Την κάθοδό τους στην Αθήνα –η οποία ήταν προγραμματισμένη για σήμερα Τετάρτη- αναβάλλουν προς το παρόν οι γονείς των 1ου, 3ου και 6
ου Δημοτικών Σχολείων Καρδίτσας, οι οποίοι είχαν σκοπό να συναντήσουν την Υπουργό Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου για το θέμα της διασποράς των ΡΟΜΑ μαθητών, αφού η τελευταία αργούσε χαρακτηριστικά να τους κλείσει ένα ραντεβού. Η αναβολή αυτή στο ταξίδι τους προήλθε από την επιστολή που γνωστοποίησε στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των παραπάνω σχολείων η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης κ. Πράντζου, την οποία δημοσιεύουμε παρακάτω. Στο μεταξύ, υπάρχει διάθεση και από τις δύο πλευρές (γονέων και περιφ. Διευθύντριας) να πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση στην οποία να συζητηθούν όλες οι προοπτικές και να βρεθεί η βέλτιστη λύση για όλους. Ωστόσο οι γονείς επιμένουν στην άποψη ότι πρέπει και για τα σχολεία της Καρδίτσας να εφαρμοστεί ότι εφαρμόστηκε στην περιοχή των Σοφάδων, πρόταση η οποία έχει μεγάλες πιθανότητες να υιοθετηθεί. Να θυμίσουμε ότι στους Σοφάδες οι μαθητές ΡΟΜΑ φοιτούν ήδη σε τμήματα ένταξης και από τη νέα σχολική χρονιά, εφόσον το επιθυμούν και είναι έτοιμοι, θα εγγραφούν στις κανονικές τάξεις των σχολείων που έχουν επιλεχθεί.
Η επιστολή της κ. Πράντζου
Αγαπητοί γονείς
Επειδή η απόφαση της Διοίκησης να εγγραφούν και να φοιτήσουν κατ’ αρχήν και για το τρέχον σχολικό έτος τρείς (
3
) μαθητές ρομά σε τάξη υποδοχής στα ανωτέρω σχολεία έχει προκαλέσει μεγάλο θόρυβο, αναστάτωση και σύγχυση μεταξύ των γονέων, θεωρώ υποχρέωσή μου να διευκρινίσω όσα από την πρώτη στιγμή δήλωσα δημόσια, σε μια προσπάθεια να παύσει η παραπληροφόρηση και για να δεσμευτούμε ότι διασφαλίζουμε την τήρηση αυτών που δημόσια υποσχεθήκαμε.
· Από την αρχή του σχολικού έτους οργανώθηκαν ενημερωτικές και επιμορφωτικές συναντήσεις για εκπαιδευτικούς.
· Η φοίτηση των μαθητών στα τρία σχολεία σε καμιά περίπτωση δεν διαταράσσει την κανονική λειτουργία των σχολείων: καθώς φοιτούν σε τάξεις υποδοχής, χρειάζονται κι αυτά τα παιδιά τον ανάλογο χρόνο προσαρμογής, ώστε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, φυσικά μετά από αξιολόγηση της κατάστασής τους, να συνεχίσουν ομαλά τη φοίτησή τους.
· Διευκρινίσαμε από την αρχή ότι προχωρούμε με πολύ προσεκτικά βήματα στην ένταξή των μαθητών αυτών έχοντας κατανοήσει απολύτως τις δυσκολίες του εγχειρήματος. Είναι όμως παραδεκτό ότι τρεις μαθητές της πρώτης τάξης με σχολική ετοιμότητα σε τρία σχολεία της πόλης, τα οποία θα δεχτούν τους επόμενους μαθητές ρομά μετά από πέντε έτη, δεν προκαλούν αναστάτωση στην ομαλή σχολική ζωή. Αποτελεί, εξάλλου, επιστημονική και παιδαγωγική πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς των σχολείων αυτών να διαμορφώσουν τις καλύτερες συνθήκες υποδοχής και ένταξης των μαθητών ρομά, πράγμα που, μεταξύ άλλων, θα δώσει και στους ίδιους ιδιαίτερη επαγγελματική ικανοποίηση και στο Σύλλογο Γονέων τη δυνατότητα να αναλάβει πρωτοβουλίες και να ενθαρρύνει τους μικρούς μαθητές να καλλιεργήσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες.
· Μιλώντας για μαθητές με σχολική ετοιμότητα εννοούμε μαθητές που έχουν τα ίδια μαθητικά χαρακτηριστικά με το σύνολο των υπόλοιπων μαθητών. Συγκεκριμένα:
O έχουν την ίδια ηλικία,
O έχουν φοιτήσει σε νηπιαγωγείο,
O έχουν εμβολιαστεί,
O οι γονείς τους επιθυμούν την κοινωνική τους ένταξη,
O έχουν την ίδια πνευματική και συναισθηματική ωριμότητα με τους συνομηλίκους τους.
– Επισημαίνεται για μια ακόμη φορά ότι ο αριθμός των τριών μαθητών σε κάθε σχολείο είναι δεσμευτικός.
– Όσο για την διαμαρτυρία σας ότι επελέγησαν μόνο τα συγκεκριμένα σχολεία σας απαντούμε ότι σε βάθος πενταετίας όλα τα σχολεία της πόλης θα δεχτούν μαθητές ρομά με τους όρους που προανέφερα.
– Εξάλλου, δεν προβλέπεται νομικά η σύμφωνη γνώμη των γονέων προκειμένου να γίνει εγγραφή τριών μαθητών με τους προαναφερθέντες όρους. Όσο για τα τρία σχολεία που δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν την εγγραφή των μαθητών, είναι εκτεθειμένα στην κοινή γνώμη, αφού έδειξαν αδυναμία να υλοποιήσουν μια απλή διοικητική και παιδαγωγική πράξη.
Ευελπιστώντας ότι θα επικρατήσει ψυχραιμία, ότι θα κατανοηθεί το πραγματικό συμφέρον των μαθητών και ότι με ειλικρινή διάθεση θα παραδεχτούμε ότι η υπόθεση προκαλεί δυσανάλογες αντιδράσεις, σας καλώ να αναγνωρίσετε την ανάγκη για αντικειμενική και ρεαλιστική αντιμετώπιση της κατάστασης και τήρηση μιας συναινετικής στάσης απέναντι σ’ αυτό το παιδαγωγικό και κοινωνικό ζήτημα.
Με εκτίμηση