Οι μαθητές του Γυμνασίου Παλαμά για δεύτερη συνεχόμενη σχολική χρονιά (ξεκίνησαν τον Οκτώβριο 2017) καλλιεργώντας το αίσθημα του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης αφιέρωσαν χρόνο εκτός του διδακτικού τους ωραρίου και ανέλαβαν δράσεις που θα βοηθήσουν άμεσα και έμπρακτα συμμαθητές μας, συμπολίτες μας, συνανθρώπους μας οι οποίοι χρειάζονται οικονομική υποστήριξη. Αυτό το κάνανε μέσα από ένα εικαστικό εργαστήρι στο οποίο δημιουργήσανε κατασκευές από ξύλο, πέτρα και άλλα υλικά. Τα έργα τα παρουσιάσανε σε bazaars και τα χρήματα δώθηκαν σε αναγνωρισμένους συλλόγους φιλανθρωπικού έργου. Σχεδιάστηκε λοιπόν ένα καινοτόμο-πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο ¨Δημιουργώ και Βοηθώ¨ . Δημιούργησαν με όρεξη και μεράκι, αντικείμενα πχ. γούρια και στολίδια, λαμπάδες προκειμένου να συγκεντρώσουν χρήματα για να βοηθήσουν άλλα παιδιά που χρειάζονται οικονομική στήριξη.
Συνολικά αυτά τα δύο σχολικά έτη συγκεντρώθηκαν 700 ευρώ, αναλυτικά:
1)Τα έσοδα του φετινού τους φιλανθρωπικού bazaar, 250 ευρώ, διατέθηκαν στον Σύλλογο το «Χαμόγελο του Παιδιού» και στην «Κιβωτό του Κόσμου».
2)Την περσινή σχολική χρονιά οι μαθητές του Γυμνασίου Παλαμά διοργάνωσαν επίσης φιλανθρωπικά bazzar, και συγκεντρώσανε το ποσό των 450 ευρώ τα οποία δώθηκαν:
α) 130 ευρώ στην οικογένεια συμμαθήτριας τους στην πόλη μας που χρειαζόταν οικονομική στήριξη .
β) 70 ευρώ σε μαθητή από σχολείο της Κοζάνης που χρειαζόταν άμεσα να μεταφερθεί στην Αμερική για ιατρική βοήθεια και για την περίπτωση του μας ενημέρωσε με email το Υπουργείο Παιδείας.
γ) 250 ευρώ από τα οποία, κατατέθηκαν 100 ευρώ στο «Χαμόγελο του Παιδιού», 100 ευρώ στο Σύλλογο «Φλόγα» για παιδιά με νεοπλασματική νόσο και 50 ευρώ στην «Κιβωτό του Κόσμου».
δ) επίσης χαρίσανε 20 χειροποίητες εικόνες που φτιάξανε στο κατηχητικό του Ι.Ν. Αγίου Αθανασίου Ρούμ Παλαμά για ενίσχυση του δικού τους Bazaar.
Ακόμη την φετινή σχολική χρονιά οι μαθητές του σχολείου είναι και στην δράση «ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ»-πρόγραμμα εθελοντισμού εξ αποστάσεως του «Χαμόγελου του παιδιού» στο οποίο δημιούργησαν κάρτες για τα παιδιά που νοσηλεύονται σε παιδιατρικά νοσοκομεία της χώρας.
Μετά το ρήμα «αγαπώ», το «βοηθώ» είναι το πιο ωραίο ρήμα στον κόσμο.
Bertha von Suttner
Τονίζουμε ότι μέσα από τις συγκεκριμένες εμπειρίες ενισχύεται η διαμόρφωση ενεργών και κριτικά σκεπτόμενων μαθητών-πολιτών, γιατί για την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών εκτός από τις γνώσεις που προσφέρει το σχολείο χρειάζονται τέτοιες δράσεις για την ανάπτυξη του συναισθηματικού τους κόσμου.
Η πρωτοβουλία της υλοποίησης του προγράμματος ήρθε κατά τη γνώμη μας να καλύψει ένα κενό στη σχολική πραγματικότητα και του προγράμματος σπουδών του Γυμνασίου. Θεωρούμε ότι υπάρχει έλλειψη μαθημάτων βιωματικής εκπαίδευσης, όπου οι μαθητές να μπορούν πραγματικά να βιώσουν και να εκφράσουν συναισθήματα, να ζήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία με χαρά και να δημιουργήσουν έργα καλλιτεχνικού περιεχομένου. Μέσα από τους στόχους του προγράμματος καταφέραμε να είμαστε σε αυτό το πρόγραμμα πρωταγωνιστές, να μάθουμε να αλληλεπιδρούμε και να εκφράζουμε συναισθήματα, καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση, αντιληφθήκαμε τη σημασία της τέχνης στη ζωή του ανθρώπου και εκφράσαμε τις δημιουργικές μας ικανότητες στο εικαστικό εργαστήριο, γνωρίσαμε καλύτερα τον εσωτερικό τους εαυτό και τον εξωτερικό κόσμο μέσα από τις δράσεις του προγράμματος (Bazaar, επισκέψεις κλπ).