Ειδήσεις

Το Τείχος είχε τη δική του ιστορία


Την Παρασκευή στις 9 Νοεμβρίου 2018 οι μαθητές της Γ’ Τάξης του Μουσικού Γυμνασίου Καρδίτσας που διδάσκονται Γερμανικά παρουσίασαν μια εργασία σχετικά με την Πτώση του Τείχους του Βερολίνου. Όλα ξεκίνησαν από την επιθυμία των μαθητών να παρακολουθήσουν μια γερμανική ταινία. Η ταινία που επιλέχθηκε ήταν το Good Bye, Lenin (2003) που αναφέρεται στο Τείχος του Βερολίνου. Πριν από την προβολή της ταινίας έγινε μια μικρή ιστορική αναφορά στα γεγονότα που αφορούσαν το Τείχος του Βερολίνου, ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενό της. Η προβολή όμως της ταινίας ήταν αυτή που πραγματικά κέντρισε και ζωντάνεψε το ενδιαφέρον των μαθητών για το συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός. Έτσι αποφάσισαν να ψάξουν περισσότερες πληροφορίες διερευνώντας την ιστορία του Τείχους, τα αίτια τη ανέγερσής του, το συμβολισμό του και τους λόγους για τους οποίους τελικά έπεσε στις 9 Νοεμβρίου του 1989.

Οι μαθητές παρακολουθούσαν την ταινία σε αποσπάσματα και παράλληλα συγκέντρωναν πληροφορίες. Ωστόσο δεν περιορίστηκαν στο καθαρά ιστορικό-πολιτικό πλαίσιο, διότι και τα πολιτισμικά ερεθίσματα της ταινίας δεν τους άφησαν ασυγκίνητους. Έτσι μια ομάδα μαθητών ανέλαβε να ζωγραφίσει κάποια από τα graffiti σύγχρονων καλλιτεχνών που διακοσμούν το Τείχος στην ανατολική πλευρά και μια άλλη ομάδα να βρει τραγούδια που αναφέρονται στο Τείχος. Όλοι οι συμμετέχοντες έδωσαν κυριολεκτικά αγώνα δρόμου, ώστε να προλάβουν να δουν την ταινία, να ψάξουν πληροφορίες, να ζωγραφίσουν και να ολοκληρώσουν την εργασία τους μέχρι στις 9 Νοεμβρίου και να μπορέσουν να γιορτάσουν τα 29 χρόνια από την Πτώση του Τείχους. Η όρεξη για δουλειά, η φαντασία, το ταλέντο και η δημιουργικότητά τους συνέβαλαν στο να παρουσιάσουν ένα ολοκληρωμένο και καλαίσθητο αποτέλεσμα.

Με αυτό τον τρόπο απέκτησε το μάθημα των Γερμανικών μια άλλη προοπτική. Στόχος της ξενόγλωσσης διδασκαλίας δεν είναι πια να διδάσκονται οι μαθητές τη γερμανική γλώσσα αποστειρωμένη από κάθε πολιτισμικό στοιχείο κατακτώντας απλά το λεξιλόγιο και γνωρίζοντας τη γραμματική δομή της γλώσσας, αλλά να εξοικειωθούν με την ιστορία και τον πολιτισμό που είναι συνυφασμένα με τη γερμανική γλώσσα. Μέσα από αυτή την προσπάθεια δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές να δουν με περισσότερο ενδιαφέρον το αντικείμενο που διδάσκονται και καταδείχθηκε η πολυδιάστατη ωφέλεια που προσφέρει η εκμάθηση της ξένης γλώσσας, η οποία δεν περιορίζεται στην απλή επικοινωνία με το λαό μιας άλλης χώρας.

Προηγούμενο άρθρο Επίσκεψη του νέου Αστυνομικού Δ/ντή Καρδίτσης κ. Γ. Κατέρη στον Μητροπολίτη
Επόμενο άρθρο Ασφαλτοστρώσεις δρόμων στην Τ.Κ. Προδρόμου του Δ. Καρδίτσας