Ειδήσεις

Τα κριτήρια επιλογής των υποψηφίων στις ερχόμενες εκλογές – Του Σεραφείμ Κερασιώτη


Στις επόμενες εκλογές θα δοθεί η δυνατότητα στους πολίτες να επιλέξουν αυτούς που θέλουν να τους εκπροσωπούν στο Ευρωκοινοβούλιο, καθώς και στους Δήμους και τις Περιφέρειες. Για να το πούμε με άλλα λόγια, οι πολίτες θα εξουσιοδοτήσουν αυτούς που επιθυμούν να λάβουν αποφάσεις για λογαριασμό τους και να καθορίσουν το μέλλον τους για την επόμενη 5-ετία.

Αφήνω στην άκρη τις Ευρωεκλογές, αφού η επιλογή μας γίνεται σε εθνική κλίμακα και η επίδραση κάθε ψήφου στο τελικό αποτέλεσμα είναι πιο περιορισμένη σε σχέση με τις Αυτό-διοικητικές Εκλογές. Εκτός τούτου, οι πολίτες είναι δύσκολο να γνωρίζουν αναλυτικά το «ποιόν» και τα γενικότερα χαρακτηριστικά κάθε υποψηφίου ευρωβουλευτή. Η Ευρωβουλή, αν και ως θεσμός είναι πολύ σημαντικός, βρίσκεται πολύ «μακριά» για τους πολίτες της χώρας. Όσο «μακρύτερα» βρίσκεται κάποιος θεσμός από τον πολίτη, τόσο περισσότερο το βασικό κριτήριο επιλογής περιορίζεται κυρίως στην αναγνωρισιμότητα κάθε υποψηφίου, η οποία εξασφαλίζεται με την προβολή του και την συχνή παρουσία του στην τηλεόραση.

Αναφορικά με τις τοπικές εκλογές, το αποτέλεσμα των οποίων εκτιμώ έχει μεγαλύτερη σημασία για την καθημερινότητα του πολίτη, τα κριτήρια επιλογής διαφοροποιούνται σε σχέση με τις ευρωεκλογές. Το βασικό κριτήριο επιλογής δεν είναι η αξιοσύνη του υποψηφίου, αλλά η προσωπική σχέση κάθε πολίτη με τον υποψήφιο. Ο γείτονας, ο συγγενής, ο φίλος, ο γνωστός, το αφεντικό, εκείνος που δίνει υποσχέσεις για ρουσφέτια, ή γενικά εκείνος που υπόσχεται να… κάνει τη δουλειά του ψηφοφόρου.

Δυστυχώς, αυτός είναι και ο λόγος που πολλές φορές παρατηρούμε ότι πολύ ικανά άτομα, αξιοπρεπέστατοι υποψήφιοι, με μεγάλο κύρος στην τοπική κοινωνία και ευρύτερα, δεν καταφέρνουν να εκλεγούν γιατί απλώς δεν γνωρίζουν το «σπορ» της ψηφοθηρίας. Όμως, όπως προανέφερα, ο πολίτης φέρει μεγάλη ευθύνη για το τελικό αποτέλεσμα, γιατί παρέχει εξουσιοδότηση σε άτομα μη ικανά, χωρίς διάθεση προσφοράς στην τοπική κοινωνία και μοναδικό στόχο την εξυπηρέτηση των προσωπικών συμφερόντων.

Αφορμή για το άρθρο αυτό αποτέλεσε η αναφορά ενός φίλου μου για τα κίνητρα ορισμένων υποψηφίων στις Δημοτικές και Περιφερειακές Εκλογές τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με την επίλυση τοπικών προβλημάτων και την προσφορά στην τοπική κοινωνία. Αφορά δημοσίους υπαλλήλους, οι οποίοι δεν υπηρετούν σε Υπηρεσία του Νομού ή του Δήμου όπου είναι υποψήφιοι και θέλουν να εκμεταλλευτούν σχετικές διατάξεις της νομοθεσίας και να επιτύχουν την απόσπαση ή τη μετάθεσή τους στην περιοχή τους εφόσον εκλεγούν.

Οι περιπτώσεις αυτές είναι πάρα πολλές σε όλους τους συνδυασμούς των υποψηφίων δημάρχων. Ας παρατηρήσει ο καθένας μας τους υποψηφίους, την επαγγελματική ή υπηρεσιακή τους κατάσταση  και εύκολα θα το διαπιστώσει. Και είναι εύλογο, ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων όταν αυτοί οι υποψήφιοι επιτύχουν την εκλογή τους και την απόσπασή τους, η διάθεση της προσφοράς στην τοπική κοινωνία και τα προβλήματά της περιορίζεται ή εξαφανίζεται.

Ας είμαστε λοιπόν ιδιαίτερα προσεκτικοί στις εκλογικές μας επιλογές μας και ας χρησιμοποιήσουμε ως βασικά κριτήρια την εμπειρία, τη γνώση, το ήθος, τη διάθεση προσφοράς και την αξιοσύνη των υποψηφίων και όχι την προοπτική ικανοποίησης των ιδιοτελών τους στόχων.

Και ας μην ξεχνάμε, «μετά την απομάκρυνση από την κάλπη, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται!!»

 

Του Σεραφείμ Κερασιώτη, Εκπαιδευτικού – Μαθηματικού, π. Διευθυντή ΕΠΑΛ π. Πρόεδρο Ομοσπονδίας Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε)

 

Προηγούμενο άρθρο Λύσεις υψηλής διαθεσιμότητας και ψηφιακής ασφάλειας
Επόμενο άρθρο ΠΕΑΕΑ–ΔΣΕ: Μέρα αντιφασιστικής νίκης η 9η Μάη