Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η 57η Πανελλήνια Ειδική Εκπαίδευση Βαθμοφόρων Αεροπροσκόπων (Π.Ε.Ε.Β.Α.) που πραγματοποιήθηκε στους φιλόξενους χώρους της 110 Π.Μ. κλείνοντας ένα κύκλο σημαντικών αεροπροσκοπικών δράσεων που πραγματοποιήθηκαν του τελευταίους μήνες στην πόλη της Λάρισας. Στη συγκεκριμένη ανώτερη αεροπροσκοπική σχολή βαθμοφόροι από όλη την Ελλάδα και την Κύπρο είχαν την δυνατότητα να γνωρίσουν την καθημερινή ζωή ενός πολεμικού αεροδρομίου, άρτια οργανωμένου και σε πλήρη ετοιμότητα όπως είναι η 110 Π.Μ. Επιπλέον μέσα από την εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε από στελέχη της πολεμικής αεροπορίας και βαθμοφόρους εκπαιδευτές οι συμμετέχοντες εμβάθυναν στις αεροπροσκοπικές γνώσεις και καλλιέργησαν την αεροπορική ιδέα και μάλιστα στο χώρο που γεννιέται.
Η σχολή Π.Ε.Ε.Β.Α. πραγματοποιείται για πάνω από 50 χρόνια στις φιλόξενες εγκαταστάσεις του αεροδρομίου στο Τατόι. Το 2008 φιλοξενήθηκε με μεγάλη επιτυχία στις εγκαταστάσεις τις 113 Π.Μ και το 2011 και 2013 στην 110 ΠΜ. Ωστόσο, και με αφορμή την απόφαση της Γενικής Εφορείας του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων για την πραγματοποίηση των πανελληνίων σχολών σε πόλεις της περιφέρειας, αποφασίστηκε και η φετινή 57η Π.Ε.Ε.Β.Α. να πραγματοποιηθεί στη Λάρισα στο αρχαιότερο αεροδρόμιο της Ελλάδος, στην 110 ΠΜ, ύστερα και από την έγκριση του ΓΕΑ.
Πράγματι μόλις ήρθε η έγκριση από το ΓΕΑ τα πάντα βρίσκονταν σε ετοιμότητα αφού οι βαθμοφόροι του 3ου Συστήματος Αεροπροσκόπων Λάρισας , ο Έφορος ειδικότητας Αεροπροσκόπων της Γενικής Εφορείας Αντώνης Ευαγγέλου με επικεφαλή τους τον Περιφερειακό Έφορο Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας Παναγιώτη Κορδά, ήρθαν σε επαφή αρκετούς μήνες πρίν με την διοίκηση της 110 ΠΜ και συγκεκριμένα με τον Διοικητή της 110 Πτέρυγα Μάχης τον Σμχο(Ι) Κωνσταντίνο Καραμεσίνη , ο οποίος ένθερμος υποστηρικτής της Αεροπορικής ιδέας και του προσκοπισμού , συνέβαλε τα μέγιστα στην επιτυχία της σχολής.
Η αρχή έγινε από την πρώτη ημέρα όπου από την έναρξη της σχολής φανερώθηκαν οι δυνατές συγκινήσεις και οι πλούσιες εμπειρίες που θα πρόσφερε το πρόγραμμα. Αφού έγινε το καλωσόρισμα των εκπαιδευομένων από την διοίκηση της μονάδος , ξεκίνησε το ‘’briefing’’ από τον κ.Δκτη ο οποίος αφού καλωσόρισε την σχολή παρουσίασε το ρόλο και το έργο της μονάδος καθώς και τα αεροσκάφη της 110 ΠΜ.
Η συνέχεια ακόμα καλύτερη αφού δόθηκε η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να παρακολουθήσουν απογειώσεις και προσγειώσεις αεροσκαφών από κοντινή απόσταση βιώνοντας δυνατές στιγμές κυριολεκτικά και μεταφορικά. Αφού τους καλωσόρισε εγκάρδια ο μοίραρχος της ΜΕΥ και τους ανέλυσε το σκοπό που επιτελεί η μοίρα οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν τον πύργο ελέγχου όπου γνώρισαν τις διαδικασίες κίνησης των αεροσκαφών στο αεροδρόμιο και ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και μάλιστα σε πραγματικές συνθήκες αφού είδαν από κοντά τους ελεγκτές να δίνουν οδηγίες σε οτιδήποτε μέσον κινούταν στο χώρο του αεροδρομίου καθώς και στα αεροπλάνα που προσγειωνόταν και απογειωνόταν εκείνη την στιγμή.
Παράλληλα οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν αρχικά την Μετεωρολογική Υπηρεσία του αεροδρομίου όπου τους παρουσιάστηκαν οι διαδικασίες πρόβλεψης του καιρού, ο εξοπλισμός και τα όργανα που χρησιμοποιούνται με επιτόπια επίσκεψη στον μετεωρολογικό σταθμό και στην συνέχεια τον πυροσβεστικό σταθμό όπου πραγματοποιείται και επίδειξη των πυροσβεστικών οχημάτων και εργαλείων, ενώ στην συνέχεια επισκέφτηκαν την 140 Σμηναρχία Επιχειρησιακών Πληροφοριών και Ηλεκτρονικού Πολέμου (ΣΕΠΗΠ), όπου και ενημερώθηκαν για το έργο, τα μέσα και την αποστολή της Μονάδας,
Αμέσως μετά η σχολή επισκέφτηκε το Κέντρο Εκπαίδευσης Ενόργανης Πτήσης (ΚΕΕΠ) που έχει σαν κύρια αποστολή την παροχή εκπαίδευσης την τυποποίηση των διαδικασιών που διέπουν την ενόργανη πτήση καθώς και την διαμόρφωση αντίστοιχης νοοτροπίας. Αυτό επιτυγχάνεται με την παροχή γνώσεων, κατευθύνσεων και εμπειριών οι οποίες απαιτούνται κατά την εκτέλεση μιας ενόργανης πτήσης.
Το απόγευμα της πρώτης ημέρας μετά από τις συγκινήσεις του πρωινού αποτελούταν από θεωρητική εκπαίδευση από εκπαιδευτές του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων σε θέματα όπως Κανόνες Εναέριας Κυκλοφορίας και αεροδρόμιο, ελικόπτερα αλλά και αεροναυπηγική μέσα από κατασκευή πρωτότυπων αερομοντέλων σε κλίμακα ενώ μεγάλη χαρά έδωσε στην σχολή και η ΄΄ ξαφνική ‘’ επίσκεψη του Γενικού Εφόρου του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων Θεοδωρή Κεφαλά.
Η δεύτερη μέρα προμηνυόταν το ίδιο συναρπαστική όσο η πρώτη.
Στις Δέκα το πρωί το λεωφορείο της αεροπορίας μετέφερε το προσωπικό της σχολής προς τα ΄΄μάτια΄΄ της 110 Π.Μ. Επίσκεψη στην 348 Μ.Τ.Α. όπου το προσωπικό της μοίρας μας παρουσιάζει το ιδιαίτερο και σημαντικό έργο που επιτελείται αλλά και το αεροσκάφος της μοίρας το θρυλικό RF 4 PHANTOM το οποίο έχει ρόλο αναγνωριστικού δηλαδή επί το πλείστον φωτογραφίζει επίγειους στόχους. Όπως ανάφερε συγκεκριμένα ο Ε.Α της μοίρας η 348 ΜΤΑ καλείται να καλύψει τον τομέα των πληροφοριών στο σύγχρονο θέατρο επιχειρήσεων. Η δυνατότητα φωτοαναγνώρισης αποτελεί το κύριο μέσο βοήθειας στη σχεδίαση των επιχειρήσεων.
Η Μοίρα έχει ως αποστολή την διεξαγωγή Τακτικών Αναγνωρίσεων και Ηλεκτρονικού Πολέμου (ΗΠ), επ’ ωφελεία και των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, που αποσκοπεί στη συλλογή πληροφοριών, σύμφωνα με τα ισχύοντα σχέδια. Ειδικότερα, επιχειρεί ημέρα και νύχτα με κάθε καιρό.
Η συνέχεια βρίσκει τη σχολή στην 337 Πολεμική Μοίρα όπου οι τεχνικοί της Μοίρας παρουσίασαν το αεροσκάφος F16 και το ρόλο που έχει, τις εγκαταστάσεις της μοίρας και το έργο που επιτελείται. Στην συνέχεια ο πιλότος και πρόσκοπος Οδυσσέας Τσιμπίκης παρουσίασε το αεροσκάφος F16 και το ρόλο που έχει, τις εγκαταστάσεις της μοίρας και το έργο που επιτελείται. Αποστολή της 337 ΜΠΚ είναι η διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων με πρωτεύοντα ρόλο αναχαιτίσεως και δευτερεύοντα διώξεως – βομβαρδισμού, σύμφωνα με τα γενικά και ειδικά σχέδια, με σκοπό τη συμβολή της στην άμυνα της χώρας.
Αμέσως μετά η σχολή επισκέφτηκε την Μοίρα συντήρησης βάσης (ΜΣΒ) όπου και πραγματοποιήθηκε παρουσίαση των σωστικών μέσων και των κινητήρων των αεροσκαφών από προσωπικό και μηχανικούς της πολεμικής αεροπορίας που τους ανέλυσε την δομή και τα μέρη ενός κινητήρα αεροσκάφους ενώ τους ανέφερε περιστατικά και τρόπους αντιμετώπισης απρόβλεπτων καταστάσεων στον αέρα!
Το Σάββατο αναμένονταν από όλους τους συμμετέχοντες με ανυπομονησία αφού το πρόγραμμα περιείχε το πρακτικό κομμάτι όλων των βιωμάτων και γνώσεων που αποκτηθήκαν τις προηγούμενες ημέρες. Η μέρα περιείχε πτήση με υπερελαφρά αεροσκάφη της Αερολέσχης Λάρισας, ασκήσεις πεδίου με αλεξίπτωτο πλαγιάς και πτήση τηλεκατευθυνόμενων αεροπλάνων. Όλα τα παραπάνω πραγματοποιήθηκαν στο αεροδρόμιο της αερολέσχης Λάρισας στην Τερψιθέα όπου οι εκπαιδευόμενοι με την υποστήριξη των μελών της Αερολέσχης Λάρισας και ιδιαίτερα του προέδρου Χρήστου Λυτάρη αλλά και του μέλους και παλαιού αεροπροσκόπου Χρήστου Ζούπα καθώς και του αρχηγού 6ου Συστήματος Αεροπροσκόπων Βόλου Χρήστου Λιονταρίτη , έζησαν απίστευτες στιγμές στους αιθέρες , συμμετείχαν σε όλες τις δραστηριότητες και γνώρισαν την μαγεία μια πτήσης αλλά και την επαφή με τον αέρα μέσω του αεραθλητισμού.
Η σχολή έληξε την Κυριακή το μεσημέρι όπου ο αρχηγός της Σχολής Αντώνης Ευαγγέλου και ο Περιφερειακός Έφορος Παναγιώτης Κορδάς απένειμαν τιμητική πλακέτα στον Δκτή της 110 Πτέρυγας Μάχης Σμχο (Ι) Κων. Καραμεσίνη για την σημαντικότατη προσφορά της Πολεμικής μας Αεροπορίας στην προστασία του Έθνους μας , στο κοινωνικό σύνολο αλλά και στο Σώμα Ελλήνων Προσκόπων και στο πρόσωπό του ευχαρίστησαν όλο το στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό που συμμετείχε στην επιτυχία της σχολής .
Στη συνέχεια αφού έγινε η λήξη της σχολής όλοι πήρανε το δρόμο της επιστροφής για τα σπίτια τους , αυτή τη φορά όμως με ένα τεράστιο χαμόγελο χαραγμένο στα χείλη τους , γιατί είχαν ζήσει αυτές τις τέσσερις ημέρες στο αεροδρόμιο σαν αεροπόροι πραγματικοί , έτοιμοι να σκίσουν τους αιθέρες και να εμφυσήσουν στα αεροπροσκοπικά τμήματά τους τον ενθουσιασμό τις εμπειρίες και τις γνώσεις που απέκτησαν και να προάγουν σε όσο το δυνατόν περισσότερα Ελληνόπουλα μπορούν την Αθάνατη Αεροπορική ιδέα!
Κορδάς Παναγιώτης
Περιφερειακός Έφορος Προσκόπων
Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας