Στόχος μας η ανάδειξη της σημασίας της Δια Βίου Μάθησης


Hμερίδα με θέμα: «Δια Βίου Μάθηση: Πολιτικές και Προγράμματα» πραγματοποιήθηκε στην Καρδίτσα στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Κατάρτιση 2010».

Η ημερίδα που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Υφυπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Σπύρου Ταλιαδούρου, ο οποίος κήρυξε και την έναρξη είχε ως στόχο την ενημέρωση των στελεχών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλων φορέων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης της Περιφέρειας Θεσσαλίας σε θέματα που αφορούν στη δυνατότητα προώθησης της απασχόλησης και της κοινωνικής προσαρμογής νέων ανθρώπων σε νέες ευκαιρίες και στις προοπτικές εξασφάλισης υποστηρικτικών δομών για την απόκτηση των βασικών και των νέων δεξιοτήτων που απαιτούνται.

Κατά τον χαιρετισμό του ο κ. Ταλιαδούρος αφού αναφέρθηκε εκτενώς στην εκπαιδευτική πολιτική και στις μεταρρυθμίσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από το 2004 έως σήμερα, επεσήμανε ιδιαίτερα τη σημασία της Δια Βίου Μάθησης:

«Σε μια εποχή που συνεχώς αλλάζει και εξελίσσεται σε επιστημονικό, τεχνολογικό, οικονομικό, κοινωνικό και πολιτιστικό επίπεδο, προβάλλεται επιτακτική η ανάγκη  για επικαιροποίηση και διαρκή αναβάθμιση των γνώσεων και δεξιοτήτων των πολιτών. Για το λόγο αυτό στόχοι της διά βίου μάθησης είναι η ενεργοποίηση των πολιτών για ατομική και κοινωνική ανάπτυξη, η προώθηση της ενεργού συμμετοχής τους και η αύξηση των δυνατοτήτων κοινωνικής ένταξης και απασχόλησης.

Η Δια Βίου Μάθηση αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της Στρατηγικής της Λισαβόνας, βασικό συστατικό στοιχείο της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την Απασχόληση αλλά και της Διαδικασίας της Μπολόνια και μία από τις βασικότερες επιλογές της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής.

Η πολιτική δια βίου μάθησης στο πεδίο της ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ υλοποιείται με τους εξής κύριους τρόπους:

  • Τη σύσταση Ινστιτούτων Δια Βίου Εκπαίδευσης στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ της χώρας που διευρύνουν την παροχή εκπαίδευσης σε ευρύτερα κοινωνικά στρώματα ενισχύοντας τον κοινωνικό ρόλο των ανωτάτων ιδρυμάτων. Βοηθούν, επίσης, τους εργαζομένους να αποκτήσουν απαραίτητες δεξιότητες και να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες απασχόλησης.
  • Τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης που παρέχουν υπηρεσίες Δια Bίου Κατάρτισης τόσο σε αποφοίτους Υποχρεωτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όσο και σε αποφοίτους Ανώτατης Εκπαίδευσης.
  • Τα Γραφεία Διασύνδεσης σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ που προσφέρουν υπηρεσίες Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Δεν περιορίζονται στην παροχή στοχευμένης πληροφόρησης αλλά ενίοτε συνεισφέρουν στη δημιουργία συνθηκών συνέργιας και διαύλων επικοινωνίας μεταξύ επιχειρήσεων και Ανωτάτων Ιδρυμάτων ενώ οργανώνουν και «Ημέρες Καριέρας».
  • Την ευθυγράμμιση της διάρθρωσης των σπουδών σε τριτοβάθμιο επίπεδο με τη Διαδικασία της Μπολόνια: 3 κύκλοι σπουδών: Πτυχίο, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης, Διδακτορικό Δίπλωμα, Σύστημα Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων, Παράρτημα Διπλώματος.

Παρεμβάσεις που συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου στο πλαίσιο της ευρύτερης πολιτικής για τη Δια Βίου Μάθηση είναι η διασφάλιση ποιότητας των ΑΕΙ με τον Νόμο 3374/2005 ενώ αποτελεί βασική προτεραιότητα και η διασύνδεση των ΑΕΙ με τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας.

Στόχος μας είναι η ανάδειξη της σημασίας της Δια Βίου Μάθησης και η δημιουργία συνείδησης σχετικά με τη συμβολή της στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου και στην αξιοποίηση του ανθρωπίνου δυναμικού της χώρας. Οφείλουμε λοιπόν  να θέσουμε προτεραιότητες και ειδικές διαδικασίες συντονισμού των διαφόρων δράσεων ώστε να επιτυγχάνουμε αντίστοιχα αποτελέσματα σε δεδομένο χρόνο, σε κάθε ελληνική περιφέρεια, σε κάθε ανθρώπινη ομάδα αναφοράς»

Ο κ. Ταλιαδούρος αναφερόμενος ειδικότερα στις δομές Δια Βίου Μάθησης που έχουν δημιουργηθεί στην Καρδίτσα ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Όσον αφορά ειδικότερα στις δομές Δια Βίου Μάθησης και Εκπαίδευσης που έχουν δημιουργηθεί στην Καρδίτσα, από το 2004 έως σήμερα λειτουργούν 239 Τμήματα Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων, 1 Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας με 2 παραρτήματα, 37 Τμήματα Σχολών Γονέων, 108 Τμήματα του Προγράμματος «Εκπαίδευση Ενηλίκων στην Απόκτηση Βασικών Δεξιοτήτων στις Νέες Τεχνολογίες» (ΗΡΩΝ), 9 Τμήματα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας σε μετανάστες, 2 Τμήματα Προγραμμάτων Δια Βίου Εκπαίδευσης, 2 Τμήματα Αγωγής Υγείας, 18 Τμήματα του Προγράμματος ΗΣΙΟΔΟΣ και 1 Τμήμα Εθελοντισμού. Στο σύνολό τους έχουν εκπαιδευτεί 7.639 πολίτες της Καρδίτσας αναβαθμίζοντας τις γνώσεις και τις δεξιότητες τους».

ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ( 2004-2008)

ΔΟΜΕΣ – ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ

Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Κ.Ε.Ε.)

239

4.217

Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.)

1 ΣΔΕ

2 Παραρτήματα

209

Σχολές Γονέων

37

822

Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Ενηλίκων στην Απόκτηση Βασικών Δεξιοτήτων στις Νέες Τεχνολογίες» (ΗΡΩΝ)

108

1.757

Εκμάθηση Ελληνικής Γλώσσας σε μετανάστες

9

163

Προγράμματα Δια Βίου Εκπαίδευσης

2

31

Αγωγή Υγείας

2

60

Πρόγραμμα «Ησίοδος»

18

324

Εθελοντισμός

1

56

ΣΥΝΟΛΟ (εκτός Σ.Δ.Ε.)

416

7.639

Προηγούμενο άρθρο Θετική απάντηση Σουφλιά στο αίτημα Δ. Μουζακίου για ένταξη έργων δικτύου ακαθάρτων Μαυρομματίου
Επόμενο άρθρο Σε ένα μήνα η ολοκλήρωση της σήραγγας εκτροπής του Αχελώου