Ειδήσεις

Το αθηναϊκό ταξίδι του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας


Ένα ακόμα ποιοτικό ταξίδιπραγματοποίησε το Μουσικό Σχολείο στην Αθήνα στις 30 και 31 Μαρτίου.  Στα πλαίσια των σχολικών προγραμμάτων «Μουσικολογική έρευνα στη Μουσική Βιβλιοθήκη» και «Βιβλιοφύλακες: οι μαθητές γνωρίζουν και οργανώνουν τη σχολική βιβλιοθήκη» που υλοποιούν τη φετινή σχολική χρονιά, οι πενήντα μαθητέςτης αποστολής βίωσαν ένα έντονο διήμερο με μουσική, θέατρο, ιστορία, αρχιτεκτονική και βιβλιογνωσία. Το μεσημέρι της  Παρασκευής 30 Μαρτίουστην αίθουσα διδασκαλίας της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας «Λίλιαν Βουδούρη» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, οι μαθητές του Συνόλου Ελληνικής Λόγιας Μουσικής υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους κ. Γιαννέλου Χριστίνας, δρ.Ιστορικής Μουσικολογίας και σολίστ πιάνου,  έδωσαν ένα πραγματικό ρεσιτάλ ερμηνεύοντας γνωστά και άγνωστα κομμάτια του  ελληνικού λόγιου μουσικού πολιτισμούκαι πιο συγκεκριμένα της μεγάλης  μουσουργού Ρένας Κυριακού στην οποία ήταν αφιερωμένη η συναυλία. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την οικονομική υποστήριξη της Σχολικής Επιτροπής και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας.

Τη συναυλία τίμησαν με την παρουσία τους ο Διευθυντής του Ευρωπαϊκού και Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, κ. Παύλος Καλλιγάς, ο συνθέτης και μαέστρος Νίκος Χριστοδούλου, ο Διευθυντής του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής κ. Αλέξανδρος Χαρκιολάκης, η Διευθύντρια της Μουσικής Βιβλιοθήκης κ. Στεφανία Μεράκου, η υπεύθυνη του Αρχείου Μ. Καλομοίρης κ. Μυρτώ Οικονομίδου, η βουλευτής Καρδίτσας κ. Χρυσούλα Κατσαβριά και οι γονείς των παιδιών που ταξίδεψαν ειδικά για την εκδήλωση στην Αθήνα.

Η συναυλία όπως και η ξενάγησηστη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος«Μουσικολογική έρευνα στη Μουσική Βιβλιοθήκη» (υπεύθ. κ. Χριστίνα Γιαννέλου).

Το βράδυ όλη η αποστολή απόλαυσε στο θέατρο «Βέμπο» τη θεατρική παράσταση «Ζορμπάς» βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Ν. Καζαντζάκη. Οι έξοχες ερμηνείες των Γρηγ. Βαλτινού (Ζορμπάς), Μ. Μπεγνή (Καζαντζάκης), Ν. Βερλέκη (Μαυραντώνης), Ναταλία Δραγούμη (Αννιώ) και οι γεμάτες πάθος και ένταση σκηνές μαζί με τους βαθυστόχαστους διαλόγους, κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των μικρών θεατών για δυόμισι ώρες που μετά την παράσταση περίμεναν υπομονετικά τους πρωταγωνιστές για μία φωτογραφία και ένα αυτόγραφο.

Την άλλη μέρα, το Σάββατο 31 Μαρτίου, το πρόγραμμα περιλάμβανε αρχικά επίσκεψη στο Κέντρο Πολιτισμού «Σταύρος Νιάρχος». Οι μαθητές, στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος«Βιβλιοφύλακες: οι μαθητές γνωρίζουν και οργανώνουν τη σχολική βιβλιοθήκη» (υπεύθ. κ. Ευθύμιος Κουφογιάννης),ξεναγήθηκαν στις υπερσύγχρονες βιοκλιματικές εγκαταστάσεις που στεγάζουν εκτός των άλλων, την Εθνική Βιβλιοθήκη με τους όμορφους χώρους για τα βιβλία και τους αναγνώστες.Η εικόνα της Βιβλιοθήκης με το ξύλο, το μέταλλο και το γυαλί να κυριαρχούν σ’ όλους τους χώρους και το άπλετο φως να διαχέεται παντού προδιαθέτει θετικά τον υποψήφιο αναγνώστη αλλά και τον απλό επισκέπτη. Οι μαθητές ενημερώθηκαν αναλυτικά μπροστά στη μεγάλη μακέτα του ΚΙΠΣΝ για τη λειτουργία της Εθνικής Βιβλιοθήκης που βρίσκεται ακόμα στη φάση της μετεγκατάστασης από την μέχρι πρότινος έδρα της στο νεοκλασικό κτίριο της Πανεπιστημίου στο κέντρο της Αθήνας. Όπως βέβαια ενημερώθηκαν και την ιστορία δημιουργίας και ολοκλήρωσης του ΚΙΠΣΝ που στεγάζει, επίσης, την επιβλητική Λυρική Σκηνήενώ τοεντυπωσιακό κανάλι διασχίζει όλη την έκτασή του που σχεδόν σ’ όλα τα σημεία της είναι δεντροφυτευμένη ενώ έχει και κήπους οπωρολαχανικών (!).Τέλος, ο περίφημος φάροςμε το ύψος των οκτώ ορόφων από τον οποίο αντικρίζει κανείς όλο τον Πειραιά και όλη την Αθήνα, καθηλώνει και τον πιο απαιτητικό επισκέπτη.

Μετά τη δίωρη και πλέον περιήγηση στο ΚΙΠΣΝ, σειρά είχε η επίσκεψη στο ιστορικό, πολεμικό πλοίο, το θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ» που λειτουργεί ως πλωτό μουσείο ναυτικής ιστορίας.Οι μαθητές γνώρισαν από κοντά το πλοίο – θρύλο των βαλκανικών πολέμων 1912-13 και άκουσαν κι άλλα μικρά συμβάντα για την ιστορία του μέχρι και τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Κάπου εκεί ήλθε και η ώρα της επιστροφής…

Οι εντυπώσεις και τα συμπεράσματα ήταν θετικότατα απ’ αυτή τη διήμερη δράση. Οι μαθητές και των δύο προγραμμάτων πήραν πολλές γνώσεις και βίωσαν πρωτόγνωρες εμπειρίες, ιδιαίτερα οι μικρότεροι μαθητές της α’ και β’ γυμνασίου. Μικροί και μεγάλοι μαθητές των δύο προγραμμάτων είχαν μία θετική αλληλεπίδραση αφού ο καθένας μαθητής του ενός προγράμματος πήρε χρήσιμα στοιχεία από το άλλο πρόγραμμα.

Τη μαθητική αποστολή συνόδευσαν οι: Ευθ. Κουφογιάννης, φιλόλογος – υποδιευθυντής, Χρ. Γιαννέλου, Δρ. Ιστορικής Μουσικολογίας – Σολίστ Πιάνου, Αναστ. Μακρή, καθ. Ευρωπαϊκής Μουσικής – φλάουτου, Γ. Ντερέκας, καθ. Πληροφορικής.

Προηγούμενο άρθρο Εθνολογικό συνέδριο για την Πολιτιστική Κληρονομιά της Θεσσαλίας
Επόμενο άρθρο Η εορτή των αγίων Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης