Ένα παλιό σύνθημα (έχει αποτυπωθεί και σε πανό της ΕΛΜΕ Καρδίτσας, αλλά έχει πολύ καιρό να “κυκλοφορήσει”) λέει: οταν το αδικο γινεται νομος η αντισταση ειναι καθηκον. Και τις μέρες αυτές -πρωτόγνωρες για όλους μας- το άδικο συνεχώς και αδιάκοπα νομοθετείται από την κυβέρνηση. Πραγματικός οδοστρωτήρας τόσο για το δικαίωμα στις σπουδές των μαθητών μας όσο και για τα εργασιακά μας δικαιώματα. Το πολυνομοσχέδιο που έφερε σαν το κλέφτη μέσα στην πανδημία ετοιμάζεται να το ψηφίσει στη Βουλή ενώ η τελευταία ντροπολογία της φέρνει κλιμακώνει την αντιδραστική της επίθεση.
Καθήκον μας να αντισταθουμε. Να σπάσουμε την καραντίνα της αδράνειας, της υποταγής, του “δε γίνεται τίποτα” καθώς γινονται πολλά και έρχονται κι άλλα και όλα εναντίον μας. Να κάνουμε το πρώτο αγωνιστικό βήμα μετά απο καιρό την Τετάρτη 13/5 συμμετέχοντας στην κινητοποίηση στην Κεντρική πλατεία στις 12.00μ.μ.
Η μάχη που πρέπει να δώσουμε με καθε τροπο και με καθε θυσια δεν αφορά στενά τον κλάδο. Αφορά όλους τους εργαζόμενους και τις συνθήκες δουλειάς τους. Αφορά το λαό και το δικαίωμα των παιδιών του στις σπουδές. Αφορά τα στοιχειώδη δημοκρατικά δικαιώματα. Μας γυρίζουν, εμάς και τα παιδιά, στα σχολεία χωρίς καμία υγειονομική διασφάλιση και, ταυτόχρονα, προωθούν ομοβροντία βαρβαρότητας. Γι αυτό το κάλεσμα αφορά γονείς μαθητές όλο το λαό.
Για να συνεχίσουμε τον αγώνα και μπροστά στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ την Τρίτη 19/5 στις 8μμ στην αυλή του Εσπερινού Σχολείου, πρέπει να ξεκαθαριστούν μερικά πράγματα. Επειδή η μισή αλήθεια που προβάλλουν οι συνδικαλιστικές ηγεσίες είναι επικίνδυνη, σημειώνουμε ότι η πρόσφατη τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας στην πραγματικότητα θεσμοθετεί δύο πράγματα:
Α. Την εξ αποστάσεως ψευτο-εκπαίδευση («κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης»!) για κάθε περίπτωση που οι μαθητές «δεν δύνανται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία» και
Β. Τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος σε περίπτωση επιδημικών νόσων.
- Είμαστε μπροστά σε κάτι «μεγάλο» που αφορά συνολικά τον κόσμο της εργασίας και που αποτελεί όνειρο του κεφαλαίου εδώ και δεκαετίες. Η τηλε-εργασία που θα θεσμοθετηθεί συνολικά, όπως λέει η κυβέρνηση, σημαίνει μια σειρά ανατροπές στις εργασιακές συνθήκες. Τα ωράρια χάνονται, οι άδειες συνοδεύονται από δουλειά, ο έλεγχος είναι δεδομένος. Ταυτόχρονα πλησιάζουν και όλα τα «τηλε» που στόχο θα έχουν να συντρίψουν τη δυνατότητα συλλογικής συζήτησης και δράσης (τηλε-συνελεύσεις, τηλε-ψηφοφορίες σε σωματεία κλπ.)
- Στο χώρο της εκπαίδευσης η τροπολογία (και όλα τα «τηλε» που έρχονται) σημαίνουν μερικά πολύ σοβαρά πράγματα. Η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» και η ζωντανή αναμετάδοση φέρνουν:
Α. Την εικονική δημιουργία μιας εκπαίδευσης χωρίς σχολεία, χωρίς εκπαιδευτικούς, χωρίς ανάγκη κτιριακών υποδομών, με όρια μαθητών στην τάξη που δεν έχουν καμία σημασία, με νομιμοποιημένη την αδιοριστία.
Β. Μια φασίζουσα λογική ελέγχου, με τελικό στόχο τη συντριβή κάθε ελευθερίας σκέψης μέσα στο σχολείο. Παρακάμπτει χωρίς καν να το νομοθετεί τις μαθητικές αποχές και καταλήψεις, τις απεργίες των καθηγητών, τις απεργίες των ΜΜΜ.
- Μήπως «άλλο εξ αποστάσεως εκπαίδευση και άλλο κάμερες στην τάξη»; Οι κάμερες στην τάξη, πράγματι, χτυπάνε δικαιολογημένα μια ευαίσθητη χορδή που σχετίζεται με το απόρρητο των σχέσεων που διαμορφώνονται σε μια σχολική τάξη και αποτελούν μια νέα αντιδραστική κλιμάκωση της επίθεσης. Όμως η ουσία είναι ίδια. Στα webex και στα eclass όλα, επίσης, είναι υπό παρακολούθηση και έλεγχο. Οι κάμερες δεν είναι στην τάξη αλλά είναι στα σπίτια των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Καταλαβαίνουμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που κάτω από έναν συνδυασμό παραγόντων (διάθεση κοινωνικής προσφοράς και αποπροσανατολισμός από τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες) μπήκαν στις πλατφόρμες του υπουργείου. Αποδεικνύεται τώρα περίτρανα ότι κανένα φιλότιμο (όταν δεν συνοδεύεται από συλλογική αντίσταση) δεν εκτιμάει ο αντίπαλος. Αλλά το χρησιμοποιεί για να κλιμακώσει την επίθεσή του.
- Αν είναι έτσι τα πράγματα για τους συναδέλφους, δεν είναι καθόλου έτσι για τις συνδικαλιστικές ηγεσίες. ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ/ΕΡΑ-ΠΑΜΕ-ΠΕΚ/ΔΗΣΥ, με μια αξιοθαύμαστη ομοψυχία και με πλήρη συναίσθηση του εγκλήματος που διαπράττουν, έριξαν νερό στο μύλο των πλατφορμών του υπουργείου με αποτέλεσμα να αποθρασύνουν την κυβερνητική επίθεση. Τώρα προσπαθούν να μας πείσουν ότι ο ήλιος ανατέλλει από τη δύση και ότι «άλλο εξ αποστάσεως και άλλο ζωντανή αναμετάδοση». Τα δάκρυα της υποταγής, όμως, είναι κροκοδείλια. Αυτοί που ζητούσαν «tablet για όλους για να δουλέψει σωστά τη τηλε-εκπαίδευση», τώρα τι θα ζητήσουν; Κάμερες υψηλής ανάλυσης; Επίδομα καλλωπισμού, μιας που θα βγαίνουμε στο… γυαλί;
- Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι και η στάση τους για την τροπολογία. ΟΛΟΙ τους αναδεικνύουν μόνο την αντίθεση στη ζωντανή αναμετάδοση αλλά αποδέχονται όλη τη θεσμοθέτηση της εξ αποστάσεως ψευτοεκπαίδευσης και της τηλε-εργασίας. Στην ουσία ζητάνε βελτίωση της τροπολογίας και όχι ανατροπή της! Αποδέχονται τη δημιουργία μιας εκπαίδευσης χωρίς σχολεία, γίνονται συνυπεύθυνοι στην πολιτική της αδιοριστίας, του ασφυκτικού κυβερνητικού ελέγχου, της αξιολόγησης και της συντριβής των δικαιωμάτων στις σπουδές, στις δημοκρατικές-συνδικαλιστικές ελευθερίες και στην ανθρώπινη δουλειά. Τέλος για τον ισχυρισμό τους για το «τεχνικά ανέφικτο» του live-streaming, οι χορηγοί και οι «δωρεές» τους είναι καθ΄οδόν.
- Ας θυμίσουμε την αλληλουχία των γεγονότων τους τελευταίους δύο μήνες: Κλείσιμο σχολείων γιατί «η νεολαία είναι υγειονομική βόμβα» – πλατφόρμες εξ αποστάσεως ψευτοεκπαίδευσης «μόνο για να διατηρείται μια επαφή αυτές τις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας» – «πιθανή χρησιμοποίησή της για να προχωρήσει η ύλη μόνο αν γίνει και δια ζώσης» – άνοιγμα σχολείων (χωρίς κανέναν πραγματικό υγειονομικό όρο) γιατί «η νεολαία είναι υγειονομικά ακίνδυνη» – θεσμοθέτηση της εξ αποστάσεως για ΚΑΘΕ ΛΟΓΟ και ως κανονική εκπαιδευτική διαδικασία – θεσμοθέτηση της ζωντανής αναμετάδοσης – ταυτόχρονη προώθηση του πιο αντιδραστικού εκπαιδευτικού νομοσχεδίου των τελευταίων δεκαετιών. Τι έδωσε, άραγε τον αέρα στην κυβέρνηση για τέτοια επέλαση με αστρονομική ταχύτητα; Για μας είναι καθαρό: Τον αέρα τον έδωσε η υποταγμένη συνδικαλιστική ηγεσία σε ΟΛΜΕ-ΔΟΕ, η οποία έγινε dealer της τηλε-εκπαίδευσης, η οποία ακόμα και τη στάση εργασίας για την τυχοδιωκτική και επικίνδυνη επιλογή της κυβέρνησης να ανοίξει τυφλά τα σχολεία, την υπονόμευσε ανοιχτά (ενώ κάποιοι ως πολύ «καλά παιδιά» κατήγγειλαν και την ΟΛΜΕ για τη στάση εργασίας)! Η οποία ηγεσία αρνήθηκε την πραγματοποίηση γενικών συνελεύσεων γιατί «δεν θα είχαν επιτυχία»!
- Ως Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών κρατήσαμε από την αρχή μια καθαρή στάση για το ζήτημα. Αναδείξαμε κόντρα στην κυβέρνηση, στα παπαγαλάκια της και στο μπλοκ των ηγεσιών στις ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, τον επικίνδυνο δρόμο που ανοίγει η νομιμοποίηση της εξ αποστάσεως ψευτο-εκπαίδευσης, καλέσαμε τους συναδέλφους να μείνουν δίπλα στα παιδιά με κάθε τρόπο αλλά ΕΞΩ από τις υπουργικές ψηφιακές πλατφόρμες. Αυτός ήταν και ο λόγος που υψηλά συστημικά ΜΜΕξαπάτησης λύσσαξαν εναντίον μας.
- Ας το έχουμε όλοι σίγουρο. Αν αναπτυχθεί ένας αγώνας του λαού ή των εκπαιδευτικών κόντρα στη βάρβαρη πολιτική του συστήματος, θα έχουμε πολλούς μηχανισμούς εναντίον μας. Μην περιμένει κανείς συμπάθεια από τα ΜΜΕξαπάτησης. Οσο μεγαλύτερη είναι η λύσσα τους εναντίον μας, τόσο καλύτερα θα σημαίνει ότι πάμε. Γιατί τα «καλά παιδιά» πάνε στην κόλαση του μαύρου μέλλοντος που μας ετοιμάζει το σύστημα.
Συμμετέχουμε στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ την Τρίτη 19/5 στις 8μμ στην αυλή του Εσπερινού Σχολείου
- Καταγγέλλουμε τον κυβερνητικό τυχοδιωκτισμό να ανοίξει τα σχολεία χωρίς να υπάρχει κανένας υγειονομικός όρος. Γενναία μείωση της ύλης, γενναία αύξηση των εισακτέων.
- Κανένας εκπαιδευτικός στις πλατφόρμες της εξ αποστάσεως ψευτοεκπαίδευσης του υπουργείου – καμία ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος. Όχι στον εργασιακό μεσαίωνα της τηλε-εργασίας.
- Κάτω τα χέρια από τους μαθητές μας – κάτω τα χέρια από τους εκπαιδευτικούς – κάτω τα χέρια από τις ελευθερίες.
Όχι στην «εκπαίδευση» χωρίς σχολεία – όχι σε σπουδές, δουλειά χωρίς δικαιώματα!