Η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει με πολλές προσδοκίες για μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και ολόκληρη την κοινωνία.
Μεγάλη είναι η ευθύνη και μεγάλος ο ρόλος των στελεχών της εκπαίδευσης για την εκπλήρωση αυτών των προσδοκιών.
Στα πλαίσια προγραμματισμού του ΥΠΕΠΘ, που πρωταρχικό στόχο έχει την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης και την άριστη οργάνωση και εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, η Διεύθυνση Π.Ε Ν. Καρδίτσας προσδιόρισε ανάλογα με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του νομού μας και έκανε το δικό της προγραμματισμό που υλοποιήθηκε με τις ακόλουθες ενέργειες:
- 1. Με τη λήξη της προηγούμενης διδακτικής χρονιάς αμέσως άρχισε η επεξεργασία των στοιχείων του μαθητικού δυναμικού των σχολικών μονάδων και καθορίστηκαν τα λειτουργικά κενά ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες.
- 2. Ορίστηκαν τα κέντρα παραλαβής βιβλίων τα οποία με την παραλαβή των βιβλίων οι υπεύθυνοι προέβησαν σύντομα στην ταξινόμηση τους και με την έναρξη του νέου σχολικού έτους οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων παρέλαβαν τα βιβλία και τα μετέφεραν στα σχολεία τους για να τα διανείμουν στους μαθητές με την έναρξη των μαθημάτων. Τα βιβλία που είναι στη διάθεση των σχολικών μονάδων είναι σε ποσοστό 98% και οι ελάχιστες ελλείψεις είναι σε βιβλία που τα τεύχη τους θα χρειαστούν στο δεύτερο εξάμηνο.
- 3. Κλήθηκαν οι διευθυντές των Σχολικών Μονάδων για να επιβεβαιωθούν τα λειτουργικά κενά και στη συνέχεια έγινε η επεξεργασία για να πραγματοποιηθούν οι τοποθετήσεις και αποσπάσεις.
- 4. Οι αποσπάσεις, η σημαντική αυτή διαδικασία, που αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την εύρυθμη λειτουργία κάθε σχολικής μονάδας, προϋπόθεση απαραίτητη για την επιτυχία του εκπαιδευτικού έργου, ολοκληρώθηκαν. Τα μέλη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου (ΠΥΣΠΕ) προσπάθησαν να επιτύχουν την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του έμψυχου δυναμικού και την ορθολογική διαχείρισή του. Έτσι όλες οι Σχολικές Μονάδες, του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου, έχουν το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και ταυτόχρονα σε μεγάλο βαθμό ικανοποιήθηκαν και προσωπικές και εκπαιδευτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών.
- 5. Πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση των Διευθυντών και των Προϊσταμένων των Σχολικών Μονάδων όπου συμμετείχε και το προσωπικό καθαριότητας και έγινε ενημέρωση από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό (γιατροί , κτλ) για τη νέα γρίπη. Η ενημέρωση αυτή έγινε στα πλαίσια των προγραμμάτων του ΚΕΕΛΠΟ για την αντιμετώπιση της γρίπης. Από ενημέρωση που έχουμε από τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων αλλά και από δικές μας διαπιστώσεις, έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα και έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε να αντιμετωπιστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα όποια περιστατικά της νέας γρίπης και πάντοτε στα πλαίσια της εύρυθμης λειτουργίας.
- 6. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια εκπαιδευτικής και διοικητικής ενημέρωσης, η συνάντηση των Διευθυντών και Προϊσταμένων Δημοτικών σχολείων και Νηπιαγωγείων. Υστέρα από την εισήγηση του Διευθυντή Π.Ε. Ν. Καρδίτσας και τον διάλογο που ακολούθησε επισημάνθηκε ότι: Η απαραίτητη και σωστή διοίκηση των Σχολικών Μονάδων θεωρείται και είναι παράγοντας και προϋπόθεση πρωταρχικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία της εκπαίδευσης.
Η ευθύνη για την λειτουργία των σχολείων βαραίνει βέβαια όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό.
Τον κύριο όμως συντονισμό τον επωμίζεται ο Διευθυντής, Προϊστάμενος των Σχολικών Μονάδων και είναι αυτός που εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις επίτευξης για ένα σχολείο δημοκρατικό και ανοιχτό στην κοινωνία.
7. Στις περισσότερες Σχολικές Μονάδες οι Σύλλογοι Διδασκόντων συνεδρίασαν και προχώρησαν στην κατανομή τάξεων, ώστε από την επόμενη τα σχολεία να λειτουργήσουν κανονικά.
Στα ολοήμερα σχολεία ορίστηκαν οι υπεύθυνοι Δάσκαλοι καθώς, εντός των ημερών προσλαμβάνονται οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που θα τα επανδρώσουν, ώστε να λειτουργήσουν αποτελεσματικά.
8. Οι Διευθυντές και οι Προϊστάμενοι των Σχολικών Μονάδων σε συνεργασία με τις Σχολικές Επιτροπές και τους Δήμους προχώρησαν α) στην αποκατάσταση των φθορών των εγκαταστάσεων και έλαβαν όλα τα απαραίτητα και αναγκαία μέτρα ασφαλείας για τους μαθητές β) στον ευπρεπισμό των εξωτερικών και εσωτερικών χώρων για να δεχτούν τους μαθητές
Πιστεύουμε ότι με όλες αυτές τις ενέργειες θα επιτευχθεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων και ο πρωταρχικός στόχος παροχής υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης στα παιδιά του λαού μας.