Συνάντηση του προέδρου της ΕΝΠΕ με την αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού


Η χάραξη εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για τον τουρισμό ήταν το βασικό αντικείμενο της συνάντησης που είχε η αναπληρωτής Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά με τον Πρόεδρο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας και Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό καθώς και με τους Περιφερειάρχες της υπόλοιπης χώρας.

Με δεδομένο πως η Ελλάδα αποτελεί μοναδικό προορισμό ο οποίος μάλιστα βρίσκεται στους πέντε κορυφαίους του πλανήτη, υπήρξε κοινή η διαπίστωση για την ανάγκη χάραξης εθνικής στρατηγικής και σχεδιασμού, με συγκεκριμένους και ξεκάθαρους στόχους, άξονες και δράσεις που θα αναδείξουν τον πραγματικό ρόλο και την δύναμη της ελληνικής τουριστικής οικονομίας.

ΟΙ ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ

Το έργο “Εθνική Στρατηγική για το Τουρισμό” που παρουσίασε η Υπουργός στους Περιφερειάρχες αποτελείται από δύο άξονες: Το “Πενταετές Σχέδιο Δράσης” και το “Ελλάδα – Εικόνα και Ταυτότητα”.

Κεντρικοί Στόχοι της Εθνικής Στρατηγικής είναι:

  • Επιμήκυνση Τουριστικής Περιόδου και μείωση της εποχικότητας
  • Αναβάθμιση ποιότητας των Τουριστικών Προϊόντων και Υπηρεσιών
  • Αύξηση εσόδων ανά επισκέπτη / αύξηση της μέσης δαπάνης των επισκεπτών (και  επέκταση του μέσου χρόνου παραμονής τους)
  • Βελτίωση Υποδομών συνδεόμενων με τον τουρισμό πχ αεροδρόμια, λιμάνια, μαρίνες, κτλ
  • Αναβάθμιση διοικητικής οργάνωσης, παρακολούθηση της Τουριστικής πολιτικής κ.λπ.
  • Στοχευμένη και ανταγωνιστική ανάπτυξη των Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού
  • Προβολή του Ελληνικού Τουρισμού και των Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού
  • Στήριξη της Επιχειρηματικότητας και των Επενδύσεων

Επίσης συζητήθηκαν και οι τρόποι ανάπτυξης των εναλλακτικών μορφών τουρισμού (Πολιτιστικός – Θρησκευτικός, Ιατρικός – Ιαματικός, Υπαίθρου –  Γαστρονομία, Συνεδριακός, Ναυτικός – Κρουαζιέρες / Yachting, City break, Αθλητικός – προπονητικός Τουρισμός και Luxury).

ΤΟ ΝΕΟ ΕΣΠΑ

Σχετικά με το νέο ΕΣΠΑ τονίστηκε η ανάγκη στόχευσης σε πέντε προτεραιότητες: την Αναβάθμιση και υψηλή ποιότητα, τις Υποδομές, Υπηρεσίες και Προϊόντα, την Τουριστική Εκπαίδευση, τις Συντονισμένες δράσεις προώθησης τουριστικού προϊόντος και την Ανάπτυξη Ειδικών Μορφών Τουρισμού.

ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΕ ΝΕΕΣ ΑΓΟΡΕΣ

Στο πλαίσιο της προσέλκυσης νέων αγορών, τονίστηκε η ανάγκη μίας κοινής προσπάθειας για το άνοιγμα σε νέες αγορές με στόχευση στις Αραβικές χώρες, την Τουρκία, την Κίνα και Κορέα, τη Βραζιλία καθώς και την ενδυνάμωση των αγορών της Αμερικής και της Ρωσίας.

Η Υπουργός ενημέρωσε πως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει μία περιοδεία στις περιφέρειες της χώρας προκειμένου να καταγραφούν οι προτάσεις για τη χάραξη της εθνικής στρατηγικής, τον σχεδιασμό του νέο ΕΣΠΑ, οι ανάγκες και τα προβλήματα της κάθε περιοχής. Στόχος είναι μέχρι το Νοέμβριο να έχει καταρτιστεί το εθνικό σχέδιο για τον τουρισμό.

Στο πλαίσιο των συζητήσεων με τους Περιφερειάρχες επίσης υπήρξε ενημέρωση για την καμπάνια που τιτλοφορείται «welcome 2015» και αφορά σημεία υποδοχής τουριστών (αεροδρόμια, λιμάνια κ.α.), για τις δυνατότητες προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος μέσα από τη βιομηχανία του κινηματογράφου αλλά και για την προβολή σειράς ντοκιμαντέρ και επεισοδίων προώθησης της χώρας μας σε νέες αγορές όπως η Ρωσία, οι Αραβικές χώρες, η Κίνα, η Κορέα κ.α.

Ο ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΑΣΤΟΣ

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας και Περιφερειάρχης Θεσσαλία κ. Κώστας Αγοραστός εστίασε στην ανάγκη διαμόρφωσης ενός κοινού οράματος μεταξύ του υπουργείου, του ΕΟΤ, των Περιφερειών και των υπολοίπων φορέων, σημειώνοντας πως το τουριστικό προϊόν θα πρέπει να αναπτυχθεί «με έμφαση στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής». Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε πως ήδη με σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις αρχές της περασμένης άνοιξης, η Περιφέρεια ανέλαβε πρωτοβουλία για τη σύσταση ενιαίου φορέα διαχείρισης του τουριστικού προϊόντος στη Θεσσαλία.

Επίσης, παρουσίασε στην υπουργό Τουρισμού όλες τις δράσεις, πρωτοβουλίες και έργα που πραγματοποίησε η Περιφέρεια Θεσσαλίας από το 2011 έως σήμερα, με στόχο την ανάπτυξη και ενδυνάμωση του τουριστικού προϊόντος στην περιοχή, όχι μόνον με την παραδοσιακή μορφή, αλλά και με εναλλακτικές.

Μέσα από έργα ύψους περίπου 1 εκ. ευρώ, υλοποιήθηκαν η προστασία, ανάπλαση και ανάδειξη του παραδοσιακού οικισμού της Ρεντίνας, η βελτίωση και σήμανση του δικτύου των ορειβατικών μονοπατιών στην περιοχή της Λίμνης Πλαστήρα, η ανάδειξη του κάστρου της πόλης των Τρικάλων και της ιαματικής πηγής στο Κόκκινο Νερό του δήμου Αγιάς, καθώς και η σήμανση και προβολή τοπίων του δήμου Αγιάς.

Αλληλένδετα επίσης με την τουριστική ανάπτυξη, είναι και έργα από τον τομέα του πολιτισμού για τη διαφύλαξη της ιστορικής μας κληρονομίας, όπως οι παρεμβάσεις στο βυζαντινό Κάστρο στο Φανάρι και στα κάστρα της Μελιβοίας και των Φαρσάλων, η προστασία και ανάδειξη του αρχαίου οικισμού στο Διμήνι και πολλών ακόμη μνημείων ανεκτίμητης ιστορικής αξίας συνολικού προϋπολογισμού 15,4 εκ. ευρώ.

Αναφέρθηκε στο σχεδιασμό μιας θεματικής διαδρομής η οποία θα περιλαμβάνει τα αρχαία θέατρα που βρίσκονται στη Θεσσαλία καθώς και άλλα σημαντικά πολιτιστικά μνημεία. Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου σχεδιασμού, μεταξύ άλλων, χρηματοδοτήθηκε μέσω του ΕΣΠΑ μέρος των έργων στα αρχαία θέατρα της Λάρισας και Δημητριάδας.

Επίσης, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας υπογράμμισε πως μέσα από μία σειρά δεκάδων μικρών και μεγάλων έργων υποδομής σε όλες τις τουριστικές περιοχές της περιφέρειας, λαμβάνει χώρα μία διαρκής αναβάθμιση και του τουριστικού προϊόντος παράλληλα με τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Ο κ. Αγοραστός αναφέρθηκε και στην πρόοδο της υλοποίησης των δύο πλανηταρίων που στοχεύουν στην ψηφιακή ανάδειξη των Μετεώρων και του Ολύμπου προϋπολογισμού 691.025 ευρώ. Το έργο βρίσκεται στην τελική φάση της υλοποίησης.

Πρόσθεσε πως η Περιφέρεια Θεσσαλίας μελέτησε τη δημιουργία καταδυτικών πάρκων στις Βόρειες Σποράδες και στον Παγασητικό, εκπόνησε τα απαραίτητα επιχειρησιακά και κατάφερε να αδειδοτήσει τους χώρους των αρχαίων ναυαγίων. Σε συντονισμό με τα αρμόδια υπουργεία οριστικοποιούνται τα απαιτούμενα έργα για τεθεί η πρωτοβουλία σε τροχιά υλοποίησης.

Ειδική μνεία πραγματοποίησε και για την ιδιαίτερη βαρύτητα που δίνει η Περιφέρεια Θεσσαλίας σε μεγάλες τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού και του εσωτερικού, συμπληρώνοντας πως «από το 2011 μέχρι σήμερα υπήρξαν δεκάδες συμμετοχές της Περιφέρειας σε σημαντικές εκθέσεις για τον τουρισμό διεθνούς εμβέλειας, μέσα από τις οποίες υπήρξαν ενθαρρυντικά αποτελέσματα για την προβολή της περιοχή μας και των δεκάδων εναλλακτικών επιλογών που προσφέρει στο τουριστικό της προϊόν».

«Ο τουρισμός είναι το δυνατό μας χαρτί. Ως Περιφέρεια Θεσσαλίας καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια είτε σε επίπεδο έργων και υποδομών, είτε σε αυτό της ανάδειξης, για να μπορέσουμε να προβάλλουμε την περιοχή μας, αλλά ταυτόχρονα να δημιουργήσουμε και μόχλευση των χρημάτων, μόχλευση στην τοπική οικονομία και στην τοπική κοινωνία, προβάλλοντας την περιοχή μας. Από κοινού με το Υπουργείο Τουρισμού – και θέλω σε αυτό το σημείο να ευχαριστήσω την κ. Υπουργό για τη συνάντηση και τη διάθεση συνεργασίας με την περιφερειακή αυτοδιοίκηση – τον ΕΟΤ και τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους φορείς, οφείλουμε να συνεργαστούμε με διάθεση, ειλικρίνεια και αποτελεσματικότητα, ώστε να διαμορφώσουμε το συντομότερο δυνατό, ένα νέο οδικό χάρτη για την ανάπτυξη του τουριστικού μας προϊόντος, τη χάραξη του εθνικού στρατηγικού πλαισίου για τον τουρισμό» κατέληξε ο κ. Αγοραστός.

 

 

Προηγούμενο άρθρο Πολιτική λύση με συναίνεση, ρεαλισμό και το πείραμα του καθρέφτη
Επόμενο άρθρο Κώστας Τσιάρας: Δυστυχώς, υπάρχει εναλλακτική – και υλοποιείται