Συνάδελφοι, έχουμε μπροστά μας τις κρίσεις διευθυντών και θα ακολουθήσουν οι κρίσεις των διευθυντών εκπαίδευσης.
Το πρώτο ζητούμενο είναι αν το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. ετοίμασε τα πράγματα για έναν άλλο ρόλο των στελεχών.
Επ’ αυτού, διαπιστώνουμε ότι το υπουργείο θέλει να έχει διαφορετικό αποτέλεσμα, διατηρώντας όμως ακριβώς τα ίδια, όσα ίσχυαν και μέχρι τώρα. Με το ίδιο νομοθετικό πλαίσιο, το ίδιο καθηκοντολόγιο και τις ίδιες αρμοδιότητες, οραματίζεται διαφορετικό ρόλο διευθυντών. Για αυτό, θα τοποθετηθούμε αναλυτικά με βάση το νέο νόμο για την εκπαίδευση, το σχέδιο του οποίου μόλις δημοσιεύτηκε.
Επειδή όμως αναγνωρίζουμε, αφενός, πως η ιδιοπροσωπία του καθενός είναι μια παράμετρος σημαντική για την εκπαιδευτική καθημερινότητα (αυστηρά με αυτή την οπτική και μόνο, δηλαδή ποιον έχουμε απέναντί μας) και αφ’ ετέρου, πως η πριμοδότηση των στελεχών εκπαίδευσης από τα συμβούλια μέσω της «συνέντευξης» αναπαρήγαγε την διαπλοκή κυβερνητικών και συνδικαλιστικών μηχανισμών, θα άξιζε τον κόπο να δούμε ποιες δυνατότητες ανοίγονται μπροστά μας.
Για τις περιπτώσεις υποψηφίων που λειτούργησαν με ζήλο για την εφαρμογή της μνημονιακής πολιτικής μέσω και της αξιολόγησης, οι συνάδελφοι γνωρίζουν καλά την πολιτεία τους. Χρησιμοποιούμε κάθε μέσο είτε την αποχή (με 65% αποχή ακυρώνονται οι διαδικασίες) είτε το λευκό (αν κάποιος δεν πάρει το 20% των ψήφων, δεν μπορεί να συμμετέχει στην διαδικασία, ας είναι και μοναδικός υποψήφιος). Όσοι «έβαλαν πλάτη» το προηγούμενο διάστημα, αγνοώντας τους συλλόγους διδασκόντων και πηγαίνοντας κόντρα στις συλλογικές αποφάσεις, ήρθε η ώρα να δουν την δική μας «πλάτη». Για τους συναδέλφους τώρα που φιλοδοξούν να γίνουν διευθυντές, ζητάμε να θέσουν μαζί με την αναφορά ανάληψης των καθηκόντων και την παραίτησή τους στη διάθεση του Συλλόγου, αν χρειαστεί, για να αποτρέψουμε την εφαρμογή ανάλογων πολιτικών που εμπεριέχουν αξιολογήσεις. Τους ζητάμε να δεσμευτούν πως δεν θα παραβιάσουν την θέληση του συλλόγου διδασκόντων, σε καμιά περίπτωση.
Δεν «αξιολογούμε», ούτε κρίνουμε επιστημονική επάρκεια ή διοικητική ικανότητα με την ψήφο μας ή με την αποχή. Ασκούμε απλώς το δημοκρατικό δικαίωμα της επιλογής που μας δίνει ο νομοθέτης.
Οι μάχες για πραγματικά Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία είναι μπροστά μας και οι μάχες αυτές χρειάζονται όλους μας ενωμένους, στη βάση των κοινών προβλημάτων και αγώνων, ενάντια σε λογικές διαχείρισης του «μνημονιακού πλαισίου».
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Οι εκλεγμένοι αιρετοί: Γκαραγκάνης Τάσος (τακτ.) και Σακελλαρίου Γιώργος (αναπλ.)