Τον Ιούνιο ξεμπλοκάρει η ηλεκτροκίνηση – Πρόβλημα με το τροχαίο υλικό και με τις αμαξοστοιχίες που δεν είναι συντηρημένες


 

Λύση στα διάφορα προβλήματα που έχουν ανακύψει με την ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα προσπαθεί να δώσει η Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 55.000.000 ευρώ μέσω του νέου ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) και ενώ έχει ανακατασκευασμένη γραμμή και απομένει μόνον η διαδικασία της ηλεκτροκίνησης και της σηματοδότησης, αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα πρόβλημα με το τροχαίο υλικό και με τις αμαξοστοιχίες που δεν είναι συντηρημένες.

Σε επαφή που είχε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ έλαβε την απάντηση – υπόσχεση ότι όλα τα προηγούμενα θα λυθούν μέσα στον Ιούνιο.

Από την Καρδίτσα, όπου βρέθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης ο κ. Αγοραστός και μετά από σχετική ερώτηση των τοπικών ΜΜΕ, δήλωσε σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα τα παρακάτω :

«Εμείς έχουμε συμφωνήσει να γίνει η ηλεκτροκίνηση του θεσσαλικού σιδηροδρόμου. Έχουμε εντάξει μέσω του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων την ηλεκτροκίνηση Λάρισας- Βόλου. Το έργο αυτό έχει ξεκινήσει με την αναβάθμιση της γραμμής και έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου. Και εμείς έχουμε εντάξει στο νέο ΕΣΠΑ, δηλαδή στο ΣΕΣ, 55.000.000 για την ηλεκτροκίνηση Παλαιοφάρσαλα- Καλαμπάκα.

Αυτό το έργο βρίσκεται ένα βήμα πιο μπροστά από το προηγούμενο διότι υπάρχει ανακατασκευασμένη γραμμή πρόσφατα και χρειάζεται μόνο η διαδικασία της ηλεκτροκίνησης και της σηματοδότησης. Είναι θέμα πλέον του ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ και όλων εταιρειών που έχει να αναλάβουν το έργο, να ολοκληρώσουν τις περιβαλλοντικές μελέτες και να εγκριθούν μετά και τα τεύχη δημοπράτησης για μπορέσει να ξεκινήσει το έργο. Βέβαια, αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα πρόβλημα με το τροχαίο υλικό και με τις αμαξοστοιχίες που δεν είναι συντηρημένες.

Εμείς ως Περιφέρεια μιλήσαμε με τους σιδηροδρομικούς, με τους συλλόγους και με τον κόσμο που έχει προβλήματα, ταλαιπωρείται και καθυστερεί και δημιουργείται μια απαξίωση του σιδηροδρόμου. Μιλήσαμε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, του είπαμε αυτά τα προβλήματα και για άλλη μια φορά μας έδωσε την υπόσχεση ότι θα μπορέσει να απελευθερώσει τροχαίο υλικό τέτοιο που χρειαζόμαστε όταν γίνει η ηλεκτροκίνηση μέχρι την Τιθορέα, οπότε θα χρησιμοποιούν άλλες μηχανές και εκείνες θα μπορούν να έρθουν.

Αυτό μας το όρισε χρονικά -χωρίς εμείς να ξέρουμε αν θα τηρηθεί αυτή η υπόσχεση- μέχρι μέσα στον Ιούνιο. Εκείνο το οποίο μας εντόπισε ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα είναι το πρόβλημα της συντήρησης του τροχαίου υλικού όπου εκεί υπάρχει σοβαρό πρόβλημα από την αρμόδια εταιρεία του ΟΣΕ».

 

Πού βρίσκονται τα οδικά έργα

Ο κ. Αγοραστός κλήθηκε να απαντήσει και σε σχέση με την πορεία των οδικών έργων στο Νομό.

Για τον μεν δρόμο Καρδίτσα – Λάρισα υπογράμμισε πως έχει ξεκινήσει νέα μελέτη με στόχο να ενταχθεί στο ΣΕΣ, για το δε δρόμο Καρδίτσα – Τρίκαλα θα απαιτηθεί πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια για την εξεύρεση χρηματοδότησης καθώς το νέο ΕΣΠΑ χρηματοδοτεί διευρωπαϊκά δίκτυα ή αυτά που ενώνονται με διευρωπαϊκά.

Πιο αναλυτικά, ο Περιφερειάρχης τόνισε τα ακόλουθα :

Καρδίτσα- Λάρισα

«Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε στο δρόμο Καρδίτσας- Λάρισας ήταν στη Συκεώνα. Εμείς όταν αναλάβαμε ως Περιφερειακή Αρχή το έργο αυτό είχε σταματήσει. Είχε σταματήσει γιατί είχαν βρει τα αρχαία, εμείς ξεκινήσαμε νέα μελέτη η οποία προχωράει γρήγορα και παρακάμπτει την Συκεώνα.

Πιστεύουμε να είναι ώριμη μέσα στα χρονικά περιθώρια ούτως ώστε, όταν ξεκινήσει το ΣΕΣ, να μπορέσουμε να το εντάξουμε. Είναι στις προτεραιότητες μας και να γίνει κατά τέτοιο τρόπο η χάραξη, αλλά και η είσοδος και έξοδος ούτως ώστε να μη δημιουργεί προβλήματα».

Καρδίτσα- Τρίκαλα

«Ο δρόμος αυτός πρέπει να γίνει. Το θέμα είναι πως θα μπορέσουμε να βρούμε τα χρήματα διότι το νέο ΕΣΠΑ χρηματοδοτεί διευρωπαϊκά δίκτυα ή αυτά που ενώνονται με διευρωπαϊκά. Θα κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια με τους Δημάρχους για να βρούμε μια λύση. Εμείς εκεί ολοκληρώνουμε τη μελέτη της γέφυρας (Πηνειό).

Θέλουμε να το  κάνουμε γιατί θέλουμε να κάνουμε την ενδοπεριφερειακή υποδομή, για να κινούνται τα μέσα καλά. Θα μας βοηθήσουν βέβαια τώρα και τα περισσότερα χρήματα που θα δώσουν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση».

Προηγούμενο άρθρο Εκπαιδευτική εκδρομή του 2ου ΓΕΛ στην Αθήνα
Επόμενο άρθρο Γ.Σ. και βράβευση συνταξιούχων από τον Ιατρικό Σύλλογο Καρδίτσας