Πλησιάζει χρονικά η σημαντική δημοπράτηση για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Το έργο έχει ήδη δημοσιευμένη πρόσκληση από τις 25 Μαϊου από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, που είναι το πρώτο βήμα για την ένταξη του στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και ειδικότερα στο πρόγραμμα ΠΕΠ Θεσσαλίας.
Τα επόμενα βήματα για την δημοπράτηση της εργολαβίας πρέπει να γίνουν συντονισμένα. Όπως μαθαίνει το ypodomes.com τα τεύχη δημοπράτησης έχουν ολοκληρωθεί από την ΕΡΓΟΣΕ και μέχρι τέλος Ιουλίου θα έχουν οριστικοποιηθεί και εγκριθεί. Ακολούθως θα σταλεί στην Διαχεριστική Αρχή (του ΠΕΠ Θεσσαλίας) η υποβολή της πρότασης και περίπου ένα μήνα μετά (εφόσον δεν χρειαστούν διευκρινιστικά στοιχεία) θα γίνει η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ.
Μετά την ένταξη του έργου, ανοίγει η πόρτα για την προκήρυξη της δημοπράτησης του που εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί περίπου στο τέλος του τρέχοντος έτους. Η διάρκεια των έργων έχει καθοριστεί σε 30 μήνες και η ολοκλήρωση της εκτιμάται για το 2021.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 47,5 εκατ. ευρώ € (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και αφορά την εφαρμογή συστήματος ηλεκτροκίνησης µε μονοφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα 25 kV/50Hz, στην ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραµµή Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα που έχει συνολικό μήκος 80 χλµ. περίπου. ∆ιοικητικά ανήκει στην περιφέρεια Θεσσαλίας και διέρχεται τις περιφερειακές ενότητες Λάρισας, Καρδίτσας και Τρικάλων.
Γενικά το σιδηροδρομικό τμήμα στο οποίο και μελετάται η ηλεκτροκίνηση συνδέει το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο (Αθηνών – Θεσσαλονίκης – εξωτερικού) µε το σύνολο του δυτικού Θεσσαλικού κάμπου.
Με την ολοκλήρωση του έργου οι ταχύτητες που θα μπορεί να αναπτύσσει το τρένο θα είναι της τάξης των 160χλμ/ώρα και το δρομολόγιο Αθήνα-Καλαμπάκα θα διαρκεί περίπου 2 ώρες και 50 λεπτά χρόνος ρεκόρ αν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα απαιτούνται σχεδόν 5 ώρες. Την ίδια ευεργετική μείωση χρόνου θα βιώσουν και τα 2 μεγάλα αστικά κέντρα της περιοχής καθώς στην Καρδίτσα το τρένο θα φτάνει σε 2 ώρες και 20 λεπτά και στα Τρίκαλα σε 2 ώρες και 40 λεπτά. Ουσιαστικά το τρένο θα λειτουργεί ως ένας Προστιακός Σιδηρόδρομος για την περιοχή Λαμία-Παλαιοφάρσαλος-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Καλαμπάκα, εξυπηρετώντας τις καθημερινές ανάγκες χιλιάδων επιβατών, αλλά και δίνοντας ώθηση στον τουρισμό της περιοχής που τα τελευταία χρόνια βιώνει μία μεγάλη ανάπτυξη.