Ειδήσεις

Στην κατάψυξη η αγορά της Καρδίτσας


Παγωμένη είναι η αγορά της Καρδίτσας αφού εν μέσω εορταστικής περιόδου και λόγω της πανδημίας ο μόνος τρόπος που μπορεί να λειτουργήσει είναι με παραγγελίες είτε clock away είτε τηλεφωνικές και κάτι τέτοιο σίγουρα δεν μπορεί να αποφέρει και πολλά.

Αυτό ακριβώς επισημαίνει στο karditsanews ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καρδίτσας κ. Περικλής Κορκώτσιος δηλώνοντας πως «Η κίνηση είναι υποτονικότατη. Το click away δεν μπορεί να μας αποφέρει τίποτα. Αυτά είναι ψεύτικα πράγματα».

Όπως εξηγεί ο κ. Κορκώτσιος η κατάσταση για τον εμπορικό κόσμο είναι πολύ δύσκολη, μετά από τόσο καιρό με κλειστά καταστήματα. Οι υποχρεώσεις είναι πολλές, χάθηκαν οι εκπτώσεις του Νοεμβρίου και η «Λεύκη Νύχτα» και τώρα χάνονται και οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς που όλοι της περίμεναν εναγωνίως προσδοκώντας αύξηση τζίρου.

Η κίνηση στην αγορά της Καρδίτσας την Τετάρτη, προπαραμονή Χριστουγέννων, ήταν αυξημένη με τους περισσότερους καταναλωτές να περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα.

Οι εικόνες με καταναλωτές έξω από τα καταστήματα να προσπαθούν να ψωνίσουν και να ζητούν να δουν διάφορα προϊόντα στο δρόμο είναι πραγματικά πρωτόγνωρες.

 

Πως έχει λειτουργήσει μέχρι στιγμής το click away

Στο μεταξύ, τρεις στους δέκα καταναλωτές ανταποκρίθηκαν στο click away, άλλοι τρεις στους δέκα σκέφτονται να ανταποκριθούν, ενώ οι τέσσερις στους δέκα δεν το προτιμούν.

Αυτό προκύπτει από τηλεφωνική έρευνα του Περιφερειακού Επιχειρηματικού Συμβουλίου Αττικής, στην Περιφέρεια Αττικής κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας λειτουργίας της αγοράς με click away.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΠΕΣΑ Βασίλη Κορκίδη, ο ημερήσιος τζίρος των μικρών, μεμονωμένων ή συνοικιακών μαγαζιών δεν ξεπερνά σύμφωνα με τη συντριπτική πλειοψηφία το 10% του αντίστοιχου περυσινού, ενώ συνολικά ο φετινός εορταστικός τζίρος αναμένεται να κυμανθεί στο 35-40% των περυσινών 3,5 δισ. ευρώ και δύσκολο να ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ.

Επίσης πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών δείχνει πως φέτος 7 στους 10 καταναλωτές θα περιορίσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους κατά 34%, με 3 στους 10 να μην κάνουν καθόλου αγορές ή το πολύ μέχρι 50 ευρώ, οι 2 στους 10 να κάνουν αγορές μέχρι 100 ευρώ, οι 3 στους 10 μέχρι 200 ευρώ και οι 2 στους 10 μέχρι 500 ευρώ.

 Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων που έχουν πλήρως ανεπτυγμένο ηλεκτρονικό κατάστημα προσεγγίζει το 35% των περσινών πωλήσεων, ενώ από το σύνολο των παραγγελιών που δέχονται και εκτελούν οι επιχειρήσεις, η επιλογή των καταναλωτών με την μέθοδο παράδοσης εκτός καταστήματος (click away), αγγίζει το 70%.

Η ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, αναφέρει ότι στην επιτυχία αυτή συνέτεινε καθοριστικά η συμμόρφωση των επιχειρήσεων με τα ειδικότερα μέτρα που κλήθηκαν να τηρήσουν, καθώς σε δεκάδες ελέγχους που πραγματοποίησαν οι ελεγκτικές υπηρεσίες το αμέσως προηγούμενο διάστημα, η παραβατικότητα δεν ξεπέρασε το 1%.

«Με την εφαρμογή της «παράδοσης εκτός», κατάφεραν οι καταναλωτές να εξυπηρετηθούν ταχύτερα, λόγω του πρωτοφανούς όγκου παραγγελιών που κλήθηκαν να εκτελέσουν οι εταιρείες ταχυμεταφορών», αναφέρει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου.

Προσθέτει ακόμη ότι μία εβδομάδα μετά την εφαρμογή της μεθόδου με την παράδοση εκτός και σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, τόσο από την εμπορική δραστηριότητα των επιχειρήσεων, όσο και από την τήρηση των ειδικών κανόνων λειτουργίας από πλευράς τους, μας επιτρέπουν, αφενός μεν να αισιοδοξούμε για την καταναλωτική δυναμική της αγοράς, αφετέρου δε να στηρίξουμε ακόμη περισσότερο το τολμηρό και αναγκαίο βήμα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, να μεταβούν στην νέα εμπορική πραγματικότητα και να «ανοίξουν» τα καταστήματα τους.

 

 

Προηγούμενο άρθρο Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο Χριστουγεννιάτικο Διαδικτυακό Χωριό της Περιφέρειας
Επόμενο άρθρο Μειωμένη κατά 40% η κίνηση στα κρεοπωλεία της Καρδίτσας