Το αβέβαιο μέλλον των “κομμένων” τμημάτων του Ε65


Σε κατασκευαστική τροχιά είναι εδώ και 1 έτος τα έργα στους αυτοκινητόδρομους αλλά όχι και τα τμήματα που “κόπηκαν” είτε οριστικά είτε χρονικά. Τα «κουρεμένα» τμήματα θα μας απασχολήσουν το επόμενο διάστημα όχι για την κατασκευή τους αλλά για το μέλλον τους.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΟΜΜΕΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Πρόκειται για τμήματα των Αυτοκινητόδρομων της Ολυμπίας Οδού και του Ε65. Στην Ολυμπία βγήκε από τη σύμβαση παραχώρησης όλο το δυτικό τμήμα από την Πάτρα μέχρι την Τσακώνα, ένα τμήμα με μήκος 180χλμ. Στον Ε65 “αναβλήθηκαν” τα τμήματα Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Καλαμπάκα-Εγνατία.

Ποια θα είναι η τύχη τους; Διφορούμενες είναι ακόμα οι απαντήσεις και οι υποθέσεις εργασίας προς το παρόν συμπυκνώνονται σε εξαγγελίες. Το ερώτημα είναι αν τα τμήματα αυτά αποτελούν μέρος του στρατηγικού πλάνου της χώρας για τις οδικές μεταφορές.Έτσι σήμερα παρουσιάζουμε την σημερινή κατάσταση του Ε65 με την ελπίδα πως σύντομα θα πάρει τον δρόμο της κατασκευής με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

 

ΛΑΜΙΑ-ΞΥΝΙΑΔΑ
Έκπληξη προκάλεσε εξαρχής το κόψιμο αυτού του τμήματος που θα λειτουργούσε ως φυσικός τροφοδότης για τον Ε65. Με την σύνδεση με τον ΠΑΘΕ θα μπορούσε να έχει πολύ μεγαλύτερη ημερήσια κίνηση.

Ανεξήγητο; Όχι  αν σκεφτεί κανείς ότι είναι ένα ορεινό τμήμα που θα χρειάζονταν σημαντικά τεχνικά έργα. Ούτε χρήματα υπάρχουν, ούτε χρόνος. Το μέλλον αυτού του τμήματος που έχει μήκος 30χλμ έχει “δεθεί” με χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και απομένει η ενεργοποίηση του. Το γεγονός της σύνδεσης με τον ΠΑΘΕ θα οδηγήσει δυνητικά κάποια στιγμή μελλοντικά στην κατασκευή του.

ΤΡΙΚΑΛΑ-ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ
Εδώ τα πράγματα είναι επίσης δύσκολα. Με προβλήματα λόγω κακής χάραξης και αναγκαστικής επιλογής νέας το τμήμα αυτό πιθανότατα θα το δούμε στο ..απώτερο μέλλον. Έχει μήκος 60 χλμ αλλά περνά από μεγάλους ορεινούς όγκους και οι απαιτήσεις σε μεγάλα τεχνικά είναι πολλές εξασφαλίζοντας του μία θέση για το  ..μέλλον. Λίγες οι ελπίδες να το δούμε να κατασκευάζεται την επόμενη πενταετία. Στα θετικά φυσικά το γεγονός πως υπάρχει σαν τμήμα μέσα στην αναθεωρημένη σύμβαση. Πρόσφατα έγινε γνωστό πως θα τερματίζει στην περιοχή Κηπουργιό Γρεβενών.

 

ypodomes.gr

Προηγούμενο άρθρο Πρόεδρος του ΤΕΕ Καρδίτσας η Μ. Κατσιφού
Επόμενο άρθρο Η εισήγηση Κωτσού στη διημερίδα στο Περτούλι για τις πολιτικές ανάπτυξης ορεινών όγκων