Όπως όλοι γνωρίζουμε ήδη, την εβδομάδα που μόλις διανύσαμε, ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας οι βαθμοί των παιδιών που έλαβαν μέρος στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις.
Αγωνία, ανυπομονησία, χαρά, ανακούφιση, αλλά και λύπη, όμως ευτυχώς πάντα αισιοδοξία, ανάμεικτα συναισθήματα, βίωσαν τα παιδιά μας αυτές τις ημέρες. Όνειρα και προσδοκίες που εκπληρώνονται, όνειρα που(προς το παρόν πάντα) αναβάλλονται, αλλά που συνεχώς τροφοδοτούνται με την ορμή, το πάθος και την αστείρευτη ενέργεια των παιδιών αυτής της ηλικίας.
Ως Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Καρδίτσας, αλλά πρωτίστως ως εκπαιδευτικός και ως γονέας, αισθάνομαι την ανάγκη να συγχαρώ και δημόσια, δια του Τύπου, όλες τις μαθήτριες και όλους τους μαθητές που όλη αυτή τη χρονιά κατέβαλλαν προσπάθειες υπερβάλλοντας πολλές φορές εαυτόν, μόχθησαν, ξενύχτησαν, στερήθηκαν τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο τους, αλλά έδωσαν τον αγώνα τους με αξιοπρέπεια, ερχόμενοι αντιμέτωποι με θέματα, κατά γενική παραδοχή και ομολογία, από τα δυσκολότερα των τελευταίων 30 ετών και κατάφεραν να κατακτήσουν τους στόχους τους και να διακριθούν, εκπληρώνοντας τα όνειρα και τις φιλοδοξίες τους. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου, πως ο νομός μας τα τελευταία χρόνια συμπεριλαμβάνεται στους νομούς με τις περισσότερες επιτυχίες, κάτι που αποδεικνύει περίτρανα το επίπεδο των μαθητών μας.
Ασφαλώς όμως, υπάρχουν και παιδιά που τη δεδομένη στιγμή θεωρούν ότι «απέτυχαν», αφού ενδεχομένως δεν προσέγγισαν τον πρώτο τους στόχο. Οφείλω να ομολογήσω πως τα καταλαβαίνω απόλυτα και συμμερίζομαι τα συναισθήματά τους(υπήρξαμε κι εμείς κάποτε μαθητές!). Ωστόσο είμαι πεπεισμένος πως μόλις καταλαγιάσει ο «θόρυβος» των πρώτων ημερών και σβήσουν τα φώτα της δημοσιότητας, θα συνειδητοποιήσουν(η νεολαία μας εξάλλου διαθέτει πολλές «ασφαλιστικές δικλείδες») πως μια φαινομενική αποτυχία μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει το εφαλτήριο για μια μεγαλύτερη και ουσιαστικότερη επιτυχία στο μέλλον, αρκεί το πείσμα, η επιμονή και ο ενθουσιασμός τους να τα οδηγεί σε κάθε τους βήμα.
Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν όμως αφενός στους εκπαιδευτικούς που με το μεράκι, το φιλότιμο και την αγάπη τους για το λειτούργημα που επιτελούν, βρίσκονται πάντα δίπλα στους μαθητές τους, πρόθυμοι να συνεισφέρουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις προσπάθειές τους και αφετέρου στους γονείς που στηρίζουν και εμψυχώνουν τα παιδιά τους σε κάθε τους βήμα, σε κάθε τους εγχείρημα, σε κάθε τους όνειρο.
Τελειώνοντας, θα ήθελα για άλλη μία φορά να αναφέρω και να υπογραμμίσω την ικανοποίηση και τη χαρά μου για τις διακρίσεις και τις επιτυχίες των παιδιών μας, εύχομαι από καρδιάς «καλή σταδιοδρομία» και «καλή δύναμη» στους επιτυχόντες και σε όσους αυτή τη στιγμή «νομίζουν» ότι απέτυχαν, μία συμβουλή de profundis: «Επιτυχία είναι να προχωράς από αποτυχία σε επιτυχία, χωρίς να χάνεις τον ενθουσιασμό σου και βέβαια η επιτυχία δεν είναι οριστική, η αποτυχία δεν είναι μοιραία. Αυτό που μετράει είναι το κουράγιο να συνεχίζεις»-Ουίνστον Τσώρτσιλ
Με εκτίμηση,
Ο Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Καρδίτσας, Βασίλειος Μέλλος