Ειδήσεις

Το 2ο ΕΠΑΛ Καρδίτσας πραγματοποίησε Online υποδοχή σε πρόγραμμα Erasmus+


Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+/KA2 με τίτλο “Creativity through stories” και κωδικό 2018-RO01-KA229-049578_3,μαθητές και εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Πολωνία, και τη Ρουμανία, συναντήθηκαν online, στην Καρδίτσα, από 14 μέχρι και 18 Δεκεμβρίου 2020 για να δείξουν άλλη μια φορά πόσο δημιουργικοί μπορούν να γίνουν. Αρχικά η συνάντηση ήταν προγραμματισμένη, δια ζώσης τον περασμένο Μάρτιο, αλλά είχε αναβληθεί, λόγω της Πανδημίας Covid-19.

Τo σχολείο υποδοχής 2ο ΕΠΑΛ Καρδίτσας, αξιοποιώντας τη δυνατότητα που παρέχεται από τον ΙΚΥ, μετά από συνεννόηση με τους εταίρους, οργάνωσε και υποδέχθηκε διαδικτυακά τους εταίρους του προγράμματος, με χαμόγελα και φιλόξενη διάθεση, έχοντας προετοιμάσει δραστηριότητες online, όπως προβλέπονταν. Η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε από εκπαιδευτικούς καιμαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Καρδίτσας.

Μετά από το καλωσόρισμα του  Έλληνα συντονιστή του προγράμματος, ακολούθησε χαιρετισμός από το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Σωκράτη Παππά, ο οποίος αναφέρθηκε στη χρησιμότητα των προγραμμάτων Erasmus+, δηλώνοντας υποστήριξη σε παρόμοιες δράσεις που προωθούν τη δημιουργικότητα των μαθητών και τη συνακόλουθη βελτίωσή τους στην επίδοσή  και στην απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων-ικανοτήτων.

Στη συνέχειαο διευθυντής του 2ου ΕΠΑΛ, κ. Αναστάσιος Τσίρας, καλωσόρισε τους ξένους μαθητές και εκπαιδευτικούς, αναφέροντας τη σημασία των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων στη δημιουργία της εικόνας του σύγχρονου σχολείου, δηλώνοντας τη λύπη του που το σχολείο δεν έχει τη δυνατότητα να τους υποδεχθεί διά ζώσης και να τους δείξει την ελληνική φιλοξενία από κοντά.

Ακολούθησε η εφαρμογή του εγκεκριμένου προγράμματος, με τους μαθητέςνα παρουσιάζουν τη χώρα, την πόλη και το σχολείο τους.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε onlineξενάγηση στους χώρους του σχολείουκαι έγιναν διάφορα Workshops και δραστηριότητες σχετικές με το πρόγραμμα.

Οι μαθητές συνεργάστηκαν άψογα από την πρώτη στιγμή και ανέπτυξαν τις  γλωσσικές τους δεξιότητες επικοινωνώντας στην αγγλική γλώσσα, δημιουργώντας νέες φιλίες και γνωρίζοντας συμμαθητές τους από άλλες χώρες.

Αντικείμενο των δραστηριοτήτων της συνάντησης αυτής ήταν η παρουσίαση ιστοριών με σημαντικά πρόσωπα της κάθε χώρας, με τη χρήση διαφόρων συνεργατικώνεργαλείων web 2.0 όπως π.χ. Quiz, Padlets, ζωγραφικής, συγγραφής συνεργατικών κειμένων και ιστοριών, διαγωνισμών, δημιουργία συνεργατικών χαρτών της Ευρώπης, με πληροφορίες για τα σημαντικά πρόσωπα που παρουσίασε η κάθε χώρα. κλπ. Χαρακτηριστικό αυτών των εργαλείων είναι ότι οι μαθητές μπορούν ταυτόχρονα να συνεργάζονται στο ίδιο έργο (κείμενο, ζωγραφική, φύλλο εργασίας, quiz, κ.ά.) σε πραγματικό, κι ας βρίσκονται ο καθένας σε διαφορετικές χώρες.

Οι μαθητές παρουσίασαν ιστορίες της πατρίδας τους με τρόπο αυθόρμητο και ευρηματικό, προώθησαν τη δημιουργική διαπολιτισμική σκέψη μέσω δραστηριοτήτων, δημιούργησαν  ατμόσφαιρα αμοιβαίου σεβασμού και αποδοχής και χάρηκαν συμμετέχοντας σε σειρά διασκεδαστικών δραστηριοτήτων ice-breaking.

Το ελληνικό σχολείο παρουσίασε τον ήρωα του τρωικού πολέμου, τον πολυμήχανο Οδυσσέα, σε δραματοποιημένη παρουσίαση, ως χαρακτηριστικό εκπρόσωπο της ελληνικής δημιουργικότητας και εφευρετικότητας. Εξ ίσου πρωτότυπες και εντυπωσιακές ήταν και οι παρουσιάσεις των εταίρων του προγράμματος.

Οι μαθητές συνεργάστηκαν στηνπλατφόρμα eTwinning και δημιούργησαν έγγραφο Padletκαι παρουσιάστηκαν στους συμμαθητές τους από τις άλλες χώρες,ανταλλάσσοντας απόψεις για τα ενδιαφέροντά τους και τη ζωή τους στις χώρες τους.

Οι συντονιστές του προγράμματος συνεργάστηκαν για να προγραμματίσουν και να διευθετήσουν τις εργασίες που υπολείπονται για την ολοκλήρωση του, δεδομένου ότι η κινητικότητα στην Καρδίτσα ήταν η τελευταία της σειράς, αφού είχαν προηγηθεί οι κινητικότητες στο Iskenderunτης Τουρκίας, στο Barcanesti της Ρουμανίας, στη Nidzica της Πολωνίας και στη Sofiaτης Βουλγαρίας. Συνεργάστηκαν στην έκδοση των απαιτούμενων εγγράφων και πιστοποιητικών συμμετοχής, των σχετικών αναφορών και του εγγράφων, την αξιολόγηση των διαδικασιών της κινητικότητας,  τη λειτουργία και συμπλήρωση των ιστοσελίδων, του eTwinning και των λοιπών υποχρεώσεων του προγράμματος.

Οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν Οnline σημεία ενδιαφέροντος της Καρδίτσας, όπως το Αρχαιολογικό μουσείο, τη Δημοτική Πινακοθήκη, το Παυσίλυπο κ.ά. Οι φιλοξενούμενοι ενθουσιάστηκαν με την παρουσίαση των Μετεώρων και της ιστορίας τους, με τη λίμνη Πλαστήρα και το υπέροχο τοπίο της και με το ιστορικό κέντρο της Αθήνας και κυρίως την Ακρόπολη και το μουσείο της.

Ο αποχαιρετισμός και το κλείσιμο του προγράμματος ήταν συγκινητικό με τους μαθητές να δηλώνουν ότι βίωσαν μια καταπληκτική εμπειρία, έμαθαν πολλά για τους μακρινούς τους φίλους κι ευχήθηκαν να βρεθούν στο σύντομο μέλλον στην Ελλάδα, και να χαρούν από κοντά όλα όσα γνώρισαν. Ο κάθε εταίρος έψαλλε τα κάλαντα στη γλώσσα τουενώ κορυφαία ήταν η στιγμή που όλοι οι συμμετέχοντες έψαλλαν ταυτόχρονα τα Κάλαντα.

Ανταλλάσσοντας ευχές για Καλές Γιορτές και καλή Χρονιά έκλεισαν τη συνάντηση, όλοι ευχαριστημένοι, πλουσιότεροι σε γνώσεις, με νέους φίλους, με αξέχαστες και μοναδικές εμπειρίες, ελπίζοντας να έχουν ξανά την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε προγράμματα Erasmus+.

Προηγούμενο άρθρο Στο Σταυρό βρέθηκε ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Β. Τσιάκος
Επόμενο άρθρο Εκκλησιαστικά νέα