Τα Περιφερειακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης διαδραματίζουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην αντικειμενική πληροφόρηση των κατοίκων της Περιφέρειας, αναδεικνύοντας ειδικά θέματα τοπικού ενδιαφέροντος αλλά και όσα απασχολούν γενικότερα την Ελληνική κοινωνία.
Έχοντας κατά νου την δύσκολή οικονομική συγκυρίας, που πλήττει και τα Περιφερειακά ΜΜΕ, με κίνδυνο κάποια από αυτά να βρεθούν απέναντι σε ολοκληρωτικό αδιέξοδο δημιουργώντας και νέους ανέργους, και με στόχο να τα διαφυλάξουν από ενδεχόμενο «λουκέτο», η Βουλευτής Καρδίτσας κ. Ασημίνα Σκόνδρα και 31 συνάδελφοι της Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας κατέθεσαν Ερώτηση στον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Λιβιεράτο, με θέμα την κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης της ΔΕΗ σε Κεντρικά και Περιφερειακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Όπως αναφέρεται στην ερώτηση, στις διατάξεις του άρθρου 9β του Ν.2328/1995 «Διαφημιστική δραστηριότητα του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα» ορίζεται η κατανομή διαφημιστικής δαπάνης στα ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα μαζικής ενημέρωσης έτσι ώστε να ενισχύονται τα έντυπα και περιφερειακά μέσα ενημέρωσης, καθώς και σε άλλα μέσα διαφήμισης. Το ποσοστό συμμετοχής των εφημερίδων και περιοδικών στην κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης του ευρύτερου δημόσιου τομέα είναι τουλάχιστο σαράντα τοις εκατό (40%) και του ραδιοφώνου τουλάχιστο δέκα τοις εκατό (10%). Το ποσοστό συμμετοχής των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης για κάθε διαφορετική κατηγορία μέσων (έντυπα μέσα, ραδιόφωνο, τηλεόραση) στην κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης του ευρύτερου δημόσιου τομέα είναι τουλάχιστον τριάντα τοις εκατό (30%).
Η παρέμβασή της κ. Σκόνδρας και των άλλων Βουλευτών αφορά στην πρόσφατη διαφημιστική καμπάνια της ΔΕΗ, που προβάλλεται πανελλαδικά, χωρίς όμως να γνωρίζουμε εάν τηρείται να ποσοστό κατανομής της εν λόγω δαπάνης.
Οι Βουλευτές, που είναι αποφασισμένοι να παρακολουθούν στενά το θέμα της κατανομής των εν λόγω δαπανών, έθεσαν στον Υπουργό τα εξής:
1. Εάν η ΔΕΗ τήρησε, την από τον Νόμο, προβλεπόμενη κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης.
2. Με ποια ποσοστά κατανομής, σε περιφερειακά και κεντρικά μέσα ενημέρωσης ανά είδος μέσου (τηλεόραση, ραδιόφωνο και έντυπα μέσα) και
3. Βάσει ποιών κριτηρίων.