Ο Βουλευτής Καρδίτσας κ. Σπ. Ταλιαδούρος τ. Υφ. Παιδείας κατά την τοποθέτηση του στη Βουλή ως Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. σε επερώτηση των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τις καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων τόνισε μεταξύ των άλλων και τα εξής:
«Η απόφαση της Κυβέρνησης, για την κατάργηση, συγχώνευση και υποβάθμιση 1.933 σχολικών μονάδων στον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας που γίνεται ατεκμηρίωτα, χωρίς στοιχεία και χωρίς να έχει προηγηθεί οποιοσδήποτε διάλογος και διαβούλευση με την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα, με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, πλήττει ανεπανόρθωτα την ποιότητα της ζωής των μαθητών και των οικογενειών τους, των πολιτών γενικότερα, στα αστικά κέντρα, στην περιφέρεια και την ελληνική ύπαιθρο αλλά και των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η κυβέρνηση, χωρίς ουσιαστικό διάλογο, χωρίς κανένα πρόσχημα, ξαφνικά, μέσα σ’ ένα Σαββατοκύριακο, διέγραψε 1.056 σχολεία σε όλη την Επικράτεια.
Καταργήσεις – συγχωνεύσεις οι οποίες δεν αποσκοπούν στην καλύτερη παρεχόμενη εκπαίδευση – όπως είναι το σύνθημα της Υπουργού – αλλά στην εξοικονόμηση πόρων μέσω της μείωσης των εκπαιδευτικών, της μείωσης των λειτουργικών δαπανών και της απαλλαγής της κεντρικής διοίκησης από πόρους για τη μεταφορά των μαθητών.
Με αυτό τον τρόπο, αποδεικνύεται ότι το δήθεν όραμα που είχε η κυβέρνηση για νέο ποιοτικό σχολείο, όχι μόνο δεν υφίσταται, αλλά υποβαθμίζεται και μετατρέπεται σ’ ένα «Φτηνό Σχολείο».
Οι διαβεβαιώσεις ότι τα κριτήρια των συγχωνεύσεων «είναι πρωτίστως παιδαγωγικά» δεν πείθουν κανέναν. Είναι πολιτική που έχει καθαρά οικονομική στόχευση και καμία σχέση δεν έχει με την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, μια πολιτική που επιβάλλεται από το Δ.Ν.Τ. και την Τρόικα και υιοθετείται από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας.
Οι υποβιβασμοί, συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων που πραγματοποιούνται χωρίς την ύπαρξη συγκεκριμένων και ξεκάθαρων κριτηρίων θα έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία σχολικών μονάδων μαμούθ ( έως 400 παιδιά!!!), το σχηματισμό πληθωρικών τμημάτων (πάνω από 25 μαθητές) και την υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Ταυτόχρονα το κλείσιμο των σχολικών μονάδων αποτελεί το πιο ακραίο παράδειγμα εγκατάλειψης και ερημοποίησης της υπαίθρου. Οι συνέπειες της εφαρμογής αυτού του σχεδίου συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων θα είναι ολέθριες ειδικά για την ύπαιθρο καθώς θα οδηγήσει σταδιακά στην ερημοποίηση της και σε ένα νέο κύμα αστυφιλίας. Σημαντική θα είναι ακόμη η επιβάρυνση των δήμων καθώς θα αναλάβουν το έργο της μεταφοράς των μαθητών και φυσικά, το κόστος αυτό θα μετακυλήσει στους πολίτες μέσα από αυξήσεις των δημοτικών τελών.
Θεωρούμε ότι δεν μπορεί να υπάρξει δωρεάν, δημόσια, ποιοτική παιδεία που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες με λογιστικά κριτήρια.
Τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης είναι άλλα και εδώ πρέπει να δώσει απαντήσεις η Υπουργός:
- Για τις μειωμένες δαπάνες για την Παιδεία στο 2,75 % του ΑΕΠ. Ποσοστό που είναι χαμηλότερο των τελευταίων 35 ετών, ποσοστό που δεν αφήνει κανένα περιθώριο ελπίδας για βελτίωση της Παιδείας.
- Για τις μειωμένες λειτουργικές δαπάνες των σχολείων ( ούτε πετρέλαιο δεν μπορούν να βάλουν οι σχολικές επιτροπές).
- Για τις ελλείψεις υλικοτεχνικής και κτηριακής υποδομής .
- Για τα απαρχαιωμένα αναλυτικά προγράμματα και τα κακογραμμένα βιβλία.
- Για τα υπεράριθμα τμήματα.
- Για τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
- Για το κλείσιμο των σχολείων.
Προσπαθεί, με άλλα λόγια η Κυβέρνηση να λιγοστέψει τα σχολεία, αλλά με αυτό τον τρόπο, δυστυχώς, αυξάνει τα μαθησιακά ελλείμματα, εξαφανίζει τους υποστηρικτικούς θεσμούς, αυξάνει δραστικά τους άνεργους εκπαιδευτικούς. Κ αι τελικώς, εκείνο το οποίο καταφέρνει είναι να τορπιλίσει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας».