Το Φροντιστηριακό Κέντρο Εκμάθησης Αγγλικής Γλώσσας της Αθηνάς Στρογγύλη & Κων/νου Κοντογεώργου, συμμετέχει σε διακρατικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα GRUNDTVIGμε τίτλο “Ακολουθώντας Πράσινες Διαδρομές (FollowingtheRoutesOfGreenness)». Το πρόγραμμα στοχεύει στη συνειδητοποίηση τηςανάγκηςμιας βιώσιμηςπεριβαλλοντικήςεκπαίδευσηςενηλίκων. Επικεντρώνεται τόσο σεεκπαιδευτές όσο και σε εκπαιδευόμενους,μέσα από δημιουργικέςκαι καινοτόμες ενέργειες που λαμβάνουν χώρα σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους με βάση τις αρχές της δια βίου μάθησης. Επιπλέον έχουν την ευκαιρία να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στις νέες τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και στις ξένες γλώσσες, τόσο μέσω της άμεσης («ζωντανής») επαφής όσο και εξ’ αποστάσεως με τη χρήση ηλεκτρονικών μεθόδων επικοινωνίας. Το εκπαιδευτικό προσωπικό και οι μαθητές καθενός εταίρου, συμμετέχουνενεργάσε διάφορες δραστηριότητεςπου οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα και την επίτευξητων στόχων. Περιλαμβάνεικοινέςδραστηριότητες, όπως συνέδρια, διοργάνωση εκπαιδευτικά σεμιναρίων καιτοπικές δραστηριότητες, όπως περιβαλλοντικές επισκέψεις, επισκέψεις με δραστηριότητες μέσα στη φύση, σε οικολογικάπάρκα, σε χώρους ανάπτυξης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), επικοινωνία και επαφή μεοργανώσειςκαιαρχές που είναι αρμόδιεςγιαπεριβαλλοντικά θέματα. Όλες οι παραπάνω δράσεις βιντεοσκοπούνται καιφωτογραφίζονται καιτο υλικό που συλλέγεται χρησιμοποιείται για την κατασκευή πρωτότυπων διαδραστικών εργαλείων με χρήση πολυμέσων το οποίο δημοσιεύεται στηνιστοσελίδα του προγράμματος (http://www.frog-grundtvig.eu).
Η περιβαλλοντική εκπαίδευση και η βιώσιμη ανάπτυξη είναι εξαιρετικά σημαντική για τη ζωή μας καθώς και για το μέλλον ολόκληρου του πλανήτη μας. Αποτελεί μια δια βίου ευθύνη για όλους, προκειμένου να διατηρηθεί «πράσινη» η γη για τις επόμενες γενιές. Η εκπαίδευση είναι ένας τρόπος για τη δημιουργία των αναγκαίων στρατηγικών ώστε τα άτομα να αναπτύξουν περιβαλλοντική συνείδηση. Γι’ αυτό χρησιμοποιείται μίγμα θεωρητικής κατάρτισης και πρακτικής – βιωματικής μάθησης. Η προσέγγιση μεταξύ των διαφόρων χωρών με τις δικές τους περιβαλλοντικές συνήθειες και πολιτιστικής κληρονομιάς επιτρέπουν τον εμπλουτισμό των εμπειριών και απόψεων των ενηλίκων εκπαιδευομένων ώστε να αναπτύξουν ένα κοινό “know how” στην υλοποίηση καινοτόμων μεθόδων με σκοπό τη βελτίωση της διδασκαλίας και της μάθησης με σεβασμό στην προστασία του περιβάλλοντος και την αειφορία. Έτσι διερευνώνται αντιμετωπίζονται τα παγκόσμια περιβαλλοντικά προβλήματα όπως η κλιματική αλλαγή, η σπατάλη των φυσικών πόρων, η ρύπανση, κ.ά.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν φορείς κατάρτισης από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες:
-
¶Escola Oficial de Idiomas de Ferrol-Ferrol, Spain (συντονιστής)
-
Centres of English Language Learning (Schools of English) “ATHENA”, Ελλάδα
-
Universita delle LiberEta del FVG, Ιταλία
-
Quarter Mediation, Ολλανδία
-
Kelmes anglu kalbos klubas “ABC”, Λιθουανία
-
Zakowo NET s.r.o, Τσεχία
-
Ozel Okul Oncesi Egitim Kurumlari Dernegi, Τουρκία
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Ηυποδοχήτωναντιπροσώπωντωνευρωπαίων εταίρων έγινε την Πέμπτη 5/12/2013.
Παρασκευή 6/12/2013
Την Παρασκευή 6/12/2013 διεξήχθη το 1οmeeting όπου η κάθε αποστολή παρουσίασε την πρόοδό της καθώς και τις δραστηριότητες που διοργάνωσε και εκτέλεσε από την προηγούμενη συνάντηση ως τώρα. Οι υπεύθυνοι του SchoolsofEnglish “ATHENA” έδωσαν στους συμμετέχοντες ένα πλήρη φάκελο συνέδρου εμπλουτισμένο με τουριστικό οδηγό και χάρτη του νομού Καρδίτσας. Ακολούθως, η ομάδα των 20 αντιπροσώπων επισκέφτηκε το Δήμαρχο Καρδίτσας για συζήτηση και απόδοση αναμνηστικών ενθυμίων. Στη συνέχεια μετέβησαν στο Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥΥ) της Δυτικής Θεσσαλίας. Έγινε ξενάγηση στους χώρους και παρουσιάστηκε το μοντέλο διαχείρισης απορριμμάτων (κ. Πλιάσσας Ορέστης-Διευθυντής ΠΑΔΥΘ) και της διαδικασίας εφαρμογής της ανακύκλωσης (κ. Μπαξεβάνος Νικόλαος-Υπεύθυνος Έργων). Η 1η ημέρα ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στη Λίμνη Πλαστήρα, η οποία αποτελεί την πηγή ζωής για τον τόπο μας καθώς και για ολόκληρη τη Θεσσαλία. Οι συμμετέχοντες πραγματοποίησαν το γύρο της λίμνης, με στάσεις, ώστε να αποθανατίσουν το φυσικό περιβάλλον και το οικοσύστημα, κάνοντας πράξη τις «πράσινες» διαδρομές.
Σάββατο 7/12/2013
Αρχικά οι συμμετέχοντες χρησιμοποίησαν το δίκτυο των κοινόχρηστων ποδηλάτων του Δήμου Καρδίτσας για να μεταβούν στο χώρο του συνεδρίου. Οι συμμετέχοντες εντυπωσιάστηκαν από το άρτιο δίκτυο ποδηλατοδρόμων της πόλης μας, η οποία είναι κορυφαία στην Ελλάδα στην πράξη της βιώσιμης μετακίνησης. Διεξήχθη ακολούθως το 2οmeeting που αποτελούνταν από δυο (2) παράλληλες συνεδρίες:
1η συνεδρία: meeting επικεφαλής των εταίρων, όπου συζητήθηκαν αναλυτικά η ροή του προγράμματος, η μορφή του παραδοτέου υλικού, η διαδικασία ενημέρωσης του website του προγράμματος και οι επόμενες υποχρεώσεις κάθε εταίρου.
2η συνεδρία: workshop των εκπαιδευομένων των εταίρων, το οποίο είχε ως στόχο να τους ευαισθητοποιήσει στη δημιουργία κατασκευών με χρήση υλικών παρμένων από τη φύση. Οι συμμετέχοντες με την επίβλεψη και καθοδήγηση της υπεύθυνης καλλιτεχνικών κας. Τσουλά Βασιλικής, δημιούργησαν υπέροχες χειροποίητες κατασκευές.
Ακολούθως οι αποστολές πραγματοποίησαν μια πεζή βόλτα στην πόλη της Καρδίτσας με ξεναγό της διευθύντρια της σχολής μας κα. Αθηνά Στρογγύλη.
Στο τέλος της 2ης ημέρας, όλες οι αποστολές μετέβησαν αργά το απόγευμα στο «Θεσσαλικό Χοροστάσι». Εκεί όλους μας περίμενε μια μεγάλη έκπληξη. Τα μέλη του καινοτόμου αυτού χορευτικού συλλόγου, απέδειξαν τι σημαίνει καρδιτσιώτικη φιλοξενία. Πλούσιοι μπουφέδες με υπέροχα εδέσματα, γλυκά και ποτά που ετοίμασαν με μεράκι τα μέλη του, υποδέχτηκαν τις αποστολές του προγράμματος. Έγινε επίδειξη παραδοσιακών χορών και τέλος με ενθουσιασμό και κέφι παρέσυραν τους συμμετέχοντες σε ένα αυθεντικό ελληνικό γλέντι. Η βραδιά τελείωσε με ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων και την απονομή των βεβαιώσεων παρακολούθησης των συμμετεχόντων.
Κυριακή 8/12/2013
Νωρίς το πρωί όλοι οι συμμετέχοντες συναντήθηκαν για μια τελευταία ανασκόπηση των πεπραγμένων του 3μέρου συνεδρίου. Κατόπιν αναχώρησαν για επίσκεψη στα Μετέωρα, που συνιστούν ένα μοναδικό γεωλογικό φαινόμενο. Οι επισκέπτες εντυπωσιάστηκαν από το σύμπλεγμα των τεράστιων σκοτεινόχρωμων βράχων που υψώνονται έξω από την Καλαμπάκα, κοντά στα πρώτα υψώματα της Πίνδου. Επισκέφθηκαν τα μοναστήρια των Μετεώρων, που είναι χτισμένα στις κορυφές κάποιων από τους βράχους, τα οποία είναι σήμερα το δεύτερο πλέον σημαντικό μοναστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, ύστερα από το Άγιο Όρος. Από τα τριάντα που υπήρξαν ιστορικά, σήμερα λειτουργούν μόνο έξι και τα οποία από το 1988 περιλαμβάνονται στον κατάλογο μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.
Με την επιστροφή το απόγευμα στην Καρδίτσα έγινε ο αποχαιρετισμός των αποστολών, καθώς είχαν να προετοιμαστούν για την αναχώρησή τους την επόμενη ημέρα (Δευτέρα 9/12/2013).
Συνολική εντύπωση: όλοι ήταν ενθουσιασμένοι καθώς η μετάβαση στην Καρδίτσα εκτός από οργανωτική ήταν επιπλέον εκπαιδευτική και περιβαλλοντική-πολιτιστική. Οι συναντήσεις εργασίας έγιναν σε άρτια εξοπλισμένους εκπαιδευτικούς χώρους του οργανισμού μας, με χρήση όλων των εργαλείων που παρέχονται όπως διαδραστικοί πίνακες, H/Y, videoprojectrors, κ.λ.π.
Τέλος, ¶¶ευχαριστούμε τους παρακάτω φορείς:
-
Τη Διεύθυνση Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής της Αντιπεριφέρειας Καρδίτσας για το έντυπο τουριστικό υλικό που δόθηκε σε κάθε συμμετέχοντα.
-
Την ΠΑΔΥΘ και το ΚΔΑΥΥ για τα αναμνηστικά που δόθηκαν σε κάθε συμμετέχοντα.
-
Τους υπευθύνους του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων του δήμου Καρδίτσας, για τα ποδήλατα που χρησιμοποίησαν οι συμμετέχοντες.
-
Την ΕΑΣ Καρδίτσας για την υπέροχη τριάδα εμφιαλωμένου κρασιού της που δόθηκε στους επικεφαλής κάθε αποστολής.
-
Την οινοποιία Λιακόπουλου για το εξαιρετικό τσίπουρο που δόθηκε σε κάθε συμμετέχοντα
-
Το Θεσσαλικό Χοροστάσι για την ανεπανάληπτη φιλοξενία.
Αθηνά Στρογγύλη
Διευθύντρια Σπουδών