6 μήνες νωρίτερα η παράκαμψη Ιτέας


Αυτοψία Περιφερειάρχη στο δρόμο Καρδίτσα – Λάρισα.

Αυτοψία στην εργολαβία για την κατασκευή του δρόμου Καρδίτσα – Λάρισα και συγκεκριμένα στην παράκαμψη Ιτέας, έκανε ο  Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Φώτης Γκούπας, συνοδευόμενος από τους Νομάρχες Καρδίτσας και Λάρισας, κ.κ. Αλεξάκο και Κατσαρό αντίστοιχα, τους Δημάρχους Φύλλου, Άρνης και Κραννώνα, Αγγέλου, Παπαμαργαρίτη και Καρτσαφλέκη και υπηρεσιακούς παράγοντες, ενώ επισκέφθηκε και τμήματα του δρόμου που έχουν δοθεί στην κυκλοφορία. Πρόκειται για ένα σύγχρονο οδικό άξονα, προϋπολογισμού 55,1 εκατ. ευρώ (52,7 από ΠΕΠ και 2,41 από Εθνικούς Πόρους), μήκους 21 χιλιομέτρων, πλάτους 17,8 μέτρων, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας στον άξονα της οδού. Ειδικότερα:

Α) Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες δόθηκαν στην κυκλοφορία τα εξής τμήματα:

1.     Έργο: «Κατασκευή οδικού τμήματος από Ματαράγκα έως γέφυρα Φαρσαλίτη», μήκους: 4,500 Km, με προϋπολογισμό  7.300.000€.

2.     Έργο: «Κατασκευή οδικού τμήματος Φαρσαλίτη – Ιτέα», μήκους: 4,160 Km, με προϋπολογισμό 6.250.000€.

3. Έργο: «Κατασκευή γεφυρών στους ποταμούς Χτούρη και Φαρσαλίτη», με προϋπολογισμό  5.400.000€.  

Β) Άμεσα ολοκληρώνεται:

1. Έργο: «Κατασκευή παράλληλων οδών εκατέρωθεν της Ε.Ο Λάρισας – Καρδίτσας και ισόπεδων κόμβων στο τμήμα αυτό», προϋπολογισμού 11.342.000€

Γ) Κατασκευάζονται εντός των χρονοδιαγραμμάτων τα παρακάτω τμήματα:

1. Έργο: «Κατασκευή των οδικών τμημάτων: α) από τέλος παράκαμψης Συκεώνας μέχρι τέλος παράκαμψης Μαυροβουνίου και β) τέλος κόμβου Ιτέας έως αρχή παράκαμψης Συκεώνας», μήκους: 12,000 Km και προϋπολογισμού 23.000.000€.

Επιπλέον, για μετατοπίσεις ΟΚΩ, αρχαιολογικές εργασίες και  απαλλοτριώσεις δόθηκαν 2,41 εκατ. ευρώ από Εθνικούς Πόρους.

Ο κ. Γκούπας

Ο Γενικός Γραμματέας, με το πέρας της περιοδείας δήλωσε: «Από τις πρώτες μέρες της παρουσίας μας στη Θεσσαλία ενεργούμε βάσει μίας ολοκληρωμένης πολιτικής ισόρροπης ανάπτυξης των τεσσάρων Νομών. Πιστοί στο σχεδιασμό μας, ολοκληρώνουμε την κατασκευή σύγχρονων – κλειστών οδικών δικτύων με στόχο την ασφαλή σύνδεση των πρωτευουσών των Νομών με την έδρα της περιφέρειας. Η υλοποίηση του δρόμου Λάρισα – Καρδίτσα προχωρά ιδιαίτερα καλά. Παραδόθηκαν για τη χρήση των πολιτών σταδιακά τα τελευταία χρόνια οι περισσότερες εργολαβίες. Σε ό,τι αφορά τα τμήματα που κατασκευάζονται, είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος καθώς τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται και οι ρυθμοί εξέλιξης είναι καλοί.

Είμαι βέβαιος πως με την καλή συνεργασία φορέων, υπηρεσιών και πολιτών και την εντατικοποίηση των προσπαθειών θα πετύχουμε το στόχο, να ολοκληρώσουμε γρήγορα τις βασικές οδικές αρτηρίες, που θα παρέχουν στους πολίτες και τους διερχόμενους από τη Θεσσαλία ταχύτητα και ασφάλεια κατά τις μετακινήσεις τους. Αυτό το δρόμο είχαμε δεσμευτεί να τον κάνουμε κλειστό με τα χαρακτηριστικά ενός κλειστού δρόμου και προχωράμε με αυτή τη λογική. Παραδώσαμε αρκετά κομμάτια και σύντομα -μέσα στο χρόνο ελπίζουμε- θα παραδοθεί και το κομμάτι από Ιτέα μέχρι Μαυροβούνι, πλην την παράκαμψη Συκεώνος που θα την δημοπρατήσουμε φέτος. Έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μέχρι να φτάσουμε στις Ελευθεραί Λάρισας που είναι ένα έργο προϋπολογισμού 22 εκ. ευρώ και θα δημοπρατήσουμε φέτος. Άρα λοιπόν αυτός ο δρόμος ολοκληρώνεται, τα 55 εκ. ευρώ που δόθηκαν, υλοποιούνται ή έχουν ήδη ολοκληρωθεί, και οι εργασίες πάνε πολύ καλά. Να ευχαριστήσω τις υπηρεσίες και τους εργολάβους που κάνουν τόσο καλή δουλειά ώστε να παραδώσουν το έργο 6 μήνες νωρίτερα απ’ότι είχε αρχικά εκτιμηθεί. Φέτος επίσης θα δημοπρατηθούν τα κομμάτια από Συκεώνα μέχρι Μαυροβούνι και από Μαυροβούνι έως Ελευθεραί προυπολογισμού 22 εκ. ευρώ. Ότι δημοπρατούμαι από εδώ και πέρα δημοπρατούμε παράλληλα και τους αγροτικούς δρόμους για να λυθούν μια και καλή τα όποια προβλήματα. Όπου δεν υπάρχουν τέτοιοι δρόμοι, στα πλαίσια της εργολαβίας των 22 εκ. ευρώ θα γίνει μια εργολαβία για να προβλεφθούν και αυτοί».

Ο κ. Αλεξάκος

Ο Νομάρχης Καρδίτσας κ. Φώτης Αλεξάκος επεσήμανε: «Είμαστε στον δρόμο Καρδίτσα -Λάρισα, στην Ιτέα και παρακολουθούμε την εξέλιξη της εργολαβίας που παρακάμπτει την Ιτέα και στη συνέχεια τα Βούναινα και το Μαυροβούνι. Αυτή η εργολαβία είναι σε πολύ καλό δρόμο και ρυθμό και σε σχέση με τη γέφυρα του Φαρσαλίτη η οποία καθυστέρησε αλλά παραδόθηκε, αυτή η εργολαβία πάει με πολύ καλούς ρυθμούς και έχουμε την αίσθηση ότι θα τελειώσει μέσα στον χρόνο, παρ’ότι η προθεσμία της ήταν μέχρι το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους. Είναι ένας δρόμος ασφαλής που βελτιώνει πάρα πολύ τη σύνδεση της Καρδίτσας με τη Λάρισα στο πλαίσιο της ένωσης των τεσσάρων νομών, ώστε η Θεσσαλία να μπορέσει να αναπτυχθεί σαν μια ενιαία περιφέρεια και όλες οι πόλεις να έχουν μια άμεση σύνδεση μεταξύ τους. Πιστεύουμε ότι και με την επόμενη εργολαβία που θα προκηρυχθεί αυτή τη χρονιά, των 22 εκ. ευρώ, ο δρόμος Καρδίτσα – Λάρισα πολύ σύντομα θα φτάσει προς το τέλος του. Είναι και το κομμάτι Καρδίτσα – Δέλτα που έχει προκηρυχθεί η μελέτη και θα κατασκευαστεί και αυτό το τμήμα των 8 χλμ στα πλαίσια του ΕΣΠΑ που είναι έξοδος και προς Λάρισα και προς Αθήνα και σύνδεση με τον Ε65 και απαιτείται να γίνει ασφαλής δρόμος. Πιστεύουμε τα οδικά έργα στο Νομό μας πάνε πολύ καλά και εφόσον ξεκινήσει και ο Ε65 το πρόβλημα της οδικής απομόνωσης του νομού σύντομα θα αποτελέσει παρελθόν».

Ο κ. Κατσαρός

Τέλος, ο Νομάρχης Λάρισας κ. Λουκάς Κατσαρός, τόνισε: «Πριν από 5 χρόνια οι Νομάρχες Θεσσαλίας ζητούσαν με μια φωνή η Θεσσαλία να βγει από την οδική απομόνωση. Πράγματι αυτό γίνεται πράξη και δίνει άλλη προοπτική ανάπτυξης σε όλη την Περιφέρεια. Επιτέλους οι νομοί μεταξύ τους επικοινωνούν με ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο και δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να απολαμβάνουν όλα τα οφέλη από αυτό το σύγχρονο οδικό δίκτυο».

Προηγούμενο άρθρο Ευθύνες για την ανυπαρξία υποδομών
Επόμενο άρθρο Πλούσιο πολιτιστικό καλοκαίρι στο Ελληνόκαστρο