«Την Παρασκευή έρχονται στη Θεσσαλία η υφυπουργός Υποδομών κ. Μαρίνα Χρυσοβελώνη και ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών κ. Γιώργος Δέδες και θα κάνουμε ανακοινώσεις για μια σειρά έργων σ’ ολόκληρη την Θεσσαλία», ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός σε συνέντευξή του σήμερα στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ.
«Ο κ. Γ. Δέδες πρόκειται να ανακοινώσει τη συνέχιση του Ε-65 στο τμήμα Ξυνιάδα – Λαμία ενώ ως γνωστόν μελετάται και το τμήμα του δρόμου μέχρι την Εγνατία», ανέφερε ο κ. Κ. Αγοραστός και τόνισε
«Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε-65 είναι «η Εγνατία της Θεσσαλίας», είναι ένας σύγχρονος εμπορικός δρόμος μέσω του οποίου επιτυγχάνεται και η σύνδεση του λιμανιού του Βόλου με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Αν προστεθεί και η ακτοπλοϊκή σύνδεση Βόλου-Σμύρνης, τότε ανοίγεται ένας καινούργιος εμπορικός δρόμος προς τη Μέση Ανατολή με ιδιαίτερα συμφέρουσα χρονοαπόσταση».
Στη συνέντευξή του ο κ. Κ. Αγοραστός επισήμανε μεταξύ άλλων:
Να συνδέσουμε την κοινωνική ευημερία με την παραγωγή
Η πατρίδα μας έχει μπροστά της δύο δρόμους:
-Ο ένας είναι να συνεχίσουμε το μοντέλο της Μεταπολίτευσης, ένα μοντέλο ημιαυταρχικό, πελατειακό, κομματικοκεντρικό, με το οποίο γίνεται αναδιανομή της ανέχειας και της φτώχειας και με το οποίο η χώρα θα σέρνεται από μνημόνιο σε μνημόνιο, από δάνειο σε δάνειο και από μείωση εισοδημάτων σε μείωση εισοδημάτων.
Ο δεύτερος δρόμος είναι ο τολμηρός, ρηξικέλευθος δρόμος να συνδέσουμε την κοινωνική ευημερία με την παραγωγή, άρα να επενδύσουμε στην παραγωγή ώστε να αντιμετωπίσουμε και το Νο1 εχθρό σήμερα, την ανεργία.
Το μοντέλο αυτό έχει ως πυλώνες:
-Μείωση των φορολογικών συντελεστών για να έχει έσοδα το Δημόσιο. Το θέμα δεν είναι η τιμή με την οποία πουλάς αλλά πόσο βάζεις στο ταμείο σου.
-Ασφαλιστικές εισφορές: πρέπει να εξορθολογιστεί το σύστημα γιατί αυτή τη στιγμή η αγορά σφύζει από τη μαύρη εργασία.
-Αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας.
Ταχεία απονομή της Δικαιοσύνης.
-Ανοιχτές τράπεζες, οι οποίες μπορεί στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον να χρειαστούν ανακεφαλαιοποίηση. Το μεγαλύτερο ζήτημα αυτή τη στιγμή είναι τα κόκκινα δάνεια. Αν δεν ρυθμιστούν σωστά κι αν δεν δοθεί η δυνατότητα και στους Έλληνες οφειλέτες να αγοράσουν στην ίδια προνομιακή τιμή με τα ξένα funds, θα υπάρξει η ηθική εξέγερση της ελληνικής κοινωνίας, μιας κοινωνίας που βρίσκεται σε κρίση και η οποία κρίση δεν έχει φθάσει ακόμη στο απόγειό της.
-Πολιτική σταθερότητα.
Συνεπώς, πρέπει να τολμήσουμε, να φύγουμε μπροστά με σχέδιο, να κάνουμε ένα βήμα μεγαλύτερο από τη φθορά.
Σταμάτησαν οι δημοπρατήσεις νέων έργων από τον Αύγουστο
Από τις 8 Αυγούστου που έχει ψηφιστεί ο νέος νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις και τα δημόσια έργα, η αρμόδια Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων έπρεπε να εκδώσει τους νέους κανόνες για τις δημοπρατήσεις των έργων. Δεν το έχει κάνει με αποτέλεσμα να μην μπορεί να δημοπρατηθεί κανένα έργο. Κι αυτό σημαίνει ότι δημιουργείται ένα κενό, μια ασυνέχεια στη συνέχεια των δημοσίων έργων και τα δημόσια έργα είναι πραγματική οικονομία, θέσεις εργασίας.
Αυτή η ασυνέχεια θα φανεί στις θέσεις εργασίας και στις πληρωμές στην πραγματική οικονομία.
Έργα σε εξέλιξη – ενταγμένα στο ΕΣΠΑ έχουμε, καινούργια δεν έχουμε.
Μακάρι να εκδοθούν οι κανόνες εντός του Οκτωβρίου, ωστόσο, όταν ψηφίζουμε νέο νόμο, τουλάχιστον μέχρι την εφαρμογή του καινούργιου, θα πρέπει να ισχύει ο παλιός ή να υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες για να μην δημιουργούνται ασυνέχειες.
Να τρέξουμε τα έργα στον αγροτικό-κτηνοτροφικό τομέα
Οπωσδήποτε, όμως πρέπει να τρέξουμε τα έργα στον αγροτικό και κτηνοτροφικό τομέα γιατί είναι από τους δυνατούς τομείς που έχουμε ως χώρα.