Στις 10 Ιουνίου καλούμαστε να κρίνουμε και να επιλέξουμε με την ψήφο μας τον διευθυντή της σχολικής μονάδας Έτσι αυτές τις ημέρες η εκλογή του πιο «άξιου» διευθυντή ανάγεται ως το υπ’ αριθμόν ένα ζήτημα στους συλλόγους διδασκόντων, ενώ υπάρχουν άλλα ζητήματα πιο σημαντικά ( μισθός, περίθαλψη, εργασιακά , κ.ά.) που απασχολούν τους συναδέλφους και γενικότερα τον κλάδο μας.
Η όλη διαδικασία μάλιστα παρουσιάζεται ως δημοκρατικό δικαίωμα και σαν ευκαιρία από τη μια να «τιμωρηθούν» οι ανίκανοι και αυταρχικοί διευθυντές και από την άλλη να αναδειχθούν σε θέσεις διοίκησης άτομα «άξια», που δεν ανήκουν στους κυρίαρχους κομματικούς μηχανισμούς.
Γλυκιά και δελεαστική η καραμέλα που μας πέταξαν. Ξετυλίγοντας όμως το φανταχτερό περιτύλιγμά της, ας δούμε τι καλούμαστε «δημοκρατικά» να αποφασίσουμε και ποιος αλήθεια είναι ο ρόλος του διευθυντή.
v «Δημοκρατικά» εκλέγουμε το διευθυντή ενώ η γραμμή πλεύσης παραμένει ίδια. Παραμένει δηλαδή σε ισχύ το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο των κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ (καθηκοντολόγιο, δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας, αξιολόγηση κ.ά), το οποίο είναι προσαρμοσμένο στις επιταγές της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ. Κι αυτό το νομοθετικό πλαίσιο θα κληθεί να εφαρμόσει ο νέος διευθυντής.
v «Δημοκρατικά» εκλέγουμε το ποιος θα συνεχίσει να εφαρμόζει τη μνημονιακή πολιτική στα σχολεία. Ποιος θα διαχειριστεί την πενιχρή χρηματοδότηση, θα επιμεληθεί το νοικοκύρεμα των υποδομών, θα διευθετήσει τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό κ.ά Κι όλο αυτό πλασάρεται ως ενίσχυση της συλλογικής ευθύνης στη λειτουργία του σχολείου. Επί της ουσίας όμως με την ψήφο μας γινόμαστε συνυπεύθυνοι στη λειτουργία του σχολείου της λιτότητας και των ταξικών φραγμών.
v «Δημοκρατικά» λοιπόν και με τη συναίνεσή μας η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αύριο μεθαύριο τραβώντας το χαλί κάτω από τα πόδια μας θα προχωρήσει στην εφαρμογή της «καλής» αξιολόγησης του κ. Κατρούγκαλου, η οποία σύμφωνα με τις δηλώσεις του θα συνδέει την αποδοτικότητα, με την υπηρεσιακή εξέλιξη και το βαθμό, άρα και το μισθό.
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
Η θέση του διευθυντή είναι μια θέση διοίκησης μέσω της οποίας προωθείται μια συγκεκριμένη πολιτική. Η στάση τους καθορίζεται κύρια από το νομοθετικό πλαίσιο. Έτσι από την θέση τους αυτή, και όχι σαν πρόσωπα, όταν βρεθούν σε κρίσιμες οριακές στιγμές και πρέπει να πάρουν θέση (βλ. αξιολόγηση) δε διστάζουν να ταχθούν απέναντι στον κλάδο και τις διεκδικήσεις του.
Με τη συμμετοχή μας δε στη διαδικασία εκλογής στρώνουμε το δρόμο για τη δική μας αξιολόγηση. Ο κλάδος μας όλο το προηγούμενο διάστημα υπερασπίστηκε το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και πάλεψε ενάντια στην αξιολόγηση που προωθούνταν καταγγέλοντας τους «πρόθυμους» διευθυντές . Σήμερα αλλάζοντας ρόλους γινόμαστε εμείς οι «πρόθυμοι» που αποδεχόμαστε το ρόλο του αξιολογητή. Πώς λοιπόν αύριο θα αρνηθούμε την «καλή» αξιολόγηση του κ. Κατρούγκαλου από τον «άξιο-καλό» διευθυντή;
Τέλος πιστεύουμε ότι η εμπλοκή μας σε αυτή τη διαδικασία .θα διαταράξει τις σχέσεις των συναδέλφων και τη λειτουργία του συλλόγου (κλίκες, ευνοούμενοι κ.ά)
Επειδή δεν έχουμε αυταπάτες,
- ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ να γίνουμε συνδιαχειριστές-συνυπεύθυνοι στον τρόπο διοίκησης και στις πολιτικές που προωθούνται.
- ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ να επιλέξουμε τον αυριανό μας αξιολογητή.
ΑΠΕΧΟΥΜΕ από τις διαδικασίες εκλογής των διευθυντών.
Οι δάσκαλοι
Μαρία Καπνιά, Δημήτρης Τσιάρας, Νίκος Φιλίππου