Με δυναμικές κινητοποιήσεις απειλούν οι φορείς


  Όχι μόνο δεν πρόκειται να δεχθούν μείωση στα δρομολόγια του ΟΣΕ στη Δυτική Θεσσαλία αλλά θα απαιτήσουν τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του δικτύου, τη λειτουργία προαστιακού σιδηροδρόμου που θα ενώσει τα μεγάλα αστικά κέντρα της Θεσσαλίας και την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου στους άξονες Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα και  Κοζάνη- Φλώρινα. Αυτά αποφάσισαν ομόφωνα χθες οι φορείς που συμμετείχαν στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο Καρδίτσας με πρωτοβουλία του Δημάρχου κ. Βερίλλη, επισημαίνοντας πως αν στη συνάντηση που θα επιδιώξουν άμεσα με την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών δεν γίνουν δεκτά τα αιτήματα τους θα προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Νομάρχης Καρδίτσας κ. Φ. Αλεξάκος, οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Θ. Βότσης και Γ. Γεννάδιος, ο Πρόεδρος της ΤΕΔΚ Ν. Καρδίτσας κ. Γ. Κωτσός, ο Γραμματέας και ο Αναπληρωτής Γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Καρδίτσας κ. κ. Γ. Καπράνας και Απ. Καπνογιάννης αντίστοιχα, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καρδίτσας κ. Β. Ζησόπουλος, ο Αντιπρόεδρος του Εμποροβιοτεχνικού Επιμελητηρίου Καρδίτσας κ. Β. Παππάς, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Ν. Καρδίτσας κ. Κ. Αντωνίου και μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου, ο Πρόεδρος της Ένωσης Επιστημόνων κ. Κ. Βογιατζής, ο κ. Λεων. Δημάκης εκπροσωπώντας το Προεδρείο του Παραρτήματος Σιδηροδρομικών Δυτικής Θεσσαλίας και άλλα μέλη του Συλλόγου, ο πρ. βουλευτής κ. Καφαντάρης, ο Πρόεδρος της ΔΗΚΕΚ κ. Ξυδιας, ενώ παραβρέθηκαν και εκπρόσωποι των πολιτικών γραφείων βουλευτών του Νομού μας.

Ο κ. Βερίλλης

Ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Δομ. Βερίλλης στην εισηγητική του τοποθέτηση στη σύσκεψη φορέων για τα δρομολόγια του ΟΣΕ τόνισε τα εξής:

«Με έκπληξη αρχικά, και με αγανάκτηση πλέον πληροφορούμαστε για τις περικοπές δρομολογίων του ΟΣΕ στην περιοχή μας, θέμα για το οποίο αποφασίσαμε τη σύγκληση της σημερινής σύσκεψης φορέων, ώστε να εκφράσουμε τις απόψεις και τις προτάσεις μας και να συντονίσουμε τις περαιτέρω ενέργειές μας.

Όπως είναι γνωστό, από τις 4 Ιουλίου περικόπηκαν δύο ακόμα ζεύγη τοπικών δρομολογίων προς Παλαιοφάρσαλα, ενώ από την 1η Αυγούστου περικόπτεται ένα ζεύγος ιντερσίτυ το πρώτο ιστορικά απευθείας τρένο της Δυτικής Θεσσαλίας που εξυπηρετεί κατά τον καλύτερο τρόπο, όσους συμπατριώτες μας ταξιδεύουν στην Αθήνα, για να διεκπεραιώσουν αυθημερόν κάποιες υποθέσεις τους και να επιστρέψουν στα σπίτια τους.

Η κατάργηση των δρομολογίων αυτών δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα στις μετακινήσεις των κατοίκων και των επισκεπτών  της περιοχής μας και ευρύτερα της Δυτικής Θεσσαλίας.

Θεωρούμε ότι μια τέτοια απόφαση είναι κατάφωρα άδικη για την περιοχή μας, δεν εξυπηρετεί σε καμία περίπτωση τα συμφέροντα του Νομού μας και δεν θα πρέπει να υλοποιηθεί.

Η απόφαση του ΟΣΕ είναι αδικαιολόγητη και για τον επιπρόσθετο λόγο ότι με βάση τα στοιχεία που αφορούν την καθημερινή κίνηση των καταργούμενων δρομολογίων υπάρχει πληρότητα επιβατών σε ποσοστό που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνά και το 100%!

Ως εκ τούτου κάθε σχεδιασμός για αλλαγές στα δρομολόγια θα έπρεπε να κινείται προς την κατεύθυνση της αύξησης και όχι της μείωσης, πολύ δε περισσότερο της κατάργησης των δρομολογίων intercity από και προς την περιοχή μας.

Αυτό είναι και το μήνυμα που στέλνουμε όλοι μας σήμερα: Δεν πρέπει να επιτρέψουμε άλλη μια αδικία για τον Νομό μας. Πρέπει να αντιδράσουμε συντονισμένα και δυναμικά και να ανατρέψουμε αυτόν το σχεδιασμό του ΟΣΕ.

Ο ρόλος του σιδηροδρόμου διαχρονικά είναι σημαντικός για την περιοχή μας και οι προσδοκίες όλων μας, καθώς και οι σύγχρονες απαιτήσεις, συγκλίνουν στην ανάγκη περαιτέρω εκσυγχρονισμού του δικτύου και αναβάθμισης αυτού του ρόλου. 

Η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας , η λειτουργία προαστιακού σιδηροδρόμου που θα ενώσει τα μεγάλα αστικά κέντρα της Θεσσαλίας, αλλά και η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου στους άξονες Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα και  Κοζάνη- Φλώρινα, όπως προβλέπεται και στο Γενικό Χωροταξικό Σχέδιο της χώρας, αποτελούν αναγκαιότητα και ζητήματα, για τα οποία επίσης πρέπει να είμαστε διεκδικητικοί.»

Προηγούμενο άρθρο Η γελοιογραφία της ημέρας
Επόμενο άρθρο ΕΚΛΕΧΤΗΚΕ ΝΕΟ Δ.Σ.