Στις 12 Μαΐου οι εκλογές των καθηγητών


Η ετήσια τακτική γενική συνέλευση των καθηγητών του Νομού πραγματοποιήθηκε το πρωί, στην οποία εκτός του απολογισμού των πεπραγμένων του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και των απολογισμό των αιρετών εκπροσώπων του κλάδου, εκλέχτηκε και η εφορευτική επιτροπή για τις εκλογές που θα διεξαχθούν την Τρίτη 12 Μαΐου από τις 9:00 π.μ. μέχρι τις 7:00 μ.μ. στο αμφιθέατρο του 1ου Λυκείου Καρδίτσας. Στην τοποθέτηση του, ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Καρδίτσας κ. Σωκράτης Παππάς, ανέφερε τα εξής:

«Να σας καλωσορίσω και να πω πως οι συναντήσεις όλων των καθηγητών όπως η σημερινή, ας ληφθεί ως ημέρα ενημέρωσης, περισυλλογής και κατάθεσης ειλικρινών απόψεων για την πορεία του κλάδου μας, αλλά και ως ημέρα γιορτής για μας, γιατί μας δίνεται η δυνατότητα να βρεθούμε και να εκφράσουμε τη συναδελφική μας αλληλεγγύη. Συναντιόμαστε σε μια συγκυρία, όπου η Ευρώπη αλλά και ο κόσμος ολόκληρος πλήττεται από μια πρωτόγνωρη οικονομική κρίση, που όμοιά της δεν έχει εκδηλωθεί από το τέλος του Β΄ παγκοσμίου πολέμου και εξής. Μέσα σε αυτό το κλίμα η χώρα μας μάχεται για να ξεπεράσει την κρίση με το λιγότερο δυνατό κόστος. Μια κρίση που ασφαλώς δεν προκάλεσε αλλά καλείται να πληρώσει και αυτή το τίμημα. Τα πρόσφατα οικονομικά μέτρα, που πήρε η κυβέρνηση, ασφαλώς οφείλονται στην έκτακτη κατάσταση που επικρατεί διεθνώς. Παρόλα αυτά το πάγωμα των μισθών στο δημόσιο τομέα εκτιμούμε ότι κινείται σε λάθος κατεύθυνση. Οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν ωφελήθηκαν από το κλίμα ευφορίας των προηγουμένων ετών και ασφαλώς θα έπρεπε να είναι οι τελευταίοι που θα πληρώσουν την κρίση. Τη φετινή σχολική χρονιά για πρώτη φορά έγιναν τόσο έγκαιρα οι μεταθέσεις, διορισμοί, και αποσπάσεις του προσωπικού. Επίσης,  τα βιβλία «περίμεναν» τους μαθητές και όχι το αντίθετο ως συνήθως. Πολλά ωστόσο τα προβλήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν και να αναζητούν λύσεις. Η ανάγκη για διάλογο πάνω σε  υπαρκτά προβλήματα που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία υλοποιήθηκε με πρωτοβουλία του ΥπΕΠΘ. Η άρνηση της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ να συμμετάσχει στο διάλογο για τη δομή του λυκείου και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ακατανόητη. Η κοινωνία περίμενε από τους καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να καταθέσουν τις απόψεις και προτάσεις τους και να αντιπαρατεθούν σκληρά με το ΥπΕΠΘ, αν χρειαστεί. Άντ’ αυτού η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ επέλεξε τη φυγομαχία και τη στείρα αντιπολιτευτική άρνηση. Η στάση αυτή της πλειοψηφίας περιθωριοποιεί τον κλάδο και τον απαξιώνει στα μάτια της πλειοψηφίας της κοινή γνώμης. Για άλλη μια φορά, με ευθύνη της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ, θα συζητηθούν ζητήματα που αφορούν τον κλάδο και εμείς θα είμαστε απόντες. Για τα ζητήματα που αφορούν το ρόλο του Λυκείου, πιστεύουμε στην αυτονομία του και απορρίπτουμε τον σημερινό εξεταστικοκεντρικό ρόλο του Λυκείου. Το σύστημα εξετάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να αποδεσμευτεί από το Λύκειο, αλλά να παραμείνει υπό τον έλεγχο του Υπουργείου Παιδείας και της Β/θμιας Εκπαίδευσης και να μην περάσει στις αρμοδιότητες των Α.Ε.Ι. – Τ.Ε.Ι. Θεωρούμε ότι με την ίδρυση των ΕΠΑΛ παρέχεται στους μαθητές αναβαθμισμένη Γενική εκπαίδευση και παράλληλα στέρεη Επαγγελματική κατάρτιση. Οι μαθητές των ΕΠΑΛ αποκτούν Απολυτήριο Λυκείου ισότιμο του Γενικού, και Πτυχίο επαγγελματικής επάρκειας, καθώς και πρόσβαση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Οι μαθητές που δεν επιθυμούν να λάβουν θεωρητική κατάρτιση έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν στις επαγγελματικές σχολές (ΕΠΑΣ), αποκτώντας και αυτοί Πτυχίο επαγγελματικής επάρκειας επιπέδου 3. Ζητούμε από τις ηγεσίες του ΥπΕΠΘ να συμβάλλουν προς την κατεύθυνση σύγχρονων Αναλυτικών προγραμμάτων  για την αναβάθμιση του Λυκείου και να  στηρίξουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Ταυτόχρονα να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών. Θεμελιώδης παράγοντας για την αναβάθμιση του επιπέδου της εκπαίδευσης είναι η στελέχωσή της µε εκπαιδευτικούς που έχουν κύρος, άρτια μόρφωση, και ταυτόχρονα παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια. Πιστεύουμε ότι απαραίτητη προϋπόθεση διορισµού είναι η παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση των υποψήφιων εκπαιδευτικών. Πάγια προτείνουμε προσλήψεις αναπληρωτών στα λειτουργικά κενά. Κατάργηση της ωρομισθίας, 12μηνη σύμβαση για τους αναπληρωτές και όσοι από αυτούς  συμπληρώνουν 18 μήνες εκπαιδευτική προϋπηρεσία να διορίζονται µόνιµοι. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η οποία αποτελεί µία βασική αναγκαιότητα την τελευταία εικοσαετία είναι ανύπαρκτη. Η επιµόρφωση συµπληρώνει τη βασική επιστηµονική κατάρτιση του εκπαιδευτικού µε καινούργιο γνωστικό υλικό και τον ενηµερώνει γύρω από τις σύγχρονες τάσεις και τις κατευθύνσεις των επιστηµών. Το σύστηµα της επιµόρφωσης πρέπει να είναι λειτουργικό και αποτελεσµατικό, εξασφαλίζοντας ένα ικανοποιητικό επίπεδο εισαγωγικής επιµόρφωσης αλλά και τη συνεχή περιοδική επιµόρφωση όλων των εκπαιδευτικών. Ως προς τα οικονομικά ζητήματα του κλάδου υποστηρίζουμε την καθιέρωση εκπαιδευτικού μισθολογίου, προσβλέποντας σε βελτίωση της οικονομικής κατάστασης του εκπαιδευτικού. Η ένταξή µας στο ενιαίο μισθολόγιο το 1984 είχε ως συνέπεια να είμαστε ένας από τους χειρότερα αµειβόµενους κλάδους στο δημόσιο τομέα. Το αίτηµά µας να ζούµε µε αξιοπρέπεια από τον μισθό µας δεν έχει ικανοποιηθεί από καμία κυβέρνηση εδώ και πολλά χρόνια. Με περισυλλογή ας κάνουμε αυτοκριτική και τότε μόνο θα δούμε πως όλοι από κοινού και ενωμένοι μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Να πετύχουμε αυτό που επιθυμούμε, να πετύχουμε μια καλύτερη παιδεία και ένα καταξιωμένο καθηγητή. Έναν καθηγητή βασικό μοχλό οποιασδήποτε μορφής ανάπτυξης, πολιτιστικής, οικονομικής, κοινωνικής στη σημερινή Ευρώπη, που επενδύει πολλά στη γνώση. Πιστεύω ότι η Παιδεία είναι ο χώρος που πρέπει και μπορεί να πρωταγωνιστήσει η χώρα μας με την πλούσια πνευματική κληρονομιά και τη δεσπόζουσα θέση της, ώστε να ανταποκριθεί με επιτυχία στις καινούριες πολιτικές και οικονομικές συνθήκες που διαμορφώνονται παγκόσμια, αλλά κυρίως να ανταποκριθεί και να πρωτοστατήσει στις ραγδαίες επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις που συντελούνται. Με βάση την αμετακίνητη αρχή ότι η Παιδεία στην Ελλάδα ήταν και παραμένει δημόσιο αγαθό, πραγματικά δωρεάν παρεχόμενο προς όλα τα ελληνόπουλα, πρέπει να αγωνιστούμε με συνέπεια και ευθύνη απέναντι στους εκπαιδευτικούς αλλά και την κοινωνία, προκειμένου να αποκτήσει η δημόσια εκπαίδευση όλα τα απαραίτητα ποιοτικά στοιχεία ώστε να μπορέσει η χώρα μας να πορευτεί με επιτυχία το δύσκολο δρόμο της σύγχρονης πραγματικότητας. Η χάραξη Εθνικής Πολιτικής για την Εκπαίδευση στη χώρα μας είναι μονόδρομος στον οποίο μπορεί και πρέπει να μπούμε όλοι μαζί με ευθύνη και όραμα. 

Η ΕΛΜΕ Καρδίτσας έχει στους κόλπους της άξιους συναδέλφους οι οποίοι θα μπορούσαν να μας αντιπροσωπεύσουν στο συνέδριο με τον καλύτερο τρόπο. Είναι κοντά μας, ας επιλέξουμε τους καλύτερους και ας τους δώσουμε το εισιτήριο για μια άριστη αντιπροσώπευση».

Προηγούμενο άρθρο Η ΔΕΥΑΚ… και πως βρέθηκε η χαμένη της αξιοπιστία
Επόμενο άρθρο Με το βλέμμα στις εκλογές