Σε άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, σε χρόνο εξπρές και μετά την ανακοίνωση του νομοσχεδίου για την Παιδεία που το έφερε εν μέσω καραντίνας, η κυβέρνηση αποφάσισε να φέρει με έκτακτη τροπολογία την αναμετάδοση των μαθημάτων του σχολείου στο διαδίκτυο! Αναστατώνοντας μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς και στην Καρδίτσα που εκφράζουν τις ισχυρές αντιρρήσεις τους.
Τι σημαίνει αυτή η βιντεοσκόπηση;
1.Ο τρόπος που διδάσκεται το μάθημα, το τι λέγεται ανάμεσα στους μαθητές και τον καθηγητή, το τι θα πει ο κάθε μαθητής εν ώρα μαθήματος δεν μπορεί να γίνει με όρους τηλεοπτικού ριάλιτι, χωρίς καμία εξασφάλιση ότι δεν θα μαγνητοσκοπηθεί και διαδοθεί σε άσχετα μέσα.
2.Οι μαθητές ξέρουν πολύ καλά πως στη σχολική τους τάξη είναι “μια οικογένεια” με τους συμμαθητές και τους καθηγητές τους. Μαθαίνουν όλοι μαζί, ανταλλάσσουν γνώμες και απόψεις, βοηθούν ο ένας τον άλλον, αισθάνονται ελεύθεροι να κάνουν την πλάκα τους.
Άρα το συμπέρασμα είναι ότι αυτό που ετοιμάζεται είναι μια άκρως επικίνδυνη και αντιπαιδαγωγική πράξη δηλαδή να βιντεοσκοπούνται όλα τα παραπάνω.
- Αν η κυβέρνηση νοιαζόταν να μη χάσει το μάθημα κανένας μαθητής που ανήκει σε ευάλωτη ομάδα θα είχε δώσει σε όλους τους μαθητές τον απαραίτητο σύγχρονο εξοπλισμό για την τηλεκπαίδευση και δεν θα “έταζε” τάμπλετ για όλους, που την επομένη γινόταν “δανεικά τάμπλετ για ελάχιστους”.
2.Αν η κυβέρνηση δεν μετρούσε τις ανάγκες των μαθητών σε ευρώ, θα έπαιρνε όλα τα ουσιαστικά μέτρα ανοίγματος των σχολείων (απολύμανση, καθαριότητα, μέσα ατομικής προστασίας, κατάλληλες αίθουσες), για να μην αισθάνεται κανείς εκπαιδευτικός ή μαθητής ανασφάλεια να γυρίσει στο σχολείο.
Μπορεί, με την ισότιμη σύγχρονη ή ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, να εξασφαλίσει να μη χάσουν το μάθημα οι μαθητές ευάλωτων ομάδων.
Η κυβέρνηση να είναι σίγουρη πως στην εφαρμογή – αν δεν την αποσύρει – της συγκεκριμένης τροπολογίας, αλλά και στην πιθανή κατάθεση νομοσχεδίου για την Παιδεία, θα βρει απέναντί της όχι μόνο το μαθητικό, εκπαιδευτικό αλλά συνολικά όλο το λαϊκό κίνημα.