Χωρίς απάντηση σειρά ερωτημάτων για την ελεγχόμενη στάθμευση


Το περασμένο Σάββατο με συνέντευξη τύπου οι διοικούντες τον Δήμο (Βερίλλης – Ζησοπούλου – Νίκου) ανακοίνωσαν την έναρξη εφαρμογής της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης.

Τη διαφωνία μας για τον τόπο εφαρμογής του συστήματος διατυπώσαμε στα πλαίσια συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου αλλά και με δημοσίευμα στον τοπικό τύπο.

Εδώ κι ένα μήνα περίπου (22/9) προκειμένου να έχουμε πληρέστερη πληροφόρηση για λεπτομέρειες αλλά και απορίες που υπάρχουν σχετικά με την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης, υποβάλλαμε με έγγραφό μας μια σειρά ερωτήσεις στην αρμόδια αντιδήμαρχο κα Ζησοπούλου, με την παράκληση να μας απαντήσει σύντομα. Το κάναμε για να της δώσουμε την ευχέρεια χρόνου να μας απαντήσει ολοκληρωμένα, αλλά και για να αποφύγουμε την υποβολή των ερωτήσεων σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με αποτέλεσμα ίσως να κατηγορηθούμε για παρακώλυση της λειτουργίας του.

Μάταια όμως μέχρι σήμερα περιμένουμε απαντήσεις παρόλο που την εβδομάδα που διανύουμε αρχίζει ο χρόνος εφαρμογής του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης. Να υποθέσουμε λοιπόν ότι η κα Ζησοπούλου ή μας αγνοεί επιδεικτικά ή δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει μια σειρά ζητημάτων για τον ακριβή τρόπο εφαρμογής του όλου συστήματος και αποφεύγει να απαντήσει.

Όπως όμως και να έχουν τα πράγματα εμείς δημόσια πλέον της θέτουμε ξανά τα ερωτήματα και περιμένουμε τις απαντήσεις της:

1. Δικαιούνται οι επαγγελματίες που η έδρα τους είναι στην περιοχή ελεγχόμενης στάθμευσης ή οι εργαζόμενοι που εργάζονται στην ίδια περιοχή και που δεν διαθέτουν επαγγελματικό αυτοκίνητο να έχουν κάρτα μονίμου κατοίκου;

2. Μια οικογένεια που κατοικεί στη περιοχή και διαθέτει 2 αυτοκίνητα δικαιούται να έχει 2 κάρτες μονίμου κατοίκου; Εάν ναι με τι ποσό θα επιβαρυνθεί.

3. Η αμοιβή του ΕΜΠ είναι το 55% των συνολικών εσόδων της ελεγχόμενης στάθμευσης (δηλ. κάρτες μονίμων κατοίκων συν κάρτες επισκεπτών συν πληρωμές από κινητά) ή των επισκεπτών μόνο;

4. Η κάρτα μονίμου κατοίκου μπορεί να αγοραστεί από το κινητό ή αγοράζεται μόνο από τις υπηρεσίες του δήμου;

5. Πως ορίζονται οι θέσεις στάθμευσης στους δρόμους όπου μία πολυκατοικία δείχνει στα σχέδια μία είσοδο προς το εσωτερικό παρκινγκ και στην πράξη χρησιμοποιεί πολύ περισσότερες εισόδους;

6. Διερευνήθηκαν εναλλακτικά συστήματα στάθμευσης (πχ το σύστημα της Λάρισας) πριν καταλήξουμε στο συγκεκριμένο ή όχι; Αν ναι υπάρχουν εκθέσεις που κάνουν συγκριτική αξιολόγηση των συστημάτων αυτών;

7. Διερευνήθηκε εναλλακτικά με το ΕΜΠ άλλη εταιρεία ή φορέας που θα μπορούσε να προσφέρει τις ίδιες υπηρεσίες με μικρότερο κόστος;

8. Έχει γίνει οικονομική μελέτη βιωσιμότητας από την οποία προκύπτει ότι οι χρεώσεις (180€/εξάμηνο ή 300€/έτος) επαρκούν για την κάλυψη των δαπανών του ΕΜΠ και του Δήμου; Το σύστημα θα είναι απλώς ανταποδοτικό, κερδοφόρο ή ελλειμματικό καλυπτόμενα από άλλα έσοδα του Δήμου;

9. Παρακαλούμε να μας αναφέρετε ποιες είναι ακριβώς οι υπηρεσίες του ΕΜΠ, τι εξοπλισμό θα παρέχει. Ακόμα, ποιόν εξοπλισμό και ποια τεχνογνωσία θα έχουμε σαν δήμος μετά από τους 18 μήνες λειτουργίας. Θα είμαστε σε θέση να λειτουργήσουμε την ελεγχόμενη στάθμευση χωρίς την βοήθεια (και συνεπαγόμενη χρέωση) του ΕΜΠ;

                                                           Για τους Δημοτικούς Συμβούλους
                                                                της μείζονος μειοψηφίας:

                                                                       Χρήστος Τέγος

Προηγούμενο άρθρο Olympia Mall: Ήρθε για να αλλάξει τη ζωή μας
Επόμενο άρθρο Κάλεσμα για μαζική συμμετοχή στην απεργία