Συνάντηση του Δ/ντη Δ.Ε. κ. Τζέλλου με τους Δ/ντες όλων των σχολικών μονάδων της Δ.Ε.
Χωρίς προβλήματα και με τα βιβλία να περιμένουν τους μαθητές και όχι το αντίθετο όπως άλλες χρονιές, θα ξεκινήσει και φέτος η σχολική χρονιά. O Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καρδίτσας κ. Γιώργος Τζέλλος συναντήθηκε με τους Διευθυντές όλων των σχολικών μονάδων Δ.Ε. του Νομού, με τους οποίους συζήτησε τυχόν προβλήματα, ενώ ευχήθηκε καλή σχολική χρονιά.
Ο κ. Τζέλλος
«Πριν απ’όλα καλωσορίζουμε τον Πρόεδρο του συνδικαλιστικού μας οργάνου, της ΕΛΜΕ, τον κ. Σωκράτη Παππά, το συνάδελφο αιρετό εκπρόσωπό μας κ. Σίσκο Αθανάσιο, καθώς και τους Υπευθύνους ΚΕΣΥΠ, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων και Αγωγής Υγείας. Η παρουσία όλων σας μας τιμά ιδιαίτερα.
Κυρίες και Κύριοι Δ/ντες.
Σας καλωσορίζω στη πρώτη μας συνάντηση της νέας σχολικής χρονιάς που μόλις άρχισε. Η συνάντηση αυτή έχει ως σκοπό να μας δοθεί η ευκαιρία να ανταλλάξουμε τους προβληματισμούς μας και τις προτάσεις μας, για μια καλύτερη εκπαίδευση των παιδιών του νομού μας. Θα σας επαναλάβω αυτό που και τον Νοέμβριο του 2007 σε ανάλογη συνάντησή μας, σας είχα επισημάνει: Γνωρίζω ότι απευθύνομαι σε έμπειρους και καταξιωμένους συναδέλφους και γι’αυτό οι όποιες επισημάνσεις μου δεν έχουν την έννοια της αυθεντίας. Απλά κατάθεση σκέψεων και προβληματισμών. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι θεωρώ πρώτιστης σημασίας την αγαστή συνεργασία της Δ/σης Δ/θμιας Εκπ/σης, με τις Διευθύνσεις των σχολικών μονάδων. Θεωρώ το Σχολείο ως Εκπαιδευτική Μονάδα, δηλ. ως χώρο στον οποίο εμπλέκονται όσοι συμμετέχουν στη διαδικασία διαμόρφωσης και άσκησης της Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Θεωρώ επίσης επιτακτική τη ανάγκη η Εκπαιδευτική μονάδα να σχεδιάζει, να προγραμματίζει, να αξιολογεί, να κάνει απολογισμό, να καινοτομεί και να παρεμβαίνει με γνωμοδοτήσεις ακόμα και στη διαμόρφωση της Εκπαιδευτικής πολιτικής και στην κριτική υποστήριξη των εκπαιδευτικών αλλαγών. Έτσι το Σχολείο αποκτά νόημα, είναι ζωντανό, γίνεται προσιτό, ελκυστικό και ευχάριστο, αποκτά ευελιξία και κυρίως αποκτά τη δική του ξέχωρη προσωπικότητα.
Σ’ αυτή την προσπάθεια σημαίνοντα ρόλο παίζει η προσωπικότητα κυρίως του Διευθυντή ή της Διευθύντριας. Δε θα καταναλώσω το χρόνο σας για να αναφερθώ λεπτομερειακά στα αυτονόητα καθήκοντά σας, που άλλωστε προκύπτουν από τη νομοθεσία και το καθηκοντολόγιο, τα οποία θεωρώ ότι πρέπει να γνωρίζετε. Επιτρέψτε μου μόνο να αναφερθώ επιλεκτικά και επιγραμματικά σε ελάχιστα σημεία τα οποία θεωρώ ότι πρέπει να τονιστούν. Άλλωστε αν έχετε να επισημάνετε, να ρωτήσετε ή και να σχολιάσετε κάποια από αυτά, θα σας δοθεί χρόνος μετά την ολοκλήρωση των προγραμματισμένων ομιλητών, να λάβετε, όσοι θέλετε, το λόγο. Κατ’αρχήν θεωρώ ότι ο Δ/ντής δεν είναι μόνον απλός διεκπαιρεωτής των άνωθεν εντολών. Ο Δ/ντής είναι η κορυφή της ιεραρχικής πυραμίδας του σχολείου αλλά ταυτόχρονα ο συνεργάτης, ο συνάδελφος, ο προσιτός στους υφισταμένους του, καταδεκτικός με τους μαθητές και τους γονείς, και διαθέσιμος σε κάθε μεμονωμένο άτομο ή συλλογικό όργανο που έχει τη πρόθεση να συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων του σχολείου. Είναι η κινητήρια δύναμις που, μαζί με τους Εκπαιδευτικούς, διαμορφώνει την «ατμόσφαιρα», το κλίμα της Εκπαιδευτικής μονάδας. Αποτελεί τον κινητήριο μοχλό προώθησης της πολιτικής της Εκπαιδευτικής μονάδας και είναι το κλειδί για την ενεργό ανάμειξη των διδασκόντων στα δρώμενα του σχολείου, την ενίσχυση στην ανάληψη πρωτοβουλιών και γενικότερα στην αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου. Ενισχύει την αυτοεκτίμηση, τον αμοιβαίο σεβασμό της προσωπικότητας καθώς και την αλληλοκατανόηση μεταξύ υφισταμένων και προϊσταμένων, ώστε να εδραιώνονται οι ανθρώπινες σχέσεις και να δημιουργείται ευνοϊκό κλίμα συνεργασίας όλων των μελών. Ένας τέτοιος ρόλος χρειάζεται απόλυτη επαγγελματική συνείδηση. Μόνον έτσι το σχολείο θα αντιμετωπίσει προβληματικά ζητήματα της σύγχρονης πραγματικότητας όπως π.χ παραβατικότητα, αποκλεισμό, εγκατάλειψη κ.ά. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πριν κλείσω θα μου επιτρέψετε να σας καλέσω ακόμη μια φορά να συστρατευθούμε όλοι μαζί για μια καλύτερη εκπαίδευση, για ένα καλύτερο εργασιακό κλίμα, για μια νοοτροπία που αρμόζει σε εκπαιδευτικούς. Τα όσα πράξαμε τη χρονιά που πέρασε ανήκουν στο παρελθόν αλλά αποτελούν ισχυρό κομμάτι της αφετηρίας της νέας σχολικής χρονιάς. Σας καλώ να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό και εφέτος, και σύντομα θα δούμε την Παιδεία μας σε καλύτερο επίπεδο. Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά χωρίς πολλά από τα προβλήματα του παρελθόντος. Έτσι:
- Για πρώτη φορά, όπως επισήμανε και ο Υπουργός Παιδείας κ. Στυλιανίδης τα βιβλία περιμένουν τους μαθητές και όχι το αντίστροφο.
- Τα προβλέψιμα λειτουργικά κενά τα οποία μας δώσατε έχουν καλυφθεί.
- Η εισαγωγική επιμόρφωση των νεοδιοριζόμενων συναδέλφων τελειώνει πριν την έναρξη των μαθημάτων.
- Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και η Ενισχυτική Διδασκαλία αρχίζουν ταυτόχρονα με την έναρξη των μαθημάτων.
- Τα εβδομαδιαία Ωρολόγια Προγράμματα των σχολείων είναι έτοιμα και οι μαθητές θα αρχίσουν την πλήρη εκπαίδευσή τους από την πρώτη κιόλας ημέρα.
Κες και Κοι συνάδελφοι, όπως διαπιστώνετε και από την Οδηγία του ΥΠΕΠΘ για τον Προγραμματισμό του Εκπαιδευτικού Έργου που έχετε λάβει, για πρώτη φορά υπάρχει συγκεκριμένος μπούσουλας που βοηθάει τα σχολεία στη χάραξη και τον προγραμματισμό του έργου μας για τη χρονιά που τώρα αρχίζει. Όλα αυτά είναι δείγματα ότι από την Πολιτεία γίνεται μια σοβαρή προσπάθεια για βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Ίσως μπορούσαν, ή και μπορούν να γίνουν πολλά ακόμη. Ευελπιστώ ότι με τη συμβολή όλων μας, θα επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό και θα ανεβάσουμε την Παιδεία στα επίπεδα που της αρμόζει.
Κλείνοντας, θα ήθελα για μια ακόμη φορά να σας ευχηθώ καλή σχολική χρονιά και να σας διαβεβαιώσω ότι η Διεύθυνση θα στέκεται δίπλα σας σε κάθε προσπάθειά σας για την Αγωγή και Εκπαίδευση των νέων του τόπου μας».
Ο κ. Παππάς
Στη συνέχεια ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Καρδίτσας κ. Σωκράτης Παππάς, έκανε τον ακόλουθο χαιρετισμό: «Αρχές Σεπτεμβρίου και εμείς οι εκπαιδευτικοί ερχόμαστε πάλι στην επικαιρότητα. Αρχίζει μια νέα σχολική χρονιά. Οι προσδοκίες μας από αυτή είναι πολλές. Όλη η εκπαιδευτική κοινότητα εύχεται να λειτουργήσουν όλα άψογα και να υπάρξουν το δυνατό λιγότερα προβλήματα, ώστε η λειτουργία των σχολικών μονάδων να είναι εύρυθμη και ομαλή. Είμαι βέβαιος ότι τόσο εσείς ως διευθυντές, όσο και η διοίκηση της Δ.Ε. θα προσπαθήσετε προς αυτή την κατεύθυνση. Εμείς οι συνδικαλιστές θα σταθούμε δίπλα σας και θα συμβάλλουμε με τον τρόπο μας για το καλό των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης στο Νομό. Είναι γνωστό ότι ο κλάδος μας αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα: εκπαιδευτικά, οικονομικά, ασφαλιστικά κ.α. Θα προσπαθήσουμε να τα αναδείξουμε και να αγωνιστούμε για την επίλυσή τους. Ελπίζω κατά τη φετινή σχολική χρονιά με τη βοήθεια όλων μας τα περισσότερα από αυτά να βρουν λύση. Εύχομαι σε όλους υγεία, δύναμη, εποικοδομητική συνεργασία και καλά αποτελέσματα».