Πριμ επιτάχυνσης. Αυτές οι 2 λέξεις θα συζητηθούν πολύ στο επόμενο διάστημα. Είναι αυτές που θα κρίνουν την τελική έκβαση για τη λειτουργία των αυτοκινητόδρομων σύμφωνα με τις επιθυμίες του Υπουργείου Υποδομών και της ΕΕ.
Είναι αυτές που θα κρίνουν αν η “ιδιότυπη ομηρία” των Τεμπών που έχουν κολλήσει στο 93% (η πρόοδος του έργου) εδώ και 1,5 χρόνο λήξει και δοθεί ο δρόμος στους χρήστες και τελειώσει ο εφιάλτης για τους δεκάδες χιλιάδες οδηγούς που κυκλοφορούν κάθε μέρα στην κοιλάδα των Τεμπών με κίνδυνο την ασφάλεια τους.
Είναι αυτές που θα κρίνουν να δούμε να παραδίδονται τμήματα στην Ιόνια Οδό και την Ολυμπία Οδό μέσα στο έτος, πριν τον Μάρτιο του 2017 που είναι και η ημερομηνία σταθμός για τη λειτουργία των οδικών αξόνων που 9 χρόνια κατασκευάζονται και δεν τελειώνουν.
Με το χρόνο να κυλά αντίστροφα, και σε βάρος του Υπ.Υποδομών, όσο περνά τόσο μεγαλύτερο θα γίνεται το βάρος, τόσο θα δυσκολεύει. Το φώτο φίνις δεν είναι εύκολη δουλειά.
Σε Ολυμπία και Ιόνια Οδός έχουμε περίπου 23% υπόλοιπο, στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου έχουμε ένα δύσκολα κατανοητό 7%, στον Ε65 ένα 20%. Αυτά τα νούμερα πρέπει σχεδόν να μηδενίσουν μέχρι τον Μάρτιο.
Εδώ έρχεται και μπαίνει στη ζωή μας ο όρος “πριμ επιτάχυνσης”. Τι σημαίνει; Αν θέλει το Υπουργείο να “σπιντάρουν” τα έργα, θα πρέπει να δώσει επιπλέον χρήματα, υπό τον όρο του “πριμ” δηλαδή της επιβράβευσης της μεγιστοποίησης των χρόνων και της προόδου στα εργοτάξια. Είναι πλέον γνωστό ότι όλοι οι κατασκευαστές το διεκδικούν για να τελειώσει η ατελείωτη κατασκευαστική περίοδος.
Μέχρι τώρα το πριμ αυτό δεν έχει δοθεί, ενώ στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου έχει αποκλειστεί. Το μπρα ντε φερ πριν την τελική ευθεία είναι δεδομένο σύμφωνα με κύκλους της αγοράς.
Άλλωστε δεν είναι τυχαία η επισήμανση του κινδύνου σχεδόν σε κάθε δημόσια εμφάνιση τόσο από τον Υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ κο Σπίρτζη, όσο και από τον ΓΓΥ κο Δέδε, να επιστραφούν δις ευρώ στην ΕΕ σε περίπτωση που ο Μάρτιος του 2017 έρθει και περάσει χωρίς να έχουμε “λειτουργικούς αυτοκινητόδρομους”.
Βέβαια να διευκρινίσουμε ότι ο όρος “λειτουργικός” θα “φορεθει” σε Ε65, Ολυμπία και Ιόνια. Μορέας και Αιγαίου δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα, λόγω του προχωρημένου των εργασιών.
Σε κάθε περίπτωση, τα περιθώρια εμφανίζονται κυριολεκτικά ασφυκτικά. Γι’ αυτό και στόχος της κυβέρνησης είναι να υπερπηδηθούν τα εμπόδια, ώστε να διασφαλιστούν εντατικοί βαθμοί υλοποίησης και να έχουμε το απαραίτητο happy end, τις κορδέλες εγκαινίων και το θέμα της κατασκευής των 5 αυτοκινητόδρομων με παραχώρηση να μείνει στην σύγχρονη ιστορία ως ένα πάθημα χωρίς προηγούμενο, πως είναι να έχεις ένα σπουδαίο όραμα αλλά όχι την απαραίτητη προετοιμασία.
ΠΗΓΗ : ypodomes.com