Στους Υφυπουργούς Παιδείας…το μπαλάκι


Στους Υφυπουργούς Παιδείας κ.κ. Ταλιαδουρο και Λυκουρεντζο που θα βρίσκονται την Πέμπτη στο Νομό μας, εναποθέτουν τώρα τις ελπίδες τους, τόσο ο Δήμαρχος Κάμπου κ. Παπαλός όσο και οι κάτοικοι του δ.δ. Προδρόμου για την ανέγερση του νέου δημοτικού σχολείου στην περιοχή τους, αφού η συνάντηση με τον Προϊστάμενο της ΛΔ Εφορίας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων κ. Λεωνίδα Χατζηαγγελάκη απέβη άκαρπη. Συγκεκριμένα το πρωί ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου – Νηπιαγωγείου Προδρόμου συνοδευόμενοι από τον Δήμαρχο Κάμπου κ. Παπαλό και άλλους κατοίκους του χωριού τους μετέβησαν με λεωφορείο στα γραφεία της ΛΔ Εφορίας Αρχαιοτήτων προκειμένου να συζητήσουν το θέμα που τους «καίει», αφού ήδη έχουν περάσει τρία χρόνια και τα παιδιά εξακολουθούν να μην έχουν σχολείο. Παρ’ ότι αρχικά οι τόνοι ανέβηκαν, εν τέλει επικράτησε η λογική και το θέμα συζητήθηκε μέσα σε ήρεμο κλίμα, αφού και οι δυο πλευρές επιθυμούσαν την βέλτιστη λύση.

Ο κ. Παπαλός

Ο Δήμαρχος Κάμπου κ. Παπαλός τόνισε ότι πρέπει να τεθεί το θέμα ξανά από την αρχή και συγκεκριμένα: «Έγινε μια συζήτηση με τον Προϊστάμενο της ΛΔ Εφορίας Αρχαιοτήτων για το σχολείο Προδρόμου. Πιστεύουμε ότι η συζήτηση θα συνεχιστεί την Πέμπτη το απόγευμα στο δημαρχείο, όπου μεταξύ των άλλων θα συμμετέχουν οι δυο Υφυπουργοί Παιδείας κ.κ. Ταλιαδούρος και Λυκουρεντζος. Πρέπει οι τοπικοί φορείς να δουν το θέμα από την αρχή και να αποφασίσουν αν το σχολείο πρέπει να γίνει στον υπάρχοντα χώρο ‘η να αλλάξει». Σε ερώτηση σχετικά με την άρνηση του κ. Χατζηαγγελάκη να κατασκευαστεί στη συγκεκριμένη θέση το σχολείο λόγω των ανασκαφών που γίνονται, είπε: «Εμείς ξέρουμε ότι το κράτος είναι υποχρεωμένο να παρέχει σχολεία για τα παιδιά. Πέρασαν 3 χρόνια και τα παιδιά είναι ακόμη χωρίς σχολείο. Ακόμη και αν μας δώσουν άδεια να κτιστεί σχολείο στον ίδιο χώρο, θα πρέπει να περάσουν 4 χρόνια. Αν πάμε σε άλλο χώρο θα χρειαστούμε τρία… ίσως και περισσότερα χρόνια. Θα πρέπει λοιπόν όλοι οι παράγοντες να συνεργαστούν μεταξύ τους και να μας πουν ποια είναι η καλύτερη λύση επιτέλους». Ερωτώμενος εάν αυτή η εμμονή μπορεί να σημάνει τη ματαίωση του έργου καθώς και μεγαλύτερη καθυστέρηση, επεσήμανε: «Από τη μια πλευρά λέτε ότι υπάρχει εμμονή, από την άλλη όμως κανένας δεν μας είπε εξ αρχής ότι στον συγκεκριμένο χώρο δεν μπορεί να γίνει σχολείο. Οι σχετικές άδειες δόθηκαν, γιατί η κατασκευή του σχολείου δεν γίνεται αυθαίρετα. Στη συνέχεια υπήρξαν κάποια προβλήματα τα οποία εγώ προσωπικά ήλπιζα ότι θα ξεπεραστούν σύντομα. Ο Προϊστάμενος είναι ο πιο κατάλληλος να μιλήσει εκ μέρους της υπηρεσίας του. Εγώ ως Δήμαρχος νομίζω πως τα προβλήματα δεν είναι αξεπέραστα». Τέλος ο κ. Παπαλός απάντησε στο αν δέχεται αλλαγή στα σχέδια κατασκευής του σχολείου. «Η αλλαγή του σχεδίου σημαίνει ότι ακυρώνεται η υπάρχουσα εργολαβία, συστήνεται άλλη από την αρχή αφού πρώτα γίνει νέα μελέτη και ακολουθεί διεθνής διαγωνισμός. Αυτό όπως είπα και πριν σημαίνει μια καθυστέρηση 3 ετών. Το πιο σύντομο είναι να δοθεί άδεια μέσα στο καλοκαίρι στον υπάρχοντα χώρο και έπειτα μετρούν οι 240 μέρες που έχει ο εργολάβος να παραδώσει το έργο έτοιμο. Εν κατακλείδι, πρέπει όλοι να έχουμε ευαισθησία γιατί πρόκειται για σχολείο. Και για να μάθουν τα παιδιά για τα αρχαία, πρώτα πρέπει να μάθουν γράμματα».

Ο κ. Χατζηαγγελάκης

Αμέσως μετά, σε δηλώσεις του ο κ. Προϊστάμενος της ΛΔ Εφορίας Αρχαιοτήτων κ. Χατζηαγγελάκης, ανέφερε: «Όσον αφορά στην κατασκευή του νέου Δημοτικού Σχολείου Προδρόμου η θέση της υπηρεσίας μας είναι ότι στη συγκεκριμένη θέση που έχουν αναδειχθεί τα σημαντικότατα ευρήματα της εποχής του χαλκού και όχι μόνο, δεν μπορεί να κατασκευαστεί. Γι’αυτό το λόγο αναζητούμε σε συνεργασία με τη δημοτική αρχή, τον ΟΣΚ, τον Σύλλογο Γονέων και του κατοίκους του Προδρόμου μια νέα θέση που θα επιτρέψει την κατασκευή ενός σύγχρονου διδακτηρίου. Έτσι λοιπόν πιστεύουμε ότι μέσα από συντονισμένες ενέργειες και την πρόταση που θα προκύψει από τους φορείς θα ξεκινήσει η διαδικασία ανέγερσης του νέου διδακτηρίου σε άλλη θέση. Γιατί το ενδεχόμενο της ίδιας θέσης με άλλης μορφής κτίριο θα δημιουργήσει άλλα προβλήματα ως προς τους τρόπους διδασκαλίας και λειτουργίας του συγκροτήματος. Διότι άλλο είναι ένα  μονοόροφο σχολείο και άλλο ένα διώροφο το οποίο θα χρησιμοποιείτε και για πολιτιστικές χρήσεις. Η δυνατότητα λοιπόν ανεύρεσης μιας άλλης θέσης θα επιτρέψει την κατασκευή και λειτουργία του νέου διδακτηρίου στον Πρόδρομο».

                                                                                                                      

Προηγούμενο άρθρο Με το βλέμμα στις εκλογές
Επόμενο άρθρο Η γελοιογραφία της ημέρας