Ο Βουλευτής και π. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με ερώτηση που υπέβαλε στη Βουλή, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χατζηδάκη, ζητά τη συνέχιση των έργων κατασκευής του Ε65 και την εξασφάλιση της κανονικής χρηματοδότησης του έργου μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων προκειμένου η περιφέρεια της Θεσσαλίας να βγει επιτέλους από την οδική απομόνωση και να αναπτυχθεί περαιτέρω οικονομικά και κοινωνικά.
Ειδικότερα η Ερώτηση του κ. Ταλιαδούρου έχει ως εξής:
«H απόφαση απόρριψης της αίτησης αναστολής του έργου κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), που κατέθεσαν τον Ιούνιο του 2010 κυνηγετικοί, ιππικοί και πολιτιστικοί σύλλογοι καθώς και δύο δήμοι του Νομού Γρεβενών από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), με την προϋπόθεση να λυθούν τα προβλήματα χρηματοδότησης του συνόλου των συμβάσεων παραχώρησης, ανοίγει το δρόμο κατασκευής των τελευταίων 37 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου Ε 65, που θα συνδέουν την Καλαμπάκα με την Εγνατία οδό, που είχαν «μπλοκαριστεί» λόγω της ανωτέρω προσφυγής.
Είναι γνωστό ότι ο Ε65 συνδέει τον ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας με την Εγνατία οδό και διατρέχει τις περιφέρειες Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας και Ηπείρου, προσφέροντας σημαντικά αναπτυξιακά οφέλη για την ευρύτερη περιοχή.
Είναι επίσης γνωστό ότι με την ολοκλήρωση του έργου του Ε65 η περιφέρεια της Θεσσαλίας βγαίνει από την οδική απομόνωση, που δημιουργεί το γεωγραφικό της ανάγλυφο, αφού μειώνεται σημαντικά ο μέσος χρόνος διαδρομής με τις περιφέρειες της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου ενώ θα βελτιωθεί σημαντικά η ασφάλεια των μεταφορών.
Παράλληλα με την έναρξη υλοποίησης του έργου θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, σε μια εποχή που η ανεργία αυξάνεται αλματωδώς. Σύμφωνα με δημοσίευμα κυριακάτικης εφημερίδας υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν άμεσα περίπου 2.000 θέσεις εργασίας μόνο σε ο, τι αφορά το τεχνικό και επιστημονικό προσωπικό που θα απασχοληθεί στα εργοτάξια, ενώ πολλαπλάσιος είναι ο αριθμός των έμμεσων θέσεων εργασίας που θα αναπτυχθούν στην ευρύτερη περιοχή με την εμπλοκή στο έργο πλήθους υπεργολάβων, προμηθευτών και τοπικών επιχειρηματιών. Έχει δε υπολογιστεί ότι περισσότερες από 260 θέσεις άμεσης και έμμεσης εργασίας θα δημιουργούνται κάθε χρόνο για τα επόμενα 30 έτη που είναι η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης.
Από τα προαναφερθέντα προκύπτει ότι η συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου του Ε65 αποτελεί πυλώνα οικονομικής ανάπτυξης για τη Δυτική Θεσσαλία. Για το λόγο αυτό κάθε ενδεχόμενη ακύρωση της σχετικής σύμβασης εκτός από το γεγονός ότι θα επιβάρυνε το Ελληνικό Δημόσιο με υπέρογκες αποζημιώσεις θα έβρισκε σύσσωμη την αντίδραση της Περιφέρειας Θεσσαλίας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και όλων των Θεσσαλών.
Κατόπιν αυτών ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Υπάρχει η πολιτική βούληση για τη συνέχιση των έργων κατασκευής του Ε65 μετά και από την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ;
- Εξασφαλίζεται από το κράτος η κανονική χρηματοδότηση του έργου του Ε65 μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων;
- Πότε προβλέπεται να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους του έργου που παραμένουν απλήρωτοι;
- Βάσει ποιου χρονοδιαγράμματος θα ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου και η σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία Οδό;»