η Θεσσαλία θα έχει καλυφθεί με ηλεκτροκίνητο σιδηρόδρομο. Τα 2 έργα που έχει σε πλήρη προτεραιότητα η ΕΡΓΟΣΕ θα δημοπρατηθούν φέτος σύμφωνα με έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ σε απάντηση ερώτησης του βουλευτή Λάρισας με Το Ποτάμι, Κώστα Μπαργιώτα.

Σε σχέση με τα 2 Θεσσαλικά έργα τα νέα που προκύπτουν από την απάντηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ Θάνου Βούρδα είναι πως είμαστε πολύ κοντά στην εκκίνηση των διαγωνιστικών διαδικασιών.

 

ΛΑΡΙΣΑ-ΒΟΛΟΣ
Το έργο στο τμήμα Λάρισα-Βόλος που περιλαμβάνει κατασκευή συστήματος σηματοδότησης τηλεδιοίκησης ΕΤCS L1 και ηλεκτροκίνησης τύπου τρόλεϊ, έχει έτοιμα τεύχη δημοπράτησης και θα αποσταλούν μέσα στο επόμενο δίμηνο στην ΕΔΑ Μεταφορών για προέγκριση μόλις ολοκληρωθεί η ένταξη σε αυτά των υπολειπόμενων εργασιών επιδομής.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Γραμμή: Μονή κανονικού εύρους
Μήκος: 61χλμ (περίπου)
Ηλεκτροκίνηση: Τύπου Τρόλεϊ
Κόστος: 40εκ.ευρώ
Χρηματοδότηση: Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον, Αειφόρος Ανάπτυξη» (Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α. 2014-2020)

ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΣ-ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ
Το έργο στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, που περιλαμβάνει την κατασκευή ηλεκτροκίνησης σηματοδότησης- τηλεδιοίκησης και ETCS L1, αναμένει την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων στο τέλος Απριλίου. Θα ακολουθήσει πρόσκληση στην ΕΡΓΟΣΕ από την ΕΔΑ του ΠΕΠ Θεσσαλίας για την υποβολή αίτησης χρηματοδότησης.

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Γραμμή: Μονή κανονικού εύρους
Μήκος: 80χλμ (περίπου)
Ηλεκτροκίνηση: Κανονική
Κόστος: 44εκ.ευρώ
Χρηματοδότηση: ΕΠ Θεσσαλίας 2014-2020

Ουσιαστικά σε κάθε περίπτωση η δημοπράτηση των έργων θα χρειαστεί κάποιο διάστημα αλλά θα μπορούσε να γίνει μέσα στο Φθινόπωρο και να υπάρξει ανάδοχος το πρώτο εξάμηνο του 2016 (δεδομένου του απαιτούμενου χρόνου της διαγωνιστικής διαδικασίας σε ανάλογα έργα).

Όπως αναφέρεται στο έγγραφο, τα έργα θα απαιτήσουν περίπου 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, οπότε εφόσον ξεκινήσουν σε ένα έτος από σήμερα και χωρίς να αντιμετωπίσουν ούτε ένα μήνα παράτασης (πράγμα σχεδόν απίθανο για τα ελληνικά δεδομένα) τότε η ηλεκτροκίνηση θα λειτουργήσει από τις αρχές του 2020.

Τότε θα μπορούν τα σύγχρονα τρένα από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη να φτάνουν πολύ πιο οικονομικά και γρήγορα με σύγχρονα τρένα στο Βόλο (από Θεσσαλονίκη μόλις 1,5 ώρα, από Αθήνα 3,5 ώρες) και στα μεγάλα αστικά κέντρα της Δυτικής Θεσσαλίας Καρδίτσα και Τρίκαλα.

ypodomes.com

 

 

Προηγούμενο άρθρο Χρ. Κατσαβριά : Ολοκληρωμένες θέσεις και προτάσεις για την ανάπτυξη της Θεσσαλίας και της Καρδίτσας
Επόμενο άρθρο Συμμετοχή στις κινητοποιήσεις κατά της πρότασης του Υπουργείου που αφορά στις προσλήψεις των αναπληρωτών