Από τις 25 Αυγούστου έως την 1 Σεπτεμβρίου 2019, πραγματοποιήθηκε στην Ιταλία εταιρική συνάντηση για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+KA101 με τίτλο “Καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας για τη μείωση της μαθητικής διαρροής” και κωδικό 2018-1-EL01-KA101-047572 στο οποίο το Εσπερινό Γυμνάσιο-Λ.Τ Καρδίτσας συμμετέχει έχοντας το ρόλο του εταίρου αποστολής.
Η διακρατική συνάντηση έλαβε χώρα στον εκπαιδευτικό οργανισμό EuroformRFS στο Τορίνο της Ιταλίας. Στη συνάντηση αυτή συμμετείχαν τέσσερις (4) εκπαιδευτικοί του Εσπερινου γυμνασιου-Λ.Τ Καρδιτσας που παρακολούθησαν με επιτυχία την 6ήμερη κατάρτιση.
O κύριος στόχος του σχεδίου ήταν η επαγγελματική εξέλιξη των δικαιούχων μέσω της ανταλλαγής εμπειριών και η μεταφορά καινοτόμων πρακτικών οι οποίες εφαρμόζονται από το φορέα υποδοχής σε θέματα που αφορούν καινοτόμες μεθόδους μείωσης της μαθητικής διαρροής, την εκπαίδευση των ενηλίκων, την διαπολιτισμική εκπαίδευση και το σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ιταλία.
Επίσης, πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω τεχνικές επισκέψεις:
- Επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης. Παρουσίαση του προγράμματος «ProvaciAncoraSam/δοκίμασε ξανά Sam», κατά της εγκατάλειψης του σχολείου, από τους υπευθύνους στο δήμο του Τορίνο
- Τεχνική επίσκεψη στην UMS (uflciomlnorlstranleridelComunediTorino), progettoCivlcozero, ComunediTorino, και ενημέρωση για τις δράσεις του προγράμματος «SavetheChildren». https://www.savethechildren.it/cosafacciamo/progetti/civicozero
- Επίσκεψη στην εθελοντική οργάνωση ASAI που λειτουργεί στο Τορίνο από το 1995. www.asai.it. Η ASAI προσφέρει εκπαιδευτικές και πολιτιστικές πρωτοβουλίες που απευθύνονται σε παιδιά, νέους και ενήλικες σε διάφορα μέρη της πόλης. Κάθε χρόνο απασχολεί περισσότερους από 600 εθελοντές σε συγκεκριμένες δράσεις που αποσκοπούν στην καλύτερη συνύπαρξη του αστικού ιστού.
- Τεχνική επίσκεψη σε σχολείο Β/θμιας εκπαίδευσης
Η επαφή με εκπαιδευτικά ιδρύματα δημοσίου και ιδιωτικού τομέα της Ιταλίας μέσω των τεχνικών επισκέψεων του προγράμματος έδωσε την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς μας για επιτόπου σύγκριση εκπαιδευτικών συστημάτων, μεθόδων και τεχνικών εκπαίδευσης και υιοθέτησης θετικών πρακτικών στη διδασκαλία των μαθητών μας.
Πέραν της εκπαιδευτικής διαδικασίας, οι συνεργάτες ενημερώθηκαν για την πολιτισμική και πολιτιστική κληρονομιά της Ιταλίας, και επισκέφθηκαν στον ελεύθερο τους χρόνο σημαντικά σημεία και μνημεία πολιτισμού της πόλης του Τορίνο.