Ειδήσεις

Στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας εντάσσεται ο άξονας Καρδίτσα – Δέλτα


Ένα νέο σημαντικό οδικό έργο για την Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας εντάσσεται στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας με απόφαση του  Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού. Πιο συγκεκριμένα, το έργο αφορά την ανακατασκευή του οδικού τμήματος από το Δέλτα Καρδίτσας έως της είσοδο της πόλης της Καρδίτσας, τη δημιουργία διαχωριστικού διαζώματος μεταξύ των δύο ρευμάτων, την κατασκευή  πέντε ισόπεδων κόμβων, καθώς και την κατασκευή οδικού δικτύου παραπλεύρως της αρτηρίας. Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 41,2 εκ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας.

«Ένα μεγάλο έργο για τη Θεσσαλία και για την πόλη της Καρδίτσας εισέρχεται στο στάδιο της υλοποίησης καθώς το εντάσσουμε στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας. Πρόκειται για το έργο της ανακατασκευής του οδικού τμήματος από το Δέλτα Καρδίτσας έως την Καρδίτσα. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας με σχέδιο και προγραμματισμό εκπόνησε τις μελέτες του έργου που οδήγησαν στην ένταξή του στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας και προχωράει η δημοπράτησή του. Είναι ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 41 εκατ. ευρώ. Ένα έργο στο οποίο διεισδύουν οι επιθυμίες των κατοίκων της περιοχής και αλλάζει την εικόνα της εισόδου της πόλης της Καρδίτσας.  Ενισχύει την οδική ασφάλεια με την κατασκευή των πέντε ισόπεδων κόμβων και ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα της οικονομικής ανάπτυξης των εμπορικών και τουριστικών επιχειρήσεων της περιοχής» τονίζει σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.

Στοιχεία έργου

Αναλυτικά οι εργασίες που περιλαμβάνονται στο έργο :

(1) Η κατασκευή της διαπλάτυνσης του οδικού τμήματος από το Δέλτα Καρδίτσας έως τον κόμβο Αθηνών, συνολικού μήκους 6.100 m, καθώς και η προσαρμογή της κύριας αρτηρίας και των παράπλευρων οδών στον Α/Κ Καρδίτσας της Ε65 (Δέλτα Καρδίτσας).

(2) Η κατασκευή παραπλεύρου οδικού δικτύου εκατέρωθεν της αρτηρίας.

(3) Η κατασκευή πέντε Ισόπεδων Κόμβων: (α) Κόμβος Αγίων Θεοδώρων (β) Κόμβος Προδρόμου (γ) Κόμβος Σταυρού (δ) Κόμβος Σταυρού – Μέλισσας (ε) Κόμβος Μέλισσας.

Με την κατασκευή του υπόψη έργου επιτυγχάνονται:

α) Οι διαμπερείς, χωρίς καθυστερήσεις, κινήσεις επί της Εθνικής Οδού, η ασφαλής και άνετη εγκάρσια κίνηση των οχημάτων και υπάρχει δυνατότητα αναστροφής, καθώς καταργούνται οι  σηματοδοτούμενοι κόμβοι και διαμορφώνονται νέοι κυκλικοί (Roundabout).

β) Μείωση του κινδύνου τροχαίων ατυχημάτων, λόγω της βελτίωσης των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού, της τήρησης των προδιαγραφών των ισχυουσών ΟΜΟΕ, των επιλεγμένων διατομών του έργου και των Συστημάτων Αναχαίτισης Οχημάτων. Η χάραξη της οδού, επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων οδήγησης, με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, τον περιορισμό της εκπομπής καυσαερίων και την αύξηση του διατιθέμενου χρόνου εργασίας, συνεπώς προάγει καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

γ) Ταχύτερη, ασφαλέστερη και πιο άνετη σύνδεση της Καρδίτσας με την Ε65 που αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), σύνδεση των παραγωγικών και τουριστικών κέντρων με το διεθνές δίκτυο μεταφορών.  Βελτιώνεται η ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση της Καρδίτσας με την Λάρισα, τα Τρίκαλα και συνδέει τον Περιφερειακό Δακτύλιο της Καρδίτσας με την πόλη, το νοσοκομείο και τη λίμνη Πλαστήρα.

 

 

Προηγούμενο άρθρο H ΙΡΑ Καρδίτσας συμμετείχε στο Let’s do it!
Επόμενο άρθρο Τα σχολεία της περιοχής των Σοφάδων από την Τουρκοκρατία έως το 1920