Σάλος και ανησυχία έχει προκληθεί από την τροπολογία του Υπουργού Παιδείας σχετικά με τα Τμήματα Ένταξης. Οφείλουμε να επισημάνουμε πως:
-
Και μέχρι τώρα, όπου και όταν χρειαζότανε να υποστηριχτεί ένας μαθητής στην τάξη του, αυτό γινότανε. Ποιος ο λόγος ολόκληρης τροπολογίας;
-
Το πρόβλημα σήμερα, δεν είναι τα Τ.Ε. και η συνεκπαίδευση αλλά η έλλειψη των Τ.Ε., κυρίως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
-
Αν ο δάσκαλος του Τ.Ε. υποστηρίζει τους μαθητές μόνο στα τμήματά τους, τότε θα μειωθεί κατά πολύ ο αριθμός των μαθητών που ωφελούνται από αυτά.
-
Το Τ.Ε. δεν είναι παράλληλη στήριξη. Είναι γνωστό πως επιβάλλεται, σε πολλές περιπτώσεις, η εξατομικευμένη διδασκαλία.
-
Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν πρόβλημα με τις έννοιες συνεκπαίδευση, ένταξη, συμπερίληψη και ό,τι άλλο, αρκεί να έχουν πρακτικό εκπαιδευτικό αντίκρισμα και να μην είναι καινοφανείς όροι κενού περιεχομένου. Κυρίως, να μην στοχεύουν στην αποδόμηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, γενικής και ειδικής, στα πλαίσια των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας.
-
Ενδιαφέρον για την ειδική αγωγή και συγχρόνως πολυπληθή τμήματα των 25 και άνω μαθητών, δεν συμβαδίζουν. Όπως δεν συμβαδίζουν και οι πληρωμένες από τους γονείς παράλληλες στηρίξεις ή οι πληρωμένες στηρίξεις βοηθητικού προσωπικού.
-
Πράγματι η Ειδική Αγωγή κοστίζει. Αλλά δικαιούνται και οι οικογένειες των παιδιών αυτών, την υποστήριξη που χρειάζονται. Άλλωστε, ισότιμοι φορολογούμενοι πολίτες είναι, όπως όλοι οι άλλοι.
Κοντολογίς, μόνο με καχυποψία μπορούμε να δούμε μια τέτοια πρωτοβουλία, γι’ αυτό καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να αποσύρει την τροπολογία, όπως άλλωστε ζητά ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα.
Ζητάμε:
-
Ενίσχυση του υποστηρικτικού ρόλου τους των Τμημάτων Ένταξης,
-
Ίδρυση Τμήματος Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
-
Παράλληλη στήριξη για όλα τα παιδιά που το έχουν ανάγκη. Ένας / μία εκπαιδευτικός Ε.Α. ανά παιδί,
-
Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στο Γενικό σχολείο στα 20 παιδιά,
-
Επαναλειτουργία του θεσμού της Μετεκπαίδευσης,
-
Άμεσοι διορισμοί εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ με τα ίδια κριτήρια διορισμού που ισχύουν σε όλη την εκπαίδευση,
-
Αύξηση της χρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης,
-
ενιαίος Νόμος για την Εκπαίδευση. Η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος, που έχει ως βασική σχολική δομή το γενικό σχολείο στην δωδεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση.
Όσον αφορά τις δηλώσεις του Υπουργού περί πλασματικών κενών και «κρυμμένων» ωρών, προκαλεί εντύπωση το θράσος του κ. Φίλη, σε μια σχολική χρονιά που τα κενά ακόμη και τώρα παραμένουν χιλιάδες.
Αλήθεια, γιατί δεν αναζητά ευθύνες για το αν υπάρχουν παρατυπίες ή παρανομίες αφού είναι γνωστό, σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, πως όλα τα στοιχεία που αφορούν ωράρια και εκπαιδευτικούς είναι περασμένα στο σύστημα my school και βρίσκονται στη διάθεση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Περιφερειακών Διευθύνσεων;
Ας μας απαντήσει ο υπουργός πώς γίνεται η αναπλήρωση όταν συνάδελφοι απουσιάζουν με άδεια; Μήπως καταστρατηγείται ακόμα και το 1 προς 25 και σε πολλές περιπτώσεις η λειτουργία των σχολείων επαφίεται στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών;
Μπορεί να μας απαντήσει γιατί στην Καρδίτσα υπάρχουν Τμήματα Ένταξης που ακόμη δεν έχουν λειτουργήσει εξαιτίας έλλειψης εκπαιδευτικών; Γιατί για 28 εγκεκριμένες παράλληλες στηρίξεις προσελήφθησαν 19 αναπληρωτές;
Αρκετά με την στοχοποίηση των μαχόμενων εκπαιδευτικών. «Εκεί που μας χρωστάγανε, μας πήραν και το βόδι», λέει ο λαός μας.
Από το Δ.Σ.