Ολοκληρώθηκε το βιωματικό Επιμορφωτικό Πρόγραμμα που αφορούσε σε εκπ/κούς της 4ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπ/σης Καρδίτσας και πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Καρδίτσας (επιστημονικά υπεύθυνη: Αλογάριαστου Σταυρούλα) και της Σχολικής Συμβούλου 4ης Περιφέρειας Καρδίτσας (Ντιβέρη Παναγιώτα).
Το Εκπ/κό Πρόγραμμα, συνολικής διάρκειας 10 ωρών, πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης (Πλαστήρα 12) με συντονίστρια εκ μέρους του Κέντρου Πρόληψης την κυρία Αλογάριαστου Σταυρούλα.
Οι εκπ/κοί προσέγγισαν, κυρίως ομαδοσυνεργατικά, το υλικό του εγκεκριμένου προγράμματος «Κάπνισμα; Όχι Εμείς!» και γνώρισαν τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις και τις τεχνικές που υιοθετούνται σ` αυτό. Είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με το υλικό, να ανταλλάξουν απόψεις και ιδέες, να συνεργαστούν και να παρουσιάσουν τις δικές τους προτάσεις/συλλογικές εργασίες όσον αφορά, αφενός στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προεφηβείας, αφετέρου στα κεντρικά σημεία των διαφόρων ενοτήτων του προγράμματος, τα δυνατά και τα δύσκολα σημεία του.
Η επιλογή του συγκεκριμένου προγράμματος έγινε λόγω της σπουδαιότητας που έχει η ΠΡΟΛΗΨΗ σε κάθε είδους εξαρτήσεις και η ανάπτυξη και ενίσχυση του αυτοσεβασμού, της αυτοεκτίμησης των μαθητών/τριών ώστε να αντιστέκονται σε πιέσεις, να κάνουν τις δικές τους επιλογές και να μην γίνονται εύκολα θύματα παραπλάνησης και υιοθέτησης κακών προτύπων.
Επιπλέον, τα αποτελέσματα ερευνών στην Ελλάδα έχουν δείξει αύξηση του αριθμού των παιδιών που πειραματίζονται με το τσιγάρο και διαρκή μείωση της ηλικίας δοκιμής του τσιγάρου και έναρξης καπνίσματος.
Κρίνεται εξαιρετικά σημαντικό να γίνεται συστηματική εργασία με τα παιδιά του Δημοτικού, με τα παιδιά που βρίσκονται στην προεφηβεία προκειμένου να διαμορφώσουν στάσεις και αντιλήψεις αρνητικές προς το κάπνισμα, αλλά και σε κάθε είδους επιλογές που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία και να προκαλέσουν βλαπτικές εξαρτήσεις. Με την υλοποίηση του συγκεκριμένου Επιμορφωτικού Προγράμματος οι συμμετέχοντες/ουσες εκπ/κοί ήρθαν σε επαφή με ποικίλες μεθοδολογικές προσεγγίσεις, δοκιμασμένες δραστηριότητες, προτάσεις και πρακτικές που μπορούν να εφαρμόσουν στην εκπ/κή διαδικασία είτε υλοποιώντας το συγκεκριμένο πρόγραμμα, είτε προσαρμόζοντας ανάλογα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση άλλου προγράμματος.